[BC3] FanExpander; ook in Nederland te koop???

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik kwam deze tegen op http://www.highspeedpc.com,

Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/FanExClear.jpg

dit lijkt mij toch een stuk makkelijker en beter dan er zelf eentje te produceren.

Weet iemand of deze dingen ook in Nederland te verkrijgen zijn??? :9~

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou niet weten waar, wil er wel een >:)

delta hp80 op een thermoengine? wow :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
nee heb ik nog nooit gezien...

je kan gewoon een fanguard gebruiken hoor heel simpel net zo simpel als dat ding van je :)

Audi A8 W12 6.0

• Evil-B
Ik zou trouwens ook niet weten waar die thermo-engine in nederland te koop is :( dat suckt ook best wel..en het is niet dat ik niet gekeken heb ofzo....maar idd, dat is wel een hele geile combi :)

edit:

ja, dat truucje met die fanguard ken ik, maar die fan-expander lijkt me een stuk beter omdat hij de lucht mee naar het cool-element forceerd..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20
met een beetje staal/aluminiumplaat vouwen, of een beetje plexiglas plakken kom je toch ook een heel eind?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 13:53 schreef Evil-B het volgende:
Ik zou trouwens ook niet weten waar die thermo-engine in nederland te koop is :( dat suckt ook best wel..en het is niet dat ik niet gekeken heb ofzo....maar idd, dat is wel een hele geile combi :)

edit:

ja, dat truucje met die fanguard ken ik, maar die fan-expander lijkt me een stuk beter omdat hij de lucht mee naar het cool-element forceerd..
http://www.coolpc.com.au/
16 piek verz kosten ofzo

ik heb em gekocht voor 93 piek met een 6800 rpm ys tech fan en verz. kosten :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ga zoiets ook maken voor een Alpha PAL6035, ik ga denk ik gewoon iets van plastic of plexiglas gebruiken.
Dat is tenminste lekker makkleijk te bewerken.
Dan een 44cfm sunonnetje erop met 36dB, scheelt een hoop herrie in vergelijking met zo''n delta.

BTW: oet ik alleen nog eerst even goedkoop een Alpha PAL6035 heatsink zien te krijgen, want die heb ik nog niet :'( :'( :'(

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb volgende week me thermoengine, maybe ook zow ding erop :)

Nu alleen me mobo vervangen :(

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Op dinsdag 29 mei 2001 13:53 schreef Evil-B het volgende:
Die thermo-engine is over 1 week ongeveer te koop bij space-promotion

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 29 mei 2001 17:32 schreef Euroshima het volgende:

[..]

http://www.coolpc.com.au/
16 piek verz kosten ofzo

ik heb em gekocht voor 93 piek met een 6800 rpm ys tech fan en verz. kosten :)
Ben je er tevreden over? Maakt ie veel herrie? Hoe heb je betaald, moet dat met creditcard? En hoelang duurde het voordat je hem had?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 29 mei 2001 18:14 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ben je er tevreden over? Maakt ie veel herrie? Hoe heb je betaald, moet dat met creditcard? En hoelang duurde het voordat je hem had?
Ik heb precies dezelfde combo van dezelfde zaak, en ik ben er ZEEER tevreden over.
De fan maakt flink wat herrie, maar dat is geen nieuws. Ik heb hem op 10 volt gezet. Dat scheelt een hele boel...

temp op dit moment:

kamer:25
case:28
CPU:37

Als ik hem stress zal ie nu zo''n 44 graden worden. Maar als het wat minder warm is word ie een graadje of 40,41.

De fan @12 volt scheelt idle 1, stressed 2 graden.

Ik kan hem je dus zeker aanbevelen zowel de koeler als die site. De verzending duurde 3 weken, maar kostte maar iets van 16 piek ofzo. totaal van 93 kan goed kloppen, tis nog niet afgeschreven bij papa.
Ik heb zelf ook nog geen CC, en die heb je wel nodig...

Succes ermee

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse in zo''n Fanexpander ja. Binnenkort krijg ik een Alpha PAL6035 en daar wil ik wel een 80mm fan opzetten.

Hoe werkt trouwens het trucje met die fanguards? Is dat gewoon een 60mm fanguard op de heatsink zetten, en een 80mm erop leggen, die aan elkaar vast lijmen en dan een 80mm fan op die 80mm fanguard zetten?
Lijkt me onpraktisch, want dan wordt bijna alle lucht tegen die guards geblazen...

Kan ik trouwens ook gewoon met wat plakband een 80mm fan op een heatsink zetten?

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 29 mei 2001 18:41 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb ook wel interesse in zo''n Fanexpander ja. Binnenkort krijg ik een Alpha PAL6035 en daar wil ik wel een 80mm fan opzetten.

Hoe werkt trouwens het trucje met die fanguards? Is dat gewoon een 60mm fanguard op de heatsink zetten, en een 80mm erop leggen, die aan elkaar vast lijmen en dan een 80mm fan op die 80mm fanguard zetten?
Lijkt me onpraktisch, want dan wordt bijna alle lucht tegen die guards geblazen...

Kan ik trouwens ook gewoon met wat plakband een 80mm fan op een heatsink zetten?
Ik heb een 8cm fanguard op mn heatsink geschroefd (in de vinnen ahw), en daar de 8cm fan opgeschroeft. Gaat best makkelijk, maar bij mij ging de temp omhoog (wel maakt ie nu minder herrie)

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 18:45 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ik heb een 8cm fanguard op mn heatsink geschroefd (in de vinnen ahw), en daar de 8cm fan opgeschroeft. Gaat best makkelijk, maar bij mij ging de temp omhoog (wel maakt ie nu minder herrie)
Weet je hoe dat komt. De kern van die 80mm fan is groter dan die andere. Als je dan geen maatregelen neemt zal hij minder koelen. Het effect van een 80mm fan wordt pas goed merkbaar als je alle lucht op je heatsink blaast. Nu is je fan groter dan je heatsink, dus je blaast vanalles ernaast. Het enige wat je bereikt is dat je minder herrie hebt ja, maar minder koellucht.

