ik heb een vorige week een fan van m''n oude voeding afgesloopt.nu wil ik deze in mijn case plaatsen.maar op m''n moederbord zitten alleen aansluitingen met 3 pinnetjes,en mijn fan heeft maar 2 gaatjes in zijn connector.hoe los ik dit probleem op:?
ik denk een andere cooler ....
Verwijderd
''k heb dus hetzelfde ''probleem'' 
maar er moet toch wel wat aan te doen zijn??? please mensen help ons!!!!!
maar er moet toch wel wat aan te doen zijn??? please mensen help ons!!!!!
op de voeding:?:?Op donderdag 21 december 2000 17:02 schreef masterwill het volgende:
andere connector erop aansluiten (op de fan of voeding)
Je kan ook gewoon een losse fan voor de voeding kopen die zijn los ook verkrijgbaar
Verwijderd
ja, hij (en ik) willen dus een oude fan uit een voeding als casefan gaan gebruiken.... maar kan dat en zo ja, hoe???
BS, gewoon erop proppen. Heb ik ook gedaan. De 1 is plus, de andere min, en de derde (de linkse meestal geloof ik) is om de RPM door te geven geloof ik zodat je deze kan monitoren met MBM e.d.
Alstie niet past, gewoon de richeltjes van het connector blokje afsnijden en een beetje wringen. Je kan evt zo''n passend blokje los pakken, en de draadjes uit de oude trekken. Dit gaat meestal MET de metalen pinnetjes die hem vastzetten, en dan kun je die weer in het andere blokkie douwen (ik weet het, het is niet echt een technisch hoogstaande uitleg, maar het is wel een werkende!)
Makkie
(nou alleen nog leren kort van stof te zijn)
Alstie niet past, gewoon de richeltjes van het connector blokje afsnijden en een beetje wringen. Je kan evt zo''n passend blokje los pakken, en de draadjes uit de oude trekken. Dit gaat meestal MET de metalen pinnetjes die hem vastzetten, en dan kun je die weer in het andere blokkie douwen (ik weet het, het is niet echt een technisch hoogstaande uitleg, maar het is wel een werkende!)
Makkie
(nou alleen nog leren kort van stof te zijn)
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
maar ik wil geen fan op m''n voeding,ik wil de fan uit m''n oude voeding in m''n case monteren!!!!!!!!!!!!Op donderdag 21 december 2000 17:04 schreef osama het volgende:
Je kan ook gewoon een losse fan voor de voeding kopen die zijn los ook verkrijgbaar
Verwijderd
ik bedoelde dus moederbordOp donderdag 21 december 2000 17:02 schreef masterwill het volgende:
andere connector erop aansluiten (op de fan of voeding)
idd ja,dat is wat ik wil:)Op donderdag 21 december 2000 17:07 schreef GbM het volgende:
ja, hij (en ik) willen dus een oude fan uit een voeding als casefan gaan gebruiken.... maar kan dat en zo ja, hoe???
GeWoon lijmen of tapen !!!!!!
Let wel op dat je luchtstroomrichting intac houdt anders heeft het juist een averechts effect. maakt wel veel herrie denk ik.
Let wel op dat je luchtstroomrichting intac houdt anders heeft het juist een averechts effect. maakt wel veel herrie denk ik.
je kan ook tussenstukjes kopen met een aansluiting op zo''n 5 (?) pins voeding kabeltje (zoals in je HD) met een kabeltje voor een fan en een normale 5 pins uitgang, net als die splitsers met 5 aan de ene en 2*5 aan de andere, om de power mee te splitsen.
Makkie
Makkie
klopt als een bus ....
probleem opgelost
probleem opgelost
kan het iets duidelijker aubOp donderdag 21 december 2000 17:08 schreef osama het volgende:
GeWoon lijmen of tapen !!!!!!
Verwijderd
HIER IS HET ANTWOORD!
ik had dit ook een fan met 2-pin connnector gewoon de connector afknippen met een tangetje en dan de 2 draadjes in een 4-pin connector van de voeding proppen, dan vastplakken met wat plakband. klaar.
ik had dit ook een fan met 2-pin connnector gewoon de connector afknippen met een tangetje en dan de 2 draadjes in een 4-pin connector van de voeding proppen, dan vastplakken met wat plakband. klaar.
je bedoelt hier is EEN antwoord
Verwijderd
- 1
knip de draadjes af
afstrippen...
kabelschoentje of een andere connetor er op en klaar
- 2 koop zo als gezegt een verleng/vervormer (zo noem ik het maar ff) die op je oude connector moet en die aan de andere kant pas op de aansluitpunt van je mobo (of voeding) of molex?
EITJE
knip de draadjes af
afstrippen...
kabelschoentje of een andere connetor er op en klaar
- 2 koop zo als gezegt een verleng/vervormer (zo noem ik het maar ff) die op je oude connector moet en die aan de andere kant pas op de aansluitpunt van je mobo (of voeding) of molex?
EITJE
Als het goed is zitten er twee draadjes op: een rode en een zwarte. als je nog een voedingsplug los hebt hangen moet je de rode draad in de gele plug steken (dit zal waarschijnlijk de 12V zijn, raadpleeg anders je voeding voor de kleur van de 12V) en de zwarte in de zwarte plug naast de rode, deze zwarte is de aarde. Vervolgens pak je twee kleine schroefjes van 2,4 mm breed en die joeps je met je draadje in de plug. Het zit vast en werkt ook nog!!!!*D
gewoon in een voedingsstekkertje proppen. het ene draadje (ik geloof geel) is +12V, er zijn er 2 (zwart dacht ik) die 0 V zijn, en er is er nog 1 (rood) die is +5 volt.
Need i say more?
Need i say more?
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
neem een oude reset plug van een oude pc (die je op je mobo douwt naar het knopje)
sloop het plugje er af en soldeer je fan er aan past precies ( wel kijken in je mobo boekje wat aarde en wat niet is! )
sloop het plugje er af en soldeer je fan er aan past precies ( wel kijken in je mobo boekje wat aarde en wat niet is! )
B4K4^NI...
Sjees.... wat een slordige oplossingen.... draadjes met plakband vastmaken en dat soort gein.... en ook wat nette oplossingen alleen met onnodig veel werk.....
Zeer waarschijnlijk zit er een stekkertje aan wat (bijna) op die 3pins past.
Stel dat je zo''n zelfde stekkertje hebt, alleen dus voor 2 pinnen, dan zitten er (net als bij de 3-pins stekkers) 2 blokjes aan de ene kant van de stekker die aangeven hoe de stekker op de pinnen moet worden gedrukt. Je hoeft alleen aan de kant van de RODE draad dat blokje met een mesje weg te snijden, en je kunt hem gewoon op zo''n 3pins geval drukken. In de foto hieronder zie je hoe ik zo''n stekkertje heb bijgewerkt (links bijgewerkt; rechts normale 3-pins)

Daarbij wordt dan dus een pen naast de rode draad gewoon niet gebruikt... werkt perfect....
De volgende stekker kun je er zo opdrukken ook al is hij er niet voor gemaakt!!!
Zeer waarschijnlijk zit er een stekkertje aan wat (bijna) op die 3pins past.
Stel dat je zo''n zelfde stekkertje hebt, alleen dus voor 2 pinnen, dan zitten er (net als bij de 3-pins stekkers) 2 blokjes aan de ene kant van de stekker die aangeven hoe de stekker op de pinnen moet worden gedrukt. Je hoeft alleen aan de kant van de RODE draad dat blokje met een mesje weg te snijden, en je kunt hem gewoon op zo''n 3pins geval drukken. In de foto hieronder zie je hoe ik zo''n stekkertje heb bijgewerkt (links bijgewerkt; rechts normale 3-pins)

Daarbij wordt dan dus een pen naast de rode draad gewoon niet gebruikt... werkt perfect....
De volgende stekker kun je er zo opdrukken ook al is hij er niet voor gemaakt!!!
kan dit ook op het stekkertje van je diskette station?Op donderdag 21 december 2000 17:20 schreef Werkhoven het volgende:
Als het goed is zitten er twee draadjes op: een rode en een zwarte. als je nog een voedingsplug los hebt hangen moet je de rode draad in de gele plug steken (dit zal waarschijnlijk de 12V zijn, raadpleeg anders je voeding voor de kleur van de 12V) en de zwarte in de zwarte plug naast de rode, deze zwarte is de aarde. Vervolgens pak je twee kleine schroefjes van 2,4 mm breed en die joeps je met je draadje in de plug. Het zit vast en werkt ook nog!!!!*D
ik heb namelijk het zelfde probleem alleen ik heb 64 80 mm fans :PPPP maar ik gebruik er maar hooguit 3 vanwege de herrie)
maar goed ik heb alleen maar 1 diskette stekker over en een vierkante stekker
Hoe moet ik meerdere fans aansluiten dan?
Verwijderd
64 FANS? WOW! Hoeveel cfm geeft dat wel niet?Op donderdag 03 mei 2001 22:46 schreef Hennie-M het volgende:
[..]
kan dit ook op het stekkertje van je diskette station?
ik heb namelijk het zelfde probleem alleen ik heb 64 80 mm fans :PPPP maar ik gebruik er maar hooguit 3 vanwege de herrie)
maar goed ik heb alleen maar 1 diskette stekker over en een vierkante stekkermet rood 2xgeel en zwart.
Hoe moet ik meerdere fans aansluiten dan?
ik zeg toch dat ze er niet aan hangenOp donderdag 03 mei 2001 23:25 schreef Arendje het volgende:
[..]
64 FANS? WOW! Hoeveel cfm geeft dat wel niet?
Maar goed
er hangt er nu 1 in voor de HDD''s en kwa cpu en mobo temp heb ik nog geen verschil gemerkt eigenlijk.
Ik heb aan de achterkant geen plek voor afzuiging en us pap is zo eigenweis dat ie zegt dat al die fans onzin zijn
ik heb nu dus chrome orb,vaag geval op de northbridge en de voeding heeft een 80mm fan en aan de voorkant 1
ik zal morgen wel fotos posten.
Pagina: 1