Ik ben ooit lightjockey geweest en heb daarvoor wel eens een proggie geschreven die al het licht aanstuurde (met wiskundige forumules voor gave figuurtjes enzo).
Het probleem is dat je als LJ het licht zo snel mogelijk wil laten doen wat jij wilt en daarvoor is de interface het belangrijkste. Een lichttafel blijft gewoon sneller werken als een computer met muis en keyboard.
Wat ik gemerkt heb is dat je absoluut niet met een muis moet gaan frotten om bijvoorbeeld fadertjes goed te zetten, dat is letterlijk hell-on-earth.
Wat ik heb/had gedaan is alles opsplitsen in 3 delen:
1. Groep
2. Commando
3. Data
Groep is een groep scans, (alle oneven scans, alle linker scans, al het vast licht, alle par32''s, alle par64''s, alle parren bij elkaar etc).
Commando is wat je die groep wilt laten doen: een nieuwe scene laten lopen, kleur switchen, gobo switchen, whatever,
data is de fysieke data. Kleur groen, gobo 3, shutter strobo, parren met bass mee laten flitsen etc..
Als je alles op het keyboard kunnen zetten, dan kun je (na oefening uiteraard) ontzettend snel werken.
Maar timing is inderdaad klote

Je kunt het beste onder DOS werken aangezien je geen kernel-overhead hebt. Misschien krijg je dan geen leuke fadertjes, maar die heb je echt niet nodig

..
Of misschien besturing onder DOS (voor de timing-snelheid) en de programmering van de scans onder windows (voor het gemak)???
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.