[BC3] Wat voor Delta cooler is dit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
Ik heb hier een 6x6 Delta fan

Er staat dit op:
model AFB0612H
Dit is volgens de winkel een
Delta AFB-60HP

Nu zou je zeggen dat het een HP is maar aan de fan zitten maar aan de fan zitten maar ! 2 ! draadjes (alleen stroom dus geen rpm meting) terwijl bij de HP serie deze er toch wel aanhoren ?

• Renkie
Er zit een KLEINE stekker op.....

Het is dus GEEN Delta AFB-60HP ?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Een HP heeft een voedingsconnector die rechtstreeks uit de voeding komt (zelfde als voor HDD enz)

De MP heeft een "gewoon" klein connectortje voor op het moederbord.

De HP trekt 0.48A geloof ik....De MP minder

De HP heb ik ook...twee draadjes...de voeding heeft geen sensoren!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

ik heb een zon 60 HP maar er zit geen rpm draadje bij sterker er zit zelfs zon grote stekker op voor direct aan de voeding dingen vragen meer dan veilig is voor het mobo om te leveren geloof ik (het wordt ook aangeraden om ze miet aan je mobo te verbinden.
Ik heb ook dual 60MP die heeft wel mobo aansluiting maar ook geen rpm verbinding (ik geloof dat het bij deze ook wordt aangeraden om ze op voeding aan te sluiten ipv direct op mobo.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er zijn 4 verschillende types fans van Delta. L, M, H en HH
de H is dus de Delta HP. Ik heb zelf de zelfde fan, maar vond het ook niets (mede omdat ie geen RPM had. Heb nu een Delta FA6025-U fan er in zitten (6200 RPM, 38 Cfm), en die doet het stukken beter. Maakt helaas ook wat meer geluid, maar ach... Je moet er wat voor over hebben.

B.T.W. Op de homepage van Delta kun je meer vinden. http://www.delta.com.tw/dcfans

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• printerman
  • Laatst online: 18-05 17:46
Ik heb het even opgezocht op de site van Delta en het nummer komt overeen met de specs van de MP. Ik was ook benieuwd, want ik heb dezelfde fan.
http://www.deltaca.com/dcfans/pdf/AUB6025.pdf

• printerman
Sorry, verkeerde website. Dit is de goede.
http://www.deltaca.com/dcfans/pdf/AFB60254.pdf

• Renkie
Hmm lekker kut is dit

Ik heb een y-tech 6x6, deze is defect (loopt dan 200 rpm en dan 8000 etc etc) dus had ik de leverancier gemaild hierover

omdat ik em als cpu cooler gebruikt stuurden ze mij een Delta AFB-60HP waarna ik de y-tech + kopie v/d bon zou opsturen.
Ik had om de HP gevraagt omdat die kwa specs het meeste in de buurt van die defecte fan kwam

Maar nu proberen ze de boel dus te verneuken door de verkeerde fan te sturen ?!?

Verwijderd

Beetje vreemd ja.
De Delta die ik heb wordt de "Blacklabbel" genoemd. Die heeft geen naam/type sticker maar een zwart label, drie draadjes met dus rpm signaal....

Hij draait dan ook 7500 rpm (Kurristus wat een herrie. :Y)

Geleverd werd deze fan bij m''n Alpha6035 koeler, van The Overclockerzstore. http://ocz.safeshopper.com/9/5905.htm?255

Ik snap er dus ook geen flap meer van. Volgens de specs van Alpha bestaat''ie dus niet ???? :?

• printerman
Renkie,
Het kan zijn dat ze de MP gestuurd hebben, omdat die qua prijs overeenkomt met je vorige koeler of omdat ze de HP niet hebben. Ik zou er zelf geen probleem van maken, want die teringherriemakende HP hoef ik niet. De MP maakt lekker weinig lawaai.

• Renkie
Nou, ik had van te voren duidelijk gezegt dat ik die HP wilde omdat die kwa specs bijna gelijk is aan degene die ik nu heb en dat was ook goed. In hun bevestigings mailtje staatt zelfs dat ze de HP zouden gaan sturen

Die tering herrie boeit me niet, m''n kast maakt al genoeg herrie
En de prijs...
Ik heb 39,- voor de fan betaald en de delta 6x6 hp kost 40 piek bij oc shop d8 ik (de mp iets van 30 a 33)

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Ik heb nog een ander probleempje, ik heb hier een deltafan van het type: DFB0612H, maar deze bestaat niet volgens de delta site. Weet er soms iemand wat voor prestaties hij geeft?
Hetgeen erop staat is: DC12V 0.15A Voor de rest niks buiten het typenummer natuurlijk.

Speed is nothing without control, but who cares

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zaterdag 30 december 2000 17:05 schreef Hooi het volgende:
Beetje vreemd ja.
De Delta die ik heb wordt de "Blacklabbel" genoemd. Die heeft geen naam/type sticker maar een zwart label, drie draadjes met dus rpm signaal....

Hij draait dan ook 7500 rpm (Kurristus wat een herrie. :Y)

Geleverd werd deze fan bij m''n Alpha6035 koeler, van The Overclockerzstore. http://ocz.safeshopper.com/9/5905.htm?255

Ik snap er dus ook geen flap meer van. Volgens de specs van Alpha bestaat''ie dus niet ???? :?
Hoe kan jij zien hoeveel rpm hij maakt je mag deze toch niet op je mobo prikken ?????

Turn it off and on again.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik heb zelf 2 van die delta 60HP fans. Beide hebben een normaal (zeg maar hdd) stekkertje met 2 draadjes. DAARBIJ zit ook nog een apart klein stekkertje (blauw) dat je op het moederbord kan aansluiten voor RPM meting. De fans doen respectievelijk 7300 toeren en 6600 toeren (die zit ook voor een iets te klein gat aan de achterkant) Ik zit nu op school dus kan er niet voor kijken, maar ik p zie anders nog wel dat ik binnenkort het serienummer nog ff post. (en idd blues, die dingen maken een pokkeherrie :)) en dan ook nog eeen afb delta HP 80mm, die nog aangesloten moet worden om het nog leuker te maken...

ik zie hetzelfde bij andere sites, bv oc-shop:
Delta AFB-60HP

The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 6800, a CFM of 37.61, a Maximal Air
Pressure (MAP) of 15.35, and a dB-A of 46.5. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and the mainboard (for RPM). PSU use 0.48A by 12volt.

Localhost is where the heart is

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 14 mei 2001 08:47 schreef speedfreak het volgende:
Ik heb nog een ander probleempje, ik heb hier een deltafan van het type: DFB0612H, maar deze bestaat niet volgens de delta site. Weet er soms iemand wat voor prestaties hij geeft?
Hetgeen erop staat is: DC12V 0.15A Voor de rest niks buiten het typenummer natuurlijk.
0.15A is uit mijn hoofd gezegd de MP versie. De HP verbruikt meer (0.48A wordt hierboven ergens genoemd, dat klinkt idd wel bekend).
Heb beiden thuis liggen, kom vanavond alleen pas laat thuis, maar wil het wel ff checken voor je.
Pagina: 1