Verwijderd

Van dun aluminum valt ook al iets leuks van te maken. Ziet er beter uit en de voldoening is veele malen groter.

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 19:26 schreef nitraat het volgende:

[..]

Weet je hoe dat komt. De kern van die 80mm fan is groter dan die andere. Als je dan geen maatregelen neemt zal hij minder koelen. Het effect van een 80mm fan wordt pas goed merkbaar als je alle lucht op je heatsink blaast. Nu is je fan groter dan je heatsink, dus je blaast vanalles ernaast. Het enige wat je bereikt is dat je minder herrie hebt ja, maar minder koellucht.
Juistem, dat is ''t em nou :)

Daarom leek mij de optie "fanguard+80mm fan" mod geen goed idee, dus ik wil nog steeds zo''n FanExpander, omdat de lucht daar niet naast de heatsink wordt geblazen, maar toch ertegenaan, door de zijkanten.

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 29 mei 2001 19:26 schreef nitraat het volgende:

[..]

Ja natuurlijk dat weet ik wel, maar ik hoe niet van zo''n houtje-touwtje oplossing zoals met karton ofzo. Aluminium is idd een goeie oplossing, maar hoe maak je dat vast?

Verwijderd

ik heb em gekocht voor 93 piek met een 6800 rpm ys tech fan en verz. kosten
LoL dan ben je afgezet :P

Ik heb em voor 40 pieken gekocht met standaard fan... Van een kerel die er een review van zou makuh en die had er 1 over.
Ik heb er een YS tech 27cfm fan opgezet... Hierdoor heb ik nog een redelijk stille kast (37db) en toch prachtige koelresultaten...
Ik heb zelf wel eens een kartonnen gevalletje op de TE geprobeerd, maar dit werkte totaal niet... mede omdat die koeler niet echt goed was (en volgens mij ook nog eens op 7volt liep). Ik wil eingelijk wel zo''n expander... 60mm --> 92mm lijkt me nog leuker >:) ...

Maarja ik ga niet meer dan 25 pieken dokken voor zo''n expander...
Dus we moeten maar ff kijken of we ze misschien samen ergens vandaan kunnen halen...
Mzl

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 20:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ja natuurlijk dat weet ik wel, maar ik hoe niet van zo''n houtje-touwtje oplossing zoals met karton ofzo. Aluminium is idd een goeie oplossing, maar hoe maak je dat vast?
Je kan een uitslag tekenen van papier, velvolgens trek je dat over op aluminium. Uitknippen met een schaar en vervolgens met een scherpe mes de naden een klein beetje insnijden. Nu even vouwen. Je kan alles vast zetten door middel van een of andere lijm of door een aluminium strookje te buigen op de hoek te zetten...een paar gaatjes boren, zelftappertje erin (of een bout en een moer). Daarna suif je het geheel over je koeler heen, boor een paar gaatjes en schroef het geheel vast aan je koeler. Zorg er wel voor dat de warme lucht nog een uitweg heeft, dus wel her en der wat aluminium weg laten he te hoogte van de koeler. Aangezien dit geheel best zwaar is zou ik het nog vast maken aan je kast. Hierbij kan je denken aan touw, ijzerdraad of een paar metale strips die je aan je duct en je kast bevestigd.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
En toch lees ik af en toe dat ducting totaal niet goed werkt, vaak zelfs de koelprestatie vermindert! Iemand ervaringen hiermee?

Heb zelf bij Coolpc de TE met 4500rpm fan besteld, maar wil er misschien wel een 80mm of 92mm fan op zetten. Misschien zelfs wel de 60mm 4500rpm erop laten (dan moet de grote fan wel meer CFM hebben natuurlijk), wordt helemaal mooi >:)

• Evil-B
Op dinsdag 29 mei 2001 23:35 schreef nitraat het volgende:

[..]

Je kan een uitslag tekenen van papier, velvolgens trek je dat over op aluminium. Uitknippen met een schaar en vervolgens met een scherpe mes de naden een klein beetje insnijden. Nu even vouwen. Je kan alles vast zetten door middel van een of andere lijm of door een aluminium strookje te buigen op de hoek te zetten...een paar gaatjes boren, zelftappertje erin (of een bout en een moer). Daarna suif je het geheel over je koeler heen, boor een paar gaatjes en schroef het geheel vast aan je koeler. Zorg er wel voor dat de warme lucht nog een uitweg heeft, dus wel her en der wat aluminium weg laten he te hoogte van de koeler. Aangezien dit geheel best zwaar is zou ik het nog vast maken aan je kast. Hierbij kan je denken aan touw, ijzerdraad of een paar metale strips die je aan je duct en je kast bevestigd.
Dit is nu precies waarom zo''n fan-expander mij nou phat lijkt! Geen houtje-touwtje-draadjes in mijn bakkie! >:)

Ik ben trouwens benieuwd wat die thermo-engine gaat kosten bij space-promotion.....dan nog zo''n fijne fan-expander der bij (een geeltje heb ik er graag voor over), want ik vind zo''n 6800 toeren-fan toch wel iets te gek qua herrie :(
Pagina: 1