Toon posts:

[BC3] budget duron overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou een duron 600@900@1,76V op 36C of 53C (lees bij proc en mobo, chaintech 7aja geeft verkeerde temp aan). Nou wil ik hem over de 1ghz heen schoppen. Ik heb nou een of ander Coolermaster coolertje. Ik wil niet te veel lawaai hebben (zoals fop38) Wat kan ik het beste doen
-betere lucht cooling
-Peltier + lucht
-vloeistof/water (element + pomp)
-Vloeistof + peltier

en uuh, wat gaat het kosten?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

betere luchtkoeling gaat bijna altijd gepaard met meer herrie. tenzij je een Zalman gold, Silverado of Swiftech+delta 80 MP fan pakt.
Peltier+lucht gaat niet lukken.
Vloeistof alleen koelt ongeveer even goed als een goede luchtkoeling. Alleen met het voordeel dat het geen herrie maakt natuurlijk.
Peltier+vloeistof kan onwijs goed koelen. Alleen het is niet eenvoudig om deze hele opstelling te bouwen en te perfectioneren.

Kies zelf wat je het meeste aanstaat. Voor kosten even de search gebruiken en wat pagina''s bekijken waar de deze spullen verkopen.

Geen inspiratie

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 14:54
Sorry, maar zo ongeveer alle opties die je hier noemt zijn duurder als een nieuwe processor.. :D

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 19:32 schreef Xtuv het volgende:
Sorry, maar zo ongeveer alle opties die je hier noemt zijn duurder als een nieuwe processor.. :D
Een tweaker haalt alles eruit wat erin zit :)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 19:32 schreef Xtuv het volgende:
Bah. Ik had dus nooit zo''n antwoord van een tweaker verwacht.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Waterpomp V-Tech 500 l/uur FL 39,-
Peltier element 36 watt FL 49,-

tot zo ver gaat het nog, maar een blok is echt reteduur, meer dan 100 piek

edit:

Swiftech MC462A + Delta AFB-80MP FL 199,-
uuh mensen, ik bedoel dus budget ja, daarmee voor niet te veel geld
misschien een 120 mm cooler met een soort van trechter op m''n alminium coolblokje van die coolermaster?

Verwijderd

Ik had een Duron 600 @ 980 draaien met een Superorb.... misschien een optie ??

Verwijderd

een tweaker heeft ook gezond verstand , die niewe proc die je koopt voor de prijs van die cooler kan je dan OOK overklokken .

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik, maar een die-hard tweaker klokt over, bovendien gaat dit topic over budget overclocken, en niet "wat voor proc moet ik kope"

Verwijderd

Topicstarter
misschien een vijverpomp, die kun je dan lekker buiten laten, en alsie een visje opzuigt kun je die meteen bakken op de cpu >:)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wtf wil je met een 36 watt peltier? Op je duron zetten, moej vooral doen, denk daj eerst eens wat meer moet lezen over peltiers, verders is waterkoeling errug duur tenzij je het helemaal zelf in mekaar wil drukken, beste lijkt mij persoonlijk gewoon een fop38 op de kop te tikken (70 piek) en wat fans uit oude voedingen rukt en met die wat airflow genereert

suc6 :)
Pagina: 1