De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hopen dat die chip niet al te duur is. Die geprogrammeerde controllers van de Elektuur zijn altijd zo duur ! Maar ik zal ''t zeker in de gaten houden !Op maandag 28 mei 2001 21:40 schreef sebastius het volgende:
En dan is er nog een heel interessant artikel over een MINI-Webserver, een chip met TCP/IP stack, waar ze volgende maand een practische toepassing mee doen. Er zit een 10BaseT interface op, 2 seriële poorten, 512 Kb Ram, 512 Kb flash, 14 IO pinnen.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Wauw, niet alleen een koffiepot met eigen IP, maar gewoon voor alle dingen die je in huis kunt automatiseren en geen grote pc voor wilt laten draaien (verlichting, cv, alarm). Darn w''rom is de bieb nu dicht? Heb je een link naar die chip?Op maandag 28 mei 2001 21:40 schreef sebastius het volgende:
En dan is er nog een heel interessant artikel over een MINI-Webserver, een chip met TCP/IP stack, waar ze volgende maand een practische toepassing mee doen. Er zit een 10BaseT interface op, 2 seriële poorten, 512 Kb Ram, 512 Kb flash, 14 IO pinnen. De koffiepot met zijn eigen IP komt binnen bereik!
<edit>
14 io, hmm binair of analoog?
512 kb flash, via serial of netwerk te flashen?
Nog maar even wachten tot volgende maand
</edit>
Elektuur bouwt er volgende maand een heel project omheen.
lijkt me wel leuk...
mail/msn/icq me ajb
Helaas is er nog geen geschikte markt voor, omdat deze apparaatjes vrij duur zijn.
Ga maar eens zoeken op internet er is veel meer over te vinden
sebastius, neem aub contact met me op via msn of email: beide bart@kroketnet.nlOp maandag 28 mei 2001 21:52 schreef sebastius het volgende:
Tja, ik mag het niet inscannen, geloof ik, dan krijg ik/tweak.net een hoop gezeik. Dus effe zelluf kopieren uit de bieb!
Verwijderd
Hoe doe je dat? Met ir transistors? heb je hier misschien een site van want dit lijkt me GAAFOp maandag 28 mei 2001 22:24 schreef nitraat het volgende:
Die IR modules knutsel ik zelf in elkaar voor 15 piekjes. Aan te sluiten op de seriele poort. Dan kan je met de afstandsbediening zelfs de muis besturen
Verwijderd
Edit: IR gebeuren: http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2000/ct2000-11/abstracts_index.htm
Windows vanuit je luiestoel....
nee dat zijn ir diodes;)Op maandag 28 mei 2001 22:25 schreef Razorfist het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Met ir transistors? heb je
Soms weet ik het ook niet meer.........
Verwijderd
Het werkt overigens perfect.
zou je me kunnen mailen?, want ik wil wel wat meer info..Op maandag 28 mei 2001 21:52 schreef sebastius het volgende:
Tja, ik mag het niet inscannen, geloof ik, dan krijg ik/tweak.net een hoop gezeik. Dus effe zelluf kopieren uit de bieb!
psygho@hotmail.com
tnx!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Cool als je dat schema kan vinden!Op maandag 28 mei 2001 22:31 schreef nitraat het volgende:
een paar weerstandjes een condensator, een compoort stekkertje en een IR ontvanger. Een schema heb ik zo 1 2 3 niet liggen maar zo''n module welhe he....nee hoor ik zal eens kijken of ik het kan vinden ''t is hier ook zo''n bende.
Het werkt overigens perfect.
En op wat voor afstandsbediening werkt dat dan? op een afstandsbediening die je zelf nog in elkaar moet fröbelen, of een standaard ding dat bijv. bij je stereoset zit?
Dat zou jij toch moeten weten jwbagger, gij elektronicafreak (iets persoonlijks)
Verwijderd
voor seriele poort, werkt perfect ben al lekker lui aan t worden
werkt met bijna alle afstandbedieningen
Ik wilde dat lichtkrant-geval bouwen; hebben ze er geen print bij.
Elektuur denkt af en toe niet echt na, imho.
Ik heb al een IR ontvangertje en kan alle signale van AB''s uitlezen, met een zendertje kan ik al mijn apperatuur vervolgens met de computer besturen; dan alleen nog het op een handheld werkend krijgen (of via het netwerk) -> universele afstandsbediening met wat extra''s
T.H.
werkt erg relaxt. ik moet mijn versie alleen nog een keer wat compacter maken (in een RS232 stekker inbouwen ofzo)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Je zou bijna gaan denken dat ik een hekel heb aan elektuur
Een voorbeeld van een leuk artikel was "HD koppelen aan een 8051", maar ook de Hybride-versterker(met buizen en mosfets). Dat zijn de echt interessante projecten.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
maart april en mei 2001 tan boormachine
voor het maken van printplaatjes aangestuurd via de computer
en volgend jaar een project waar ik een chat programma probeer te maken met behulp van lcd schermpjes