Toon posts:

Hoe Windows 2000 admin password te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is vast al een keer eerder gevraagd, maar de search doet het niet, sorry.

Ik wil graag het administrator password van een windows 2000 computer te weten komen. Ik kan inloggen als usertje maar mag dan helemaal niks.

Zou iemand me aub kunnen helpen? Het gaat hier om een computer in prive bezit en m'n grote broer is admin. Dus geen 'echte' slechte dingen... :)

Verwijderd

Ja zonder slechte dingen wordt het natuurlijk moeilijk.
Er bestaan wat SAM kraak tools maar die krijgen het mischien lastig als er 128 bit encryptie aan staat.

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Euhm... Search doet het wel.

Verwijderd

heel simpel je broer vragen....HIJ zal wel een reden hebben om JOU het passw niet te geven... :-)

Verwijderd

gewoon een sniffer downloaden of je broer lief aankijken.

Ik weet echter uit ervaring dat mijn broertje nooit van mij het admin wachtwoord krijgt, en al helemaal niet van mijn linux bak. :)

heb je al eens geprobeerd om over zijn schouders mee te kijken :O)

Verwijderd

l0phtcrack... Moet je zelf maar even opzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb l0phtcrack al geprobeerd, maar als hij alle passwords heeft gehad (alle letters, ik weet zeker dat m'n broer alleen letters gebruikt), zegt hij; done. en verder niks. Ik kan het password niet vinden...

Verwijderd

Dan moet je brute-force oid aanzetten...

Details weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ut donders lang duurde voordat ie allen passwords had... 4 dagen ofzow... Maar hij had ze wel allemaal... :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou de SAM file van iemand anders die wel admin is op een andere computer op flop zet en die dan over de orginele van mijn computer heen kopieer... zou dat lukken?

ik kan met een linux boot diskje op de NTFS partitie schrijven en lezen zonder passwords

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Denk niet dat dat gaat werken.
Zo brak is die beveiliging van windoos nou ook weer niet. Zal wel ergens een triplecheck of zo uitgevoerd worden of de SAM nog klopt

Verwijderd

als ik nou de SAM file van iemand anders die wel admin is op een andere computer op flop zet en die dan over de orginele van mijn computer heen kopieer... zou dat lukken?
Als dat lukt is dus alles weg en zijn eventueel encrypte files voorgoed verloren.

Zal je broer blij mee zijn...

Volgens mij kun je ook nog de SAM weggooien hij maakt dan weer een lege aan.

Dat zijn allemaal natuurlijk vrij brute technieken die je alleen maar kunt omdat je er fysiek toegang toe hebt. l0phtcrack is nog de meest elegante methode.
Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-04 06:18
wij kregen eens een server binnen (welliswaar nt4) waarvan we het admin wachtwoord ook niet wisten, dat heeft ons automatiseringsbedrijf met een prog op floppy gedaan, dosflop, die kon ntfs lezen (hdd) en las alles zo uit, name, en password. alleen : ik ken de naam niet..

Verwijderd

Topicstarter
maar werkt dat trucje met die flop ook op windows 2k?

Verwijderd

Uit de releasenotes:
This has been verified to work with Windows 2000 Release version.
Documentation on syskey coming up soon.
Pagina: 1