[BC3] Lotus Notes programmeurs - bestaat het?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• Bjoss
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Zijn er onder de tweakers ook mensen die Lotus Notes gebruiken, niet gewoon voor mail maar ook voor andere doeleinden?

Programmeurs ook aanwezig? (lotusscript, agents, workflow apps...)

Blijkbaar wordt er hier nooit een woord over gerept. Of heb ik het mis?

(Dit puur uit interesse)

ZOEM!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Heb ik toevallig ook interesse in, ivm met een werkstuk. Hoe zijn de ervaringen van Notes gebruikers? Het liefst ervaringen van informatici die telewerken in groepsverband :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Er is veel vraag naar programmeurs met ervaring in Lotus Notes. Bij mij op het werk krijgen we er regelmatig aanvragen voor. Alleen ik heb er geen ervaring mee.

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 17:16

labooh

Jaja...

Ik ben dus notes developer..... Werk bij een bedrijf waar we veel notes applicaties maken designen en opleveren... Van een simpele uren applicatie, een uitgebreide website met content-management of een zeer groot kennis management-systeem...
Als je in de search zoekt vind je heus wel wat developers maar er zijn er hier niet echt veel van. Dan kan je toch beter even bij Notes.net aankloppen.

Maar goed, je hebt antwoord op je vraag! 8-)

iRacing Profiel

• Bjoss
Ok, dus het zal goed staan op me cv die lotusscript ed. 8-)

ZOEM!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 02 april 2001 08:18 schreef Bjoss het volgende:
Ok, dus het zal goed staan op me cv die lotusscript ed. 8-)
Staat inderdaad goed op je CV. Netzoals PERL eigenlijk best wel goed staat op een CV omdat de meeste "Nieuwe" programmeurs niet de moeite neemt om die taal even onder de knie te krijgen.

Heb er zelf ook ervaring mee. Het is niet een van mijn favoriete talen moet ik zeggen 8-). Ook bij mijn baas komt er redelijk veel aanvragen ervoor binnen. Uiteraard weiger ik ze allemaal :) Ik Doe liever iets uitdagends :Z

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

dusty: Staat inderdaad goed op je CV. Net zoals Perl eigenlijk best wel goed staat op een CV omdat de meeste "Nieuwe" programmeurs niet de moeite neemt om die taal even onder de knie te krijgen.

Even? :? :D

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Arien Even? :? :D
Bij Perl is het even ja.

Ok. Voor mij persoonlijk was het even :+

Back In Black!

Verwijderd

dusty: Voor mij persoonlijk was het even :+

Now let''s check on your Perl, dusty.

No, don''t you go runnin'' nowhere, this is not gonna hurt! Or is it?! >:)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Arien No, don''t you go runnin'' nowhere, this is not gonna hurt! Or is it?! >:)
It probably will.

Back In Black!

Verwijderd

<nog verder off-topic>
Dat vind ik ook zo leuk aan Perl. :)
</nog verder off-topic>

• Bjoss
Op maandag 02 april 2001 08:47 schreef dusty het volgende:

[..]

Heb er zelf ook ervaring mee. Het is niet een van mijn favoriete talen moet ik zeggen 8-). Ook bij mijn baas komt er redelijk veel aanvragen ervoor binnen. Uiteraard weiger ik ze allemaal :) Ik Doe liever iets uitdagends :Z
At first dacht ik ook dat het allemaal een saaie boel was. Maar nadien kwamen de uitdagingen toch te voorschijn *D

ZOEM!

