Weet iemand het verschil tussen CHAR - VARCHAR en NUMBER - DECIMAL?
BvD
BvD
Stel je vraag dan ook beter.Goh, echt behulpzaam jongens..... zucht.
In mijn sheets van school staat dat je bij VARCHAR ook nog iets moet opgeven. Wat is dat dan?The VARCHAR datatype specifies a variable-length character string.
Wat moet ''n'' dan zijn?VARCHAR(n)
Betekend het dat je bij char dus ALTIJD een bepaald aantal tekens moet invullen (lijkt me erg onpraktisch), of dat het aantal ingevulde tekens altijd wordt aangevuld met spaties (dan zie ik geen reden om CHAR te gebruiken ipv VARCHAR)?????Op donderdag 29 maart 2001 22:43 schreef Onno het volgende:
De maximaal toegestane lengte.
Wordt aangevuld met spaties.Betekend het dat je bij char dus ALTIJD een bepaald aantal tekens moet invullen (lijkt me erg onpraktisch), of dat het aantal ingevulde tekens altijd wordt aangevuld met spaties
Mwah. Als je data hebt die toch altijd al een vaste breedte heeft, kun je natuurlijk beter gelijk maar een CHAR gebruiken. Scheelt om te beginnen al weer een lengte-byte per row in je database...(dan zie ik geen reden om CHAR te gebruiken ipv VARCHAR)
Exact expert nodig?
rtrim() in SQL.Op donderdag 29 maart 2001 23:53 schreef franklin het volgende:
ff spaces strippen... das niet zo moeilijk natuurlijk! het is een afweging die je moet maken...
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq