Toon posts:

[BC3] Studeren?????

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej menzen, er lopen hier vast genoeg studenten rond. Nou ben ik van plan om ook door te studeren na mijn vwo, en zat zelf te denken aan universiteit. Ik wil <i>iets</i> met computers, liefst programmeren enzo. Iemand suggesties over welke studie en/of welke universiteit. Zat zelf te denken aan TI op de UT.

grtz. Chris

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De decaan lijkt mij daarvoor de aangewezen persoon..

TI op de UT is niets mis mee, veel open dagen bezoeken zou ik zeggen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben op alle TU''s geweest, en persoonlijk vond ik Eindhoven het leukste maar Twente heeft de beste faciliteiten. Als je voor de TU kiest dan is Twente zeker een aanrader :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
eh? TU =! UT :)

IT = UT :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 april 2001 20:15 schreef hezik het volgende:
eh? TU =! UT :)

IT = UT :)
Nee... UT is Universiteit Twente en TI is Technische Informatica, en IT ken je al ;)

En UT is een TU :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

En dan een beeetje off-topic:

Zijn er toevallig meer mensen die volgend jaar naar de TU/e gaan? En die toevallig ook nog eens TI gaan studeren?

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er misschien over 2 jaar naar toe, heeft namelijk nou nog mijn voorkeur

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik studeer Informatica aan de Universiteit Utrecht. Deze opleiding komt al jaren als een van de beste opleidingen uit de bus bij de jaarlijkse onderzoeken. De UU staat over het algemeen slecht bekend wat betreft de voorzieningen voor studenten, maar de Informatica opleiding heeft hier absoluut geen last van. Ook is de omgang, inzet en begeleiding van de docenten uitstekend.

Zeker de moeite waard om deze eens naast de diverse Technische Universiteiten te houden!

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Ik studeer nu twee jaar informatica aan de vu in amsterdam. Over de vu ben ik niet zo tevreden maar juist wel over de kwaliteit van het onderwijs. Maar ik denk dat je als je het alleen voor het programmeren doet je beter niet pure informatica kunt gaan doen, omdat er veel theoretische vakken in de studie zitten. In dat geval lijkt technische informatica me dan een betere keuze. In ieder geval succes met je keuze.

Makkenakki groet u.

Verwijderd

Ik studeer informatica aan de UU, bevalt me prima ;), hou er alleen wel rekening mee dat dat de informatica van de UU tot de meer theoretische opleidingen behoort (maw, veel programmeren loopt wel los...... tenzij het je hobby is *D)

edit:

O, o, o, wat is typen moeilijk

Verwijderd

euhm, mag ik even de UT promoten: campusnet (dwz 100mbit internet-verb.) , nieuw gebouw voor inf als je dat wil studeren...

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
TU/e promoten gaat ook nog wel ... laptop semi-geintergreerd in onderwijs ...

Verwijderd

Welke universiteit heeft het hoogste percentage vrouwen?;) (en ik heb het dus over een technische universiteit)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 17 april 2001 22:24 schreef Jaapf het volgende:
Welke universiteit heeft het hoogste percentage vrouwen?;) (en ik heb het dus over een technische universiteit)
Bij Bouwkunde op de TUE was iets meer dan de helft meisjes :P

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk informatica van plan, maar ik zal bouwkunde toch serieus overwegen;)

Verwijderd

[UT promotiemodus aan]
Ga naar de UT: als je eenmaal hier bent geweest wil je denk ik niet anders; ben zelf ook verscheidene TU''s af geweest maar de UT stak er qua onderwijs en faciliteiten toch wel ver bovenuit.
[UT promotiemodus uit]

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
Als je een studie kiest voor de vrouwen, dan moet je in elk geval GEEN informatica ofzo kiezen... (duh).

Kies dan voor Pabo, SPH of NHTV ofzo

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 17:09

dollarman

Travel is my game

De BIK studie van de KUB is ook een goede en leuke studie. Lopen overigens ook heel wat leuke vrouwtjes daar op de campus rond. Tilburg zelf is zekers ook een top stad voor studenten!!

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TUdelft, heeft voor zowel Wiskunde, Bouwkunde, Bestuurskunde als Industrieel Ontwerpen veel meisjes.... Maar op de andere opleidingen zal het op alle TU''s wel bagger weinig zijn :(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 17 april 2001 22:35 schreef argi het volgende:

[..]

Als je een studie kiest voor de vrouwen, dan moet je in elk geval GEEN informatica ofzo kiezen... (duh).

Hotelscholen/Horeca en Biologie etc doen het ook goed...

Verwijderd

[..]

Wie zegt dat ik een studie voor de vrouwen kies?

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 20:10 schreef ceidhof het volgende:
.............................
Nou ben ik van plan om ook door te studeren na mijn vwo, en zat zelf te denken aan universiteit.
..........................
grtz. Chris
Beetje dubbelop, studeren kan alleen aan de universiteit, bij alle andere opleidingen ga je gewoon naar school hoor >:).

Verwijderd

pedagogische wetenschappen doet een vriend van mij.
5 jongens op 200 meisjes...
Wel aardig, jammer dat alleen dat niet echt mijn richting is. geef mij maar informatica. :)

Verwijderd

Ik heb zelf een jaartje aan de TU Eindhoven gezeten, maar percentage vrouwen in Eindhoven is laag. TU heeft wel vrouwen, maar veel manwijven of andere onvrouwelijk volk.

Enschede is wel minder stad dan Eindhoven, maar wel gemailleerdere bevolking. Eindhoven is geen studentenstad (wel veel studenten, maar procentueel gezien weinig en veel mensen uit de regio die niet op kamers zitten)

Wat dat betreft is Nijmegen het walhalla, 60% is vrouwelijk. Heb alleen geen flauw idee hoe het met de Informatica-afdeling is gesteld, doe ik namelijk niet. Maar Nijmegen is wel een studentenstad pur sang

Verwijderd

Hahahahaha, ik doe BIT aan de UT.
TI heeft trouwens helemaal geen vrouwen, en zowel dan herken ik ze niet.
Mocht je TI gan doen in Enschede, Campusnet is vet leip maar het netwerk in CC ligt altijd plat.
En oooh jah, op de UT veel leraren die LINUX supporteren...

Verwijderd

[om nog maar even offtopic door te blaten]
Op de UT zijn ook veel "vrouwenstudies" zoals TO, TCW, BSK en dat soort geblaat.

Bovendien: mocht universitair te moeilijk zijn, kan je naar de Hogeschool enschede, hoef je ook niet meer te verhuizen.

Weet niet of het de andere tweakers ook opvalt, maar ik krijg soms het idee dat relatief veel tweakers uit Enschede komen ;)
[/om nog maar even offtopic door te blaten]

Verwijderd

[..]

Er bestaat een onbekende tussenweg, Sociaal Wetenschappelijke Informatica aan de UvA. Zit je mooi tussen alle psychologie studentes...

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:45 schreef Tizzwat het volgende:
maar het netwerk in CC ligt altijd plat.
pff. wat moet je nou in CC, daar kom ik dus echt nooit!!! Ik verdeel mijn tijd over BB en WB, en daar heb ik geen probs mee.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 17 april 2001 22:48 schreef MREn het volgende:

[..]

pff. wat moet je nou in CC, daar kom ik dus echt nooit!!! Ik verdeel mijn tijd over BB en WB, en daar heb ik geen probs mee.
WTF is CC, WTF is Bb en WTF is WB??

ik doe het niet snappen.

Verwijderd

maand 1 op de UT: leer alle afkortingen!!

[behulpzaam doch offtipc]
BB = Bestuur & Bedrijfskunde gebouw
CC = Collegezalencomplex
WB = Werktuigbouw/CT&M-gebouw
CT&M = civiele technologie & management

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:29
Op dinsdag 17 april 2001 22:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waarom zit ik er nu sterk over te denken om daar bouwkunde te gaan studeren :)

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:53 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

Er is imho wel een verschil tussen vrouwen die bouwkunde doen en vrouwen die communicatie ofzo doen... >:)

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op dinsdag 17 april 2001 22:52 schreef MREn het volgende:
maand 1 op de UT: leer alle afkortingen!!

[behulpzaam doch offtipc]
BB = Bestuur & Bedrijfskunde gebouw
CC = Collegezalencomplex
WB = Werktuigbouw/CT&M-gebouw
Vernieuwing sinds dit jaar:

WB = Werktuigbouw/ CT&M/CiT-gebouw
CiT = Civiele Techniek

een of andere ambtenaar in Den Haag vond dat ik geen managment meer in m''n naam mocht krijgen :r, maar ik krijg wel dezelfde vakken als vorig jaar :?:)

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:53 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

Laat me raden, in Eindhoven...en dir draadje in SG heeft dar vast ook wel iets mee te maken...

URL=verboden helaas >:) maar met een beetje puzzelwerk...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

nou, om daar voor in Eindhoven te gaan studeren... Van dat kaliber hebben we ze hier in Enschede ook nog wel.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Damn wat zitten hier veel tukkers.... :P

- This line is intentionally left blank -

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zei iemand twente?

Verwijderd

Ik studeer TI aan de TUD, is niets mis mee. De studie is goed te doen en is van goed niveau maar ik denk dat op alle universiteiten dat wel is :).
Alleen om aan een kamer te komes is lastig.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 00:54 schreef bloasfist het volgende:
nou, om daar voor in Eindhoven te gaan studeren... Van dat kaliber hebben we ze hier in Enschede ook nog wel.
jij was toch ook ct&emmer of niet??

edit: ik zie het al...leve LDAP :P je tel. eindigd op een 3 >:)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, kom lekker naar Delft. Leer je tenminste echt studeren, en krijg je niet alles met de paplepel naar binnen gegoten!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 09:07 schreef Boss het volgende:
Ja, kom lekker naar Delft. Leer je tenminste echt studeren, en krijg je niet alles met de paplepel naar binnen gegoten!
Behalve bier >:)

Verwijderd

Zoek een unieke studie, hoef je niet te kiezen, wordt je gedwongen :)

Zit zelf op kamers in Eindhoven, bevalt me prima hoor. Doe zelf geen Informatica, maar weet dat je het voor het programmeren alleen niet moet doen (op geen enkele TU danwel gewone Uni). Wil je lekker programmeren, ga dan naar het HBO!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Leiden!!! T''is wel geen technische universiteit maar je kunt er wel informatica studeren

Verwijderd

ik heb zelf electro gedaan in twente en ik zit nu in de software. bevalt me zeer goed. alles wat ik geleerd heb in de hardware kan ik 1:1 vertalen in software en aangezien hardware ontwikkeling veel volwassener is heb ik daar veel voordeel van! mijn tip is dus: ga electro in combinatie met informatica doen in twente!!

twente is een hele goede universiteit met goed onderwijs en een HELE goede reputatie in het bedrijfsleven.

wat betreft electro: deze faculteit heeft al sinds jaar en dag zeer goede visitaties...

Verwijderd

In Eindhoven hebben ze daarop ingespeeld: een gecombineerde studie (de eerste 3 jaar) van Elektro- en Informatietechniek. Hoewel dit laatste een onderdeel van de Elektro is, is het in de maatschappij toch belangrijk en kun je, zoals jij zegt, bij deze studie leren om die 1:1 vertaling te maken

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 22:42 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Beetje dubbelop, studeren kan alleen aan de universiteit, bij alle andere opleidingen ga je gewoon naar school hoor >:).
studeren kun je ook aan de hogeschool hoor ! >:)

Verwijderd

En nu hogescholen toch met universiteiten willen fuseren, zit daar helemaal geen verschil meer in: dan ga je (bijna) altijd studeren!

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat TI op de UT (iig, waarschijnlijk ook nog wel andere) HEEEL VEEEL wiskunde is (meer wiskunde dan iets anders), en dan echte wiskunde, geen vwo-wiskunde B.
Persoonlijk zocht ik iets anders en ben ik''r mee gestopt :)

• Infern0
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik zal ook mijn mening maar even geven over de tu''s in de nederland waar ik bekend mee ben.
Ik heb aan de hogeschool in Eindhoven gestudeerd (Chemische Technologie) en ben hierna verder gaan studeren in Enschede aan de UT. Moet zeggen dat ik Enschede een veel gezelligere stad vind als Eindhoven (ben zelf zelfs een brabander). Woon in Enschede zelf niet op de (pauper)campus, maar je komt natuurlijk altijd locals(tukkers) tegen. Deze locals gaan meestal op zaterdag uit en aangezien op donderdag de meeste studenten uitgaan heb je er geen last van. Wat betreft vrouwen Eindhoven en Enschede hebben er beide niet echt veel van, maar persoonlijk vind ik de vrouwen in Enschede beter. Wat betreft faciliteit ontlopen de TUe en UT elkaar niet veel, wel vind ik de sport faciliteiten in Enschede beter. De laptops in eindhoven zijn natuurlijk ook ideaal in enschede hebben ze een heel kleine tegenhanger de WAP (wel goedkoop bellen, maar WAPpen???).
Laatste puntje in Enschede zijn makkelijker kamers te vinden en ze hebben een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Samengevat
Eindhoven 7 (op schaal 10)
Enschede 8,5

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

CC krijgt wel het snelste netwerk hoor !!
En als jij CT&M doet, dan kom je ook niet in CC neej..
Das ook weer waar...

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04

Roy

Hobbies?

Ik ben ook nog aan het rondkijken wat ik nu wil gaan doen en heb altijd gedacht dat ik IT aan de UT ging doen, maar nu ben ik donderdag naar de TUE geweest, naar de opleiding Industrial Desing, en dat is hetgene wat ik denk ik ga doen. Want bij IT heb je veels te veel wiskunde (=:r). En bij deze nieuwe opleiding ID op de TUE heb je geen colleges en geen tentames meer 8-).

Maar de UT heeft nu ook Industrieel Ontwerpen, maar daar heb je nog gewoon colleges en is het ontwerpen iets meer richting het design gegaan, terwijl het bij de TUE meer op een combi van elektro en informatica is gebaseerd.

Dus nu moet ik kiezen: UT of TUE, UT vind ik een veel leukere sfeer hebben en is lekker dichtbij, maar op de TUE vind ik de opleiding beter/leuker.
Dus dat wordt voor mij ook nog kiezen.....

Zijn er nog anderen die Industrial Design (TUE) of Industrieel Ontwerpen (UT) willen gaan doen ?

Inderdaad...

Verwijderd

Wiskunde krijg je overal en tentamens ook hoor..
Ze moeten je toch ergens op kunnen testen !!
Omdat de Lutte mooi dichtbij is zou ik voor Enschede gaan, is Technische Informatica niet wat voor je dan ??

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04

Roy

Hobbies?

Volgens mij krijg je op de TUE (bij ID) echt geen tentamens en geen (of heel weinig) colleges :P, sjek: de TUE.

Maar ja, Enschede vind ik een leukere sfeer hebben, dus dat wordt volgend jaar bij beide opleidingen maar een meeloopdag doen, en dan zie ik het wel :).

Inderdaad...

Verwijderd

k weet niet of hier nog iemand komt maar ik wil dus ook informatica gaan doen maar weet niet welke... economische, technische, of pure... wat is het verschill..?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 19:38:
k weet niet of hier nog iemand komt maar ik wil dus ook informatica gaan doen maar weet niet welke... economische, technische, of pure... wat is het verschill..?
Dat hangt helemaal af van je eigen interesses.. :) Ik denk dat je het beste anders eens bij een aantal open dagen kan gaan kijken, wat je het meeste trekt. :)

Draai het eens om... Waar liggen jouw interesses? Wat zoek jij graag in een studie? Wat wil je later gaan doen?

offtopic:
@ Maestro.mosjuh: Plaats dan een topic Report, maar ga de discussie niet om zeep helpen.. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 02-10-2003 19:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
oude koe :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

De VU heeft Andy Tanenbaum :P

ps: zoek maar ns op google als je hem niet kent.

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik denk dat het idd erg belangrijk is om ook goed uit te zoeken welke universiteit je wilt gaan studeren. Ik heb zelf even op de RuG (Groningen) gezeten, en ik ben daar eigelijk afgeknapt op de hoeveelheid wiskunde. Ik hield toen der tijd van wiskunde, maar als maar een fractie van je vakken software ontwikkelen is, dan is de lol er snel vanaf.

Maar als ik nu hoor wat er op andere universteiten allemaal gaande is (Utrecht met name), dan zit ik zo van: damn.. hoe was het gegaan als ik een andere uni had geprobeerd?

Dus.. wijze les... universiteiten zijn nogal verschillend (qua vakken), zoek een universiteit uit die bij jou past.
oude koe
Ik zie het :D

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 02-10-2003 19:43 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Scholen-topics hebben we echt al zat gehad, en het is een beetje onzin om er 1 uit 2001 omhoog te trappen. Ik geloof dat tegenwoordig trouwens de policy is dat dat soort topics in SG worden geopend, en niet in PW

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.