Toon posts:

[BC3] Verschil in Fop32 en Fop32-1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dat? Want iedereen is zo enthosiast over die koeler...terwijl ik hem ronduit slecht vind...
Ik heb dan ervaring met Fop32 ...niet met Fop32-1

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21
Nieuwe revisie misschien?
Ook Socket A support.. ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

zal best dat ie niet zo geweldig koelt bij jou. reken eens uit hoeveel warmte je TB niet genereert.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 17:20 schreef martijn12345 het volgende:
zal best dat ie niet zo geweldig koelt bij jou. reken eens uit hoeveel warmte je TB niet genereert.
Radiate geeft aan: 103.2 watts bij 1500mhz op 2.05 volt. Das maximale wat progje kan weergeven. Dus dat van hem zal nog iets meer zijn :). Is idd niet echt gek dat ie niet super cooled bij hem :P

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

AMD Athlon 1,2Ghz@1533Mhz@2.13V

Dat is inderdaad wel een beetje ruig voor een luchtkoeler, ik denk dat bijna geen enkele koeler dat koel houd :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Mja..daar heb ik het nog niet eens over...ook gewoon op std 1200Mhz op 1.75Volt...rond de 60 graden...en dan heb ik nog niet eens de kast dicht...
Goede koelpasta ertussen. De std Coolermaster EP5-6I11(de vetste die er is) doet het in vergelijking veel beter... rond de 50 graden stressed.
Gemodde coolermaster met 92mm fan eropgeschroefd geeft 38graden op 1200Mhz. En 58graden op 1533Mhz @2.13V.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou dolgelukkig zijn als het stabiel was. Andere mensen hebben hier een waterkoeling+peltier voor nodig.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
AXIA core he :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 27 mei 2001 17:35 schreef NoStra het volgende:
Mja..daar heb ik het nog niet eens over...ook gewoon op std 1200Mhz op 1.75Volt...rond de 60 graden...en dan heb ik nog niet eens de kast dicht...
Goede koelpasta ertussen. De std Coolermaster EP5-6I11(de vetste die er is) doet het in vergelijking veel beter... rond de 50 graden stressed.
Gemodde coolermaster met 92mm fan eropgeschroefd geeft 38graden op 1200Mhz. En 58graden op 1533Mhz @2.13V.
Verbaast me niks die coolermasters zijn zo slecht nog niet. Als je dan de beste hebt die er is, zal die best beter zijn als de fop32.
De Heatsink van Globalwin is niet zo geweldig. De fop32 presteerd dus redelijk... door de redelijke fan die eropzit. En de 38 presteerd goed door de superfan. Maar het zou me niks verbazen dat de heatsink van een coolermaster gewoon beter is.

Geen inspiratie

Verwijderd

Verschil tussen FOP32 en FOP32-1 is de clip. Bij de laatstgenoemde is die simpelweg beter.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gebuik je koelpasta?

Pepijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zondag 27 mei 2001 18:47 schreef Vo0 het volgende:
Verschil tussen FOP32 en FOP32-1 is de clip. Bij de laatstgenoemde is die simpelweg beter.
Het zou idd wel eens kunnen dat de clip van de FOP32 niet genoeg druk ontwikkeld om je core goed te raken. De oude Fop32 was trouwens ook nog gewoon zwart, terwijl de Fop32-1 zo''n blinkend geval is.
''k Zou het anders ook niet weten. Hier doet de FOP32-1 het goed, maar die heeft dan ook heel wat minder werk :'(

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
hhhm,. die van mij moet dan ook wel warm worden (heb wel artic-II ertussen) mjah, met coolermaster word ie ook 35 graden idle en 56 stressed >:) dus hij blijft lekker koel (vind ik)

• BC3 Victim
Verschil is dat je een Fop32 maar beter niet op je AMD kan zetten omdat je core dan et loodje kan leggen...

De fop32-1 is verbouwd zodat deze makkelijk op de AMD''s passen...

