[BC3] LCD Display van een wekker.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waar kan ik een lcd display van een wekker voor gebruiken? Omdat er een dubbele punt in zit kan ik niet mijn kloksnelheid aangeven. Dit doordat mijn pc op 840 Mhz loopt.

Thanx for your help.

Viper :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat voor aansluiting heeft ie dan? die display bedoel ik :)

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Mijn lcd display heeft onderin een heel rijtje soldeercontacten. elk streepje is apart aan te sturen van de getallen. Ik ga nu ff weg ben vanmiddag rond de klok van 4 uur weer aanwezig om te reageren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
en jij kan iedere letter dus gewoon besturen... en dus zou je theoretisch ook de dubbele punt weg kunnen halen... :)

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Ja maar dan blijft er een ruimte tussen de getallen zitten waar de dubbele punt staat.

• delyver
hmmzz... dat is dus een probleem :(

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Ik wil je geen slechte hoop geven maar je moet op enkele dingen letten. Ten eerste is het een lcd display of een karakter diskplay van je wekker? als het een lcd display is heb je in totaal 14 soldeer punten. Deze kun je niet zomaar aansturen door er stroom op de zetten maar deze moet je echt gaan programmeren met een µcontroller of via de parallelle poort van de pc MAAR via pc is het niet zo eenvoudig. Het eenvoudigste en best werkende is een µController gebruiken met hardwarematige Uart (com poort). Dan kun je het met je com poort door middel van 3 draadjes aansturen (GND, TXD, RXD). Als het een segment display is kun je herkennen aan de staafjes die een 8 vormen .... .Je weet wel he. In principe zijn dit eigenlijk 7 (of meer) leds. Je kunt idd elke led appart aansturen door er +/- 1.5 volt op te doen maar hou wel rekening dat elk blokje van 7 of hoe dan ook gemaakt een gemeenschappelijke + of - hebben. Je kunt dat uittesten met een Multimeter. Hou ook rekening dat leds maar 1 richting doorgeven dus als het niet werkt kun je u + en - omwissellen en het laatste dan het is beter dat je gewoon 5 volt gebruikt en bij elk segment een weerstand in serie plaatst.

Als je dat segment display wilt aansturen met pc gebruik dan voor elk segment (led staafje) een transistor zoals de bc574 van philips of weet ik veel.

Veel succes ;)

• BC3 Victim
Thanx ga het eens proberen. Maar ik kan inderdaad elk leddeel ( allen 7 segmenten ) apart schakelen.

• BC3 Victim
Oke probeer maar eens maar vergeet niet dat je een voeding van 5 volt neemt. De GND of - verbind met de GND van je parallelle poort en tussen elke uitgang van je para poort een weerstand van +/- 470 Ohm in serie naar de basis van de transistor. zo ben je zeker dat je je para poort niet opblaast moest er iets verkeerd gaan.

Veel succes.

Verwijderd

cpu en case temperatuur? dan heb je 99 graden maximaal :P:P dat lukt vast wel mooi

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Is het niet gewoon een LED display? Zoals je in van die goedkope wekkers ziet? Anders kan je vrij gemakkelijk die waarde hardwiren.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• BC3 Victim
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor de tempereatuuren ga van mijn videokaart en mijn cpu. Met losse sensors zodat ik ze kan verplaatsen. Bedankt voor al jullie tips. ben er een stuk wijzer van geworden.

Viper >:)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:46

scorpionv

This space for rent

Schema''s!!! Hoe je dat op je p.poort zet bedoel ik. Ik heb nl. ook nog een wekker liggen ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BC3 Victim
Wat mot je nou? }:O

Pagina: 1