Toon posts:

[BC3] [php] template voor een forum

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik weet dat deze vraag vast al eens langs geweest, maar ik neem ook aan dat de templates zelf ook niet stil hebben gezeten, dus een geüpdate kwaliteitsverhouding kan best wel weer (tot nu toe alleen gelul om deze topic open te houden >:))

ik ben bezig om een nieuw forum te schrijven samen met een andere PHP''er (PlayR).

We hebben allebei al eens een redelijk goed/slecht* forum geschreven, maar we willen dit keer templates gaan gebruiken.

Het gaat ons er om dat deze templates zo dynamisch en dus handig mogelijk zijn. Ze mogen best wat ingewikkeld zijn want we zijn wel wat gewend. Wie heeft goede tips of persoonlijke :r of :P ervaringen?

Tnx.

BTW: dit schrijf ik wel namens mezelf, ondanks het ''we'' gebruik, PlayR, so some words two ;)

* doorhalen wat niet van toepassing is...

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Op zich heb ik wel goede ervaringen met de FastTemplate class.

Je moet dan alleen wel zelf even in het scriptje hacken en van alle ereg*() dingen preg*() dingen maken. Daardoor werd ie bij mij een stuk sneller.

Als je er niet uitkomt, heb ik hem ook nog wel liggen voor je.

Maar de allerbeste oplossing is er zelf een schrijven, dan voldoet ie tenminste aan alle eisen en heeft ie ook niet teveel (overbodige) opties/functies.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
bug in topix??

op de lijst staat dit topic met 0 replies achter zijn naam...

edit: nu staat er weer gewoon 2.. weird.

• brammetje
Ik ga nu dat smarty maar eens goed bekijken, dankzij hulp van cybersnoop heb ik het eindelijk aan de gang.

• Rense Klinkenberg
PlayR:bug in topix??

op de lijst staat dit topic met 0 replies achter zijn naam...

edit: nu staat er weer gewoon 2.. weird.

PHP:
1
2
3
<?
$told_in_LA = true;
?>

>:) Het schijnt wel eens te gebeuren dat halverwegen het updaten van de tabellen er iets mee ophoud (MySQL heette dat ding :7).

Verwijderd

Ik gebruik voor de templates gewoon een evalletje:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
eval("\$toprint = \"$templatevalue\";");

print $toprint;
?>

Is lekker snel (en vast sneller dan FastTemplate)

• Rense Klinkenberg
Op vrijdag 06 april 2001 16:31 schreef Zef het volgende:
Ik gebruik voor de templates gewoon een evalletje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
eval("\$toprint = \"$templatevalue\";");

print $toprint;
?>

Is lekker snel (en vast sneller dan FastTemplate)
Dat is idd. een erg snelle manier. Het probleem is alleen dat wanneer je zo''n forum gaat verkopen, je gebruikers geen verkeerde waarden in hun templates gebruiken.

• brammetje
Op vrijdag 06 april 2001 16:34 schreef freak007 het volgende:

[..]

Dat is idd. een erg snelle manier. Het probleem is alleen dat wanneer je zo''n forum gaat verkopen, je gebruikers geen verkeerde waarden in hun templates mogen gebruiken.
dat mogen hoort er toch bij of ben ik nou zo raar?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op http://www.phpinsider.com/php/code/Smarty/ vind je de Smarty-template engine.

Het is (gedeeltelijk) een browser van iemand uit het PHP-team. Templates worden eenmalig ge-compiled en zijn dan gewoon php-bestanden geworden.

Ik heb ze nog niet echt heel praktisch toegepast, maar ik heb er al wel mee gespeeld.. Het lijkt me erug goed te werken, zeker i.v.m. uitbreidingen van modifiers en meer van dat soort dingen.

Of het ook echt zo snel is, als ze zeggen, dat heb ik nooit getest. Een onafhankelijk oordeel daarover is nooit weg :)

|_____vakje______|

• brammetje
Op vrijdag 06 april 2001 16:54 schreef CyberSnooP het volgende:
Op http://www.phpinsider.com/php/code/Smarty/ vind je de Smarty-template engine.

Het is (gedeeltelijk) een browser van iemand uit het PHP-team. Templates worden eenmalig ge-compiled en zijn dan gewoon php-bestanden geworden.

Ik heb ze nog niet echt heel praktisch toegepast, maar ik heb er al wel mee gespeeld.. Het lijkt me erug goed te werken, zeker i.v.m. uitbreidingen van modifiers en meer van dat soort dingen.

Of het ook echt zo snel is, als ze zeggen, dat heb ik nooit getest. Een onafhankelijk oordeel daarover is nooit weg :)
uhm...
die heb ik al geprobeerd, maar kreeg die pear-library niet aan de gan, en die 1.3.0 werkte ook niet met win2k..

leek mij ook wel een leuk template dingetje, en is ook goed gedocumenteerd..

kan iemand mij ermee helpen om PEAR aan de gang te krijgen?

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 16:34 schreef freak007 het volgende:

[..]

Dat is idd. een erg snelle manier. Het probleem is alleen dat wanneer je zo''n forum gaat verkopen, je gebruikers geen verkeerde waarden in hun templates gebruiken.
In het geval van templates zijn de gebruikers de admins, en die zijn verantwoordelijk voor het forum, dus als zij hun eigen forum willen hacken moeten ze dat zelf weten ;)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

Martijn02

/* No Comment */

Op vrijdag 06 april 2001 17:26 schreef PlayR het volgende:

kan iemand mij ermee helpen om PEAR aan de gang te krijgen?
Dat was echt heeeeel erg simpel :-) Ik heb niet heel PEAR geinstalleerd, gewoon de PEAR.php uit cvs getrokken (waar weet ik niet meer, maar hij werkt) en die in dezelfde dir als Smarty gezet. Het werkt als een trein.

Ik weet wel dat het mischien niet helemaal de oplossing is, maar bij mij werkt het verder perfect.

Als je moeite hebt met het vinden van een goeie PEAR.php doe me dan maar even een mailtje dan mail ik hem je wel.

Nou vooruit, goeie bui vandaag: http://www.brothersinart.net/martijn/PEAR.phps

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

trek je vaker topics van een halfjaar geleden omhoog :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.