Zijn trouwens goed uit elkaar te houden, fop32 heeft een zwarte heatsink, fop32-1 een alumunuminumiun :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik koelpasta...
Een vriend van mij heeft die Fop nu... AXIA 1,0Ghz@1333Mhz...1.85 Volt Abit KT7A...64graden stessed...
Dat noem ik neit echt goed..oook met koelpasta trouwens.

• BC3 Victim
ik heb mijn tbird @1300 op 60c met een standaard coolermaster, dus dat lijkt me best wel warm.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Probeer eens een lager voltage zou ik zeggen.

Hier Athlon 900@1100@1.5V

Toen ik van 1.85V naar 1.5V ging scheelde dat 8 graden stressed en nog net zo stabiel als eerst :)

Alle proemn in n drek

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ik snap degenen die de FOP32(-1) afkraken niet!

Jullie weten allemaal dat een AMD veel hitte genereert, en al helemaal op die hoge voltages.
En dan gaan jullie nog zeuren dat hij het niet goed genoeg doet terwijl er een stille fan op zit waarvan je ook weet dat die nooit veel lucht verplaatsen.

Probleem is dat jullie stilte willen hebben maar toch goeie koeling, dan neem je maar stikstof of waterkoeling.
Maar dat gezeur over een koeler waarvan je weet dat hij minder koelt omdat er gewoonweg een stillere/"kleinere" koeler op zit dat komt me nu wel de keel uit.

Ik draai nu al een flinke tijd met een Tbird 900@1074@1,89V (volgens MBM) en met dit warme weer op 53 graden zonder casefans aan. Daar ben ik gewoon tevreden mee omdat ik weet dat dat niet slecht is voor deze koeler.
Ik ga er binnekort een andere fan op modden die net zoveel geluid maakt alleen wat meer lucht perst en dan scheelt het al een hoop.

De FOP32(-1) is een retegoeie koeler omdat je bij zulke koelers niet naar de fan, maar naar de geleiding van de heatsink moet kijken. De fan kan je altijd vervangen zoals bij de FOP38 is, dat is gewoon de FOP32-1 met een "betere" koeler.

Dus dat de FOP32(-1) een rotkoeler is, is zwaar gelul.

En om maar eens wat ontopic te zeggen (maar wat al eerder is gezegd).
Alleen de clip en het materiaal vd heatsink zijn anders.

Ik dank u voor uw aandacht :)

edit:

Deze post is niet alleen bedoelt voor degenen die hier nu gepost hebben, maar voor iedereen die altijd zeurt over deze koeler.

Verwijderd

Ik denk dat je wat fout doet, want in de vele reviews die ik gelezen heb presteert ie veel beter....

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Stel: ik wil een fop32-1, omdat die een zeer goed prijs/koel prestatie heeft, moet ik er dan een copper shim bij kopen (zoals bij sommige coolers nodig is) of niet, ik heb nl. geen ervaring met ''het erop zetten van socket-a koelers.

• WiD

WiD

Stille fan?? Op de Fop32?? ''k Geef toe dat ik nog nooit een Fop38 gehoord heb, maar stil zou ik die Fop32 nu ook niet durven noemen. Niet luid nog net wel. Anderzijds, als je die fan een duizendtal rpm''s minder laat draaien, dan hoor je''m echt niet meer :9

• Goingin
Bij mij hoor ik hem niet, maar ik heb dan ook een Aopen voeding :D :D

• KarlMarX
  • Laatst online: 28-07 09:52
Ik heb ook een Aopen voeding, maar die hoor ik niet hoor... dus wat bedoel je daarmee?

• BC3 Victim
Fop32-1 moet op zijn hoogst maar 5 graden schelen of zo met de Fop38... en tis veel stiller vergeleken met dat ding...

Me proc word volgens mbm nog geen 40 graden.. vind ik wel lekker zo :)

• BC3 Victim
Je kunt natuurlijk ook je FOP38 modden met een ''stille'' 80/92mm fan!

• BC3 Victim
Of je fop-32-1 modden... scheelt 2 tientjes :)

Is ie dan koeler als ik een 80mm sunon fan op zet ???

