hmmm ja dit wordt lastig denk ik
ben benieuwd hoe je dit oplost, een compressor is ook weer zoiets he
ben benieuwd hoe je dit oplost, een compressor is ook weer zoiets he
Verwijderd
Kijk eens naar die ene topic : PC in Beton-ModOp maandag 28 mei 2001 14:41 schreef DaBit het volgende:
In mijn huidige setup gebruik ik 1 120mm fan samen met een kachelradiator om m''n water koel te houden. Dit werkt best goed, maar soms vind ik de temp nog iets te ver oplopen (zomer....), wat in mijn geval verholpen kan worden met meer lucht door de radiator heen (de lucht uit de radiator is warm, dus meer lucht betekent meer koelvermogen in dit geval). Maar eigenlijk wil ik niet meer herrie.
De simpele oplossing voor het probleem zou zijn: meerdere fans op een lagere spanning. Dat zou meer airflow opleveren tegenover minder lawaai.
Dit klopt, maar aan de lagere-spanning methode kleeft 1 nadeel: de luchtdruk die door de fan gegenereerd word, word ook flink wat lager. Dit heeft weer als gevolg dat de radiator de airflow bijna blokkeert (een kachelradiator is erop gemaakt dat de lucht er doorheen geperst word).
Wat ik dus wil is: een grotere hoeveelheid lucht, met relatief veel druk, en weinig herrie. Het lijken me behoorlijk tegengestelde eisen, maarja, ik wil altijd van die rare dingen, dus daar zijn jullie wel aan gewend.
Hebben jullie nog ideeen over hoe zoiets te realiseren valt?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Geen inspiratie
Verwijderd
Geen inspiratie
Geen inspiratie
Verwijderd
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd