Toon posts:

[BC3] Registry probleem bij overklokken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even wat specs vooraf:

- Celeron 400@570 met Golden Orb
- 192 mb ram (allebei de reepjes 133 mhz = goed voor later ;))

Goed, het verhaal. Mijn systeem loopt stabiel op 570 MHz. Ik heb hem al eerder op 600 gehad zonder al te veel problemen, maar heb vanwege het wat warme weer de fsb weer wat omlaag geschroefd :9 . Echter, wanneer ik nu weer probeer om hem op 600 te laten lopen, dan geeft hij tijdens het opstarten aan dat hij de registry aan het checken is.

Vervolgens zegt hij dat de registry vervangen is en de boel moet geboot worden. Ik leuk en fijn booten, doet ie weer precies hetzelfde. Telkens geeft hij aan dat ie de registry aan het updaten is en moet er geboot worden.

Waardoor onstaat dit? En hoe is het, want daar gaat he natuurlijk om :) , op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
En jaaahaaaa, ik heb de search gebruikt. Net ook weer eens goed ''gezoekt'', maar daar kwamen geen antwoorden uit die specifiek gerelateerd waren aan bovenstaande situatie.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Hmmm, windows snappt het allemaal niet zo goed mewer dus....ik heb dit probleem zwelf ook al wel gehad. Het enige wat ik kan bedenken is het voltage wat meer omhoog gooien. Maar ja, dat zal je zelf ook al wel geprobeerd hebben..... of je laat hem gewoon lekker op 570 lopen..... maarja, idd, 6000 klinkt een stuk beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is dus dat ik het voltage niet kan verhogen :'(

En ja, 600 klinkt niet alleen leuker, divx draait ook meteen een stuk beter, ook al is het slechts 30 MHz meer.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 09:14
Dan heb je hem toch tehoog geklokt, heb ik ook als ik mijn duron op 1000 wil booten , dan geeft ie ook een registerfout, en op 950 werkt ie goed..ik zou als het kan, de vcore nog eens wat hoger zetten, en de temp. natuurlijk in de gaten houden..

edit:
iemand was me weer eens voor:-)

• Evil-B
mmhm, ik dacht al dat ik niet al te behulpzaam was....|:( mijn kennis houdt op dit moment ook wel op, mijn vermoeden is dat hij te weinig stroom krijgt of dat hij te warm wordt... ik wens u veel suc6 nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 13:09 schreef Evil-B het volgende:
mmhm, ik dacht al dat ik niet al te behulpzaam was....|:( mijn kennis houdt op dit moment ook wel op, mijn vermoeden is dat hij te weinig stroom krijgt of dat hij te warm wordt... ik wens u veel suc6 nog :)
Hmm ja, maar wat heeft die registry dan uberhaupt te maken met het wel of niet kunnen trekken van een bepaalde snelheid van je cpu?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Wat je kan proberen is windows er opnieuw op te instaleren .
blijkbaar is je installatie niet meer stabiel op de hogere snelheid .
Herinstaleren lost dat soms wel op (let op : !! soms !!)
Succes ...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 21:04
Op maandag 28 mei 2001 13:14 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Hmm ja, maar wat heeft die registry dan uberhaupt te maken met het wel of niet kunnen trekken van een bepaalde snelheid van je cpu?
Een gedeelte van uw registry wordt elke keer opgebouwd als ge opstart, een CPU die fouten maakt maakt die dus verkeerd. Ma ook uw geheugen kan het probleem zijn, op hoeveel draait da nu? (ik krijg ook registry problemen als ik m''n geheugen te hoog klok, momenteel 146 cas2, hoger is''t gedaan met feesten)

• Evil-B
De registry heeft er (volgens mij) in zoverre mee te maken dat hier data instaat omtrent je gebruikte hardware. Deze loopt nogal een beetje buiten spec''s, dus je kunt je voorstellen dat er op een gegeven moment problemen ontstaan.
Ook kunnen er problemen met de timing ontstaan omdat deze ook ver boven sde spec''s lopen.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 13:31 schreef Evil-B het volgende:
De registry heeft er (volgens mij) in zoverre mee te maken dat hier data instaat omtrent je gebruikte hardware. Deze loopt nogal een beetje buiten spec''s, dus je kunt je voorstellen dat er op een gegeven moment problemen ontstaan.
Ook kunnen er problemen met de timing ontstaan omdat deze ook ver boven sde spec''s lopen.....
Oke, nooit aan gedacht op die manier. Maar het rare is, dat hij het wel heeft gedaan op 600 MHz, zonder dat de registry begon te mekkeren.

Verwijderd

te laag voltage, dat het aan windows ligt omdat er info over de hardware in zit is totale bullshit. Als je je moederplank vervangt dan zal je windows misschien opnieuw moeten installen maar niet in dit geval.....

• Evil-B
Op maandag 28 mei 2001 14:11 schreef neographikal het volgende:
te laag voltage, dat het aan windows ligt omdat er info over de hardware in zit is totale bullshit. Als je je moederplank vervangt dan zal je windows misschien opnieuw moeten installen maar niet in dit geval.....
Te laag voltage zei ik ook al ja.... misschien heb je gelijk, maar ontken maar eens dat je timingen door elkaar heen kunnen lopen doordat je overklokt. En als hij dan fouten in de registry geeft zal dat toch een oorzaak hebben niet??

En tja, dat hij al op 600 heeft gelopen zonder problemen kan zekers aan de externe omstandigheden liggen zoals bv. de temperatuur of overige hardware, en soms blijft het gewoon vaag, dat heb je met computers...(ik wel tenminste:))!!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33

botoo

💀 too old to die young

zelfde probleem met W98 hier :(
Steeds vaker weer opnieuw moeten booten voor de z.g. registry reparaties. Uiteindelijk maar weer eens een verse install gedaan, maar kreeg daarbij SuWin errors, en later (weer) registry errors.
Uiteindelijk de cpu iets teruggeklokt en het probleem is volledig voorbij.

Grappige is dat ik meerdere OS''en draai en onder Linux was, en is, er geen enkel probleem, maar Linux maakt dan ook geen gebruik van een wankel registry.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Het makkelijke is inderdaad in ieder geval dat je na het terugzetten van de fsb (een tandje lager) de pc gewoon weer kunt laten lopen zonder enige problemen...

Hmmz, zal wel aan het (benauwde) weer liggen :9
Pagina: 1