Als dat zo is ga ik er nog 1 halen voor een tientje

Verwijderd

Vraagje, hoe krijg jij je geforce2mx op 250mhz? bij mij begint ie op 220 al te mekkeren (ja, ik heb xtra fans erop zitten :) )

Verwijderd

He Vo0, Sunon heeft een mooie 80mm fan met 44cfm en maar 36dB, zie www.ned-cool.nl

Die ga ik ook halen. :)

• Goingin
Op maandag 28 mei 2001 18:02 schreef KarlMarX het volgende:
Ik heb ook een Aopen voeding, maar die hoor ik niet hoor... dus wat bedoel je daarmee?
Die van mij hoor je wel

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 28 mei 2001 21:19 schreef Xanandu het volgende:
Vraagje, hoe krijg jij je geforce2mx op 250mhz? bij mij begint ie op 220 al te mekkeren (ja, ik heb xtra fans erop zitten :) )
Die van mij heeft geen extra koeling en gaat ook tot 250 in windoos. niet in games....
Ik weet niet hoe ver ie gaat in games, heb hem teruggezet naar 220, en dat is geen enkel probleem. Dus ik vind het goed...

Geen inspiratie

Verwijderd

He kerstmanneke, volgens mij gaat het plaatsen van een 80mm op een FOP nogal moeilijk, omdat de FOP niet vlak is aan de bovenkant en werkt het volgens mij niet goed.
Maar ik kan geen goed plaatje vinden van de bovenkant van de FOP, dus ik weet het niet zeker. Een Alpha werkt in ider geval makkelijker, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een goedkope of evt 2e handse Alpha PAL6035 Heatsink.

:)

Verwijderd

Als alles goed gaat, ben ik deze week ook nog een trotse bezitter van een AMD TB 1.2GHz (zie sig...) EN een Alpha PAL6035 heatsink. Ik kan er een 80mm fan op gaan modden (92mm te groot) maar ik wil ff weten hoe ik dit het best kan gaan doen. De YS lijkt me net iets te slap, denk ik, en ik wil veel CFM maar weinig geluid (dus geen DeltaHP fan), oftewel een 80mm :)

• WiD

WiD

Op dinsdag 29 mei 2001 18:25 schreef Wampie het volgende:
He kerstmanneke, volgens mij gaat het plaatsen van een 80mm op een FOP nogal moeilijk, omdat de FOP niet vlak is aan de bovenkant en werkt het volgens mij niet goed.
Maar ik kan geen goed plaatje vinden van de bovenkant van de FOP, dus ik weet het niet zeker. Een Alpha werkt in ider geval makkelijker, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een goedkope of evt 2e handse Alpha PAL6035 Heatsink.

:)
Kijk eens goed rond op tweakers of GoT, ik weet zeker dat ik al foto''s heb gezien. Het gaat trouwens heel makkelijk. Je moet alleen de clipjes waarmee de 60mm fan vastzit een beetje verbuigen.

• BC3 Victim
Fan erop krijgen is geen probleem... heb anders nog wel ijzerdraad of zo..

Gaat erom of de koelprestaties dan beter worden!

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 18:43 schreef Wampie het volgende:
He Vo0, Sunon heeft een mooie 80mm fan met 44cfm en maar 36dB, zie www.ned-cool.nl

Die ga ik ook halen. :)
Volgens mij is dat dezelfde fan die ik voor 11 piek bij display elektro kocht!

Verwijderd

Hebben die ook een website??

Laat maar heb al gevonden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 21:19 schreef Xanandu het volgende:
Gewoon...xtra fan erop en je I/O voltage ietsje hoger..
hopla..250Mhz (wel artifacts..op 245Mhz alles compleet stabiel zonder artifacts)

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 19:02 schreef Kerstmanneke het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dezelfde fan die ik voor 11 piek bij display elektro kocht!
Die van 11 piek is niet met koegellagers.

(Sleeve heet dat. Draait gewoon plastic in plastic. Moet je dus niet op een koelblok zetten. Als case koeler e''d'' gaat het wel)
Pagina: 1