Verwijderd

Notes is gewoon een typisch geval van "onbekend maakt onbemind" althans bij de twiekertjes in het algemeen. heel veel grote bedrijven gebruiken het echter en vooral content management is zuper....mensen die inhoudelijk verantwoordelijk zijn kunnen hele intranets bijhouden en updaten zonder ook maar iets af te weten wat er op de achtergrond gebeurt. de ontwikkeltaal is hoewel beperkt, vrij makkelijk te leren en de toepassingen vrij breed zelfs...in datamanagement vooral, zelfs streaming media sites zijn heel eenvoudig te onderhouden, pleur een wmv in een intranet nsf en hij is gelijk beschikbaar, daar zit em de kracht, niet zozeer in zware applicaties

Verwijderd

sterker nog, ik kwam vandaag een dame (good looking too O+) tegen dat ik terug kwam van m''n sollicitatie waar ik mee aan de praat raakte. bleek dat ZIJ ook notes programmeur was!

/me takes z''n petje af

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Lotus notes rulez... niet normaal wat er allemaal mee mogelijk is. Wisten jullie dat de clients alleen al door zo''n 40 miljoen (!) mensen gebruikt wordt op de wereld ?

staat zeker leuk op je CV..
Notesscript lijkt trouwens veel op visual basic. Is dus makkelijk te leren.

Verwijderd

Ik ben frequent gebruiker van Lotes Notes R5, en ik moet zeggen qua beveiliging is het echt beter dan Outlook van Mickeysoft, maar ik moet er wel bij vermelden dat bij het ontwerpen van iets in Lotus Notes je goed moet opletten wat je doet. Alles wat je geleerd hebt op anderd platforms moet je vergeten als je wilt gaan werken met Lotes :)

Verwijderd

Wij gebruiken Notes nu zo'n 5 jaar. Ik beheer de Domino servers (5 stuks), ontwikkel en pas applicaties aan. Mits goed gebruikt is het echt een super pakket! Je moet inderdaad even wennen aan de interface enzo, maar dan .... :9~
Ga eerdaags de script cursus volgen en de web developement.
Staat weer goed op mijn CV (8>

edit:

Typo

• RRX
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op vrijdag 06 april 2001 16:22 schreef Razor_Blade het volgende:
sterker nog, ik kwam vandaag een dame (good looking too O+) tegen dat ik terug kwam van m''n sollicitatie waar ik mee aan de praat raakte. bleek dat ZIJ ook notes programmeur was!

/me takes z''n petje af
als je nou zorgt dat toeter ook lotus notes leert :o

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Dacht ik bijna dat ik een aantal oud-collega's tegenkwam hier, maar dat kon ik moeilijk aan hun namen zien.

Maar idd, Lotus Notes ontwikkelen is super maar kan en hoeft niet overal toegepast te worden.

Las een artikeltje ergens dat Notes ontwikkelaars 2x sneller een Notes-applicatie konden opleveren dan ontwikkelaars met Exchange (en ik durf die laatste qua stabiliteit, snelheid en beveiliging) zwaar in twijfel te trekken.

Staat dus helemaal niet verkeerd op CV.

Verwijderd

Inmiddels flink aan het worstelen met R6 (Rnext).
Best stoer. Vooral die JSP en Servlet shared code is relaxed.

Ook de integratie met Decs is eindelijk stabiel. Een virtual DB2 view in Notes tonen is geen probleem meer.
Zelfs de virtual documents uit deze view zijn rechtstreeks in DB2 te editen :9~

Verwijderd

hehe kdacht bijna dat ik alleen was als Notes klopper >:)

Maare heren,

Is er toevallig iemand die een webshopje gebouwd in Notes wil sharen (en dan niet die Liberty toestand uit de Iris Sandbox).

thx

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 29 maart 2002 15:03 schreef Dr.Notes het volgende:
hehe kdacht bijna dat ik alleen was als Notes klopper >:)

Maare heren,

Is er toevallig iemand die een webshopje gebouwd in Notes wil sharen (en dan niet die Liberty toestand uit de Iris Sandbox).

thx
Hoi,
deze thread gaat dicht :)
Dit is wat wij noemen een scriptrequest en die mogen hier niet.
P&W is gericht op het zelf maken van dingen en in het oplossen van problemen die daarbij kunnen ontstaan.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com of in de P&W faq.
Zie voor discussies: [topic=411717/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.