[BC3] waarom geen koelers met de vorm van radiator

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
als je nou een koeler maakt met de zelfde vorm van een radiator.

gewicht moet geen probleem zijn, met een beetje ondersteuning kan je hem zo groot maken als je zelf wil....toch ?

Verwijderd

Wil je er dan ook water door laten stromen net zoals bij waterkoeling. En als je hem echt groot maakt zul je veel ondersteuning nodig hebben.

• Krankenstein
  • Laatst online: 17-05 12:04
Waterkoeling in de huidige vorm is stukken beter dus waarom moeilijk doen?

• hilbren
Op zondag 27 mei 2001 14:12 schreef Krankenstein het volgende:
Waterkoeling in de huidige vorm is stukken beter dus waarom moeilijk doen?
nou omdat dit veel directer is

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan. als je iets anders wil als iedereen zoek dan iets nieuw hé om te koelen. bv fries techniek. ben ik aan aan het denken !!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Gaat nooit werken radiator koelt zo goed door het grote oppervlak, je zou natuurlijk wel een heel groot koelblok kunnen maken, frezen bijvoorbeeld en er dan 5 80 mm fans opzetten ofzo, heb ik ook over nagedacht maar ben toch voor waterkoeling gegaan.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 14:17 schreef petzolinni het volgende:
ja waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan. als je iