[BC3] Zelf kast bouwen! Maten enzo..

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Ik zit er zwaar over na te denken om zelf een computerkast te bouwen van geperforeerd plaatstaal (koeling!!!>:)), je kan fans erin hangen waar je wilt:). Nu moet ik _precies_ alle maten weten zoals: afstand tussen schroefgaten, plaats en grootte van connectoren die naar buiten gaan enzovoort..
Weet iemand een site waar ik precies de ATX en andere specificaties kan vinden?
Zijn er nog meer mensen die zelf een kast hebben gebouwd? Tips enzo zijn altijd welkom;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:50

CasGas

.

regel een ouwe atx kast ofzow van iemand
sloop dat ding uit elkaar
opmeten
en klaar :)

Lijkt me simpeler dan alles opzoeken of niet :? :? :?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• FatalError
Over ATX heb ik al perfecte documentatie gevonden, over waar de schroefgaten e.d. moeten. Maar nu moet ik dat nog weten van 3.5" en 5.25" apparatuur enzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Op dinsdag 12 december 2000 23:05 schreef FatalError het volgende:
Over ATX heb ik al perfecte documentatie gevonden, over waar de schroefgaten e.d. moeten. Maar nu moet ik dat nog weten van 3.5" en 5.25" apparatuur enzo.
zou je die gegevens willen posten hierow? :)
of naar me willen emailen oid?

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• FatalError

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Je moet gewoon de backplate van je oude kast gebruiken om je mobo in vast te zetten das het kloterigst om te maken en sluit je zo uit.

Je kunt de rest toch opmeten ??? je hebt toch nu ook een kast

Verwijderd

Zelf bouwen????

Je kijkt toch naar het beeldscherm en niet naar de kast. koop een ontzettende goedkope kast en zet het in de hoek.

HR

• FatalError
Zo''n backplate enzo slopen uit een oude kast is idd een goed idee, maar dan hoop ik dat het in mn ontwerp past en dat ik wel aan een oude ATX kast kan komen. Ik ga mn HX-08 niet slopen voor zo''n geintje.
Mijn pc staat op het bureau, dus ik kijk er altijd naar. Op Virtual Hideout staan plaatjes van een kast gemaakt van geperforeerd staal en dat ziet er _super_ wreed uit:)
Bovendien zijn er maar erg weinig kasten te krijgen die erg goed koelen en aan andere eisen voldoen, dus met zelfbouw kan je voor jou de perfecte kast maken:P

Verwijderd

Inderdaad,

Ik ga binnenkort ook mijn eigen kast maken (dan van hout). En het is natuurlijk veel leuker en mooier dan zo''n standaard kastje...

Oja, als je nog wat maten hebt, zet ze hier ff neer... ;-)

• FatalError
Ik moet nu dus nog de maten/schroefgaten van 3.5" en 5.25" apparaten hebben en de plaatsen waar de schreoven van een atx voeding precies moeten.

• Dezjay
Die kun je toch uit je eigen Aopen kast halen :? :? :?

wat doe je nou moeilijk :?

• FatalError
Das waar, maar bij die tray kan ik naast de cpu in de achterkant van de kast geen goede ventilator zetten, ik zou daar maximaal 2*5cm fans kunnen zetten, terwijl ik er minstens 2 van 8cm of 1 van 12cm wil hebben

• Dezjay
He :?

je vraagt om maten van 3.5"en 5.25"van cdrom etc... DIE kun je halen uit je aopen kast..

Over die Aopen... wel eens gedacht aan een fan aan de zijkant ?

• FatalError
"Over die Aopen... wel eens gedacht aan een fan aan de zijkant ?"

Ja, maar ik bouw toch liever zelf een kast die helemaal precies aan mijn wensen voldoet.
Blijkt het allemaal niet zo goed te gaan als ik hoop, dan zet ik 2 12cm fans ozo in de zijkant van de kast.

Over die 3.5" drives enzo: Ik wil echt precies weten hoe hoog en breed (eh. 3.5":)) die dingen zijn en ook hoe ver van het frontje af de schroeven moeten.

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

Om deze topic even omhoog te halen, hoop dat iemand antwoord heeft

FatalError misschien?

hoe kom je in godesnaam aan grote stukken plaatstaal? de gamme verkoopt wel alu platen (ala 50 piek per stuk voor een stukkie dat VEEL te klein is)

plaatstaal zou goedkoper en zwaarder moeten zijn, ik ben van plan een eigen 19" rackable serverkast te gaan bouwen (2U)

:)
(check hier morgen wel even of er iemand gereplyd heeft, ben nu weer even foetsie)

Bedankt!

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 08:41 schreef hroling het volgende:
Zelf bouwen????

Je kijkt toch naar het beeldscherm en niet naar de kast. koop een ontzettende goedkope kast en zet het in de hoek.

HR
zullen we die opmerking maar gewoon ff negeren

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik snap het probleem niet, vat gewoon een cdrom speler uit je systeem, meet, en gij zult weten.

Doe dit voor alle onderdelen en je bent klaar.

Owja, wat ook wel handig is, als je voor de 5.25" nou gewoon sleuven maakt, kan je het frontje gewoon op de goede plaats schuiven en dan vast draaien, lijkt me makkelijker.

I, for one, like Roman numerals

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zat ook met een ontwerp in mijn hoofd, en nu weet ik waar ik de maten vandaan kan halen. (lekker veel schakelaars voor de fan''s en sleutelschakelaars tegen onbevoegd aanzetten en toetsenbordgebruik, sleutel op contact en starten maar >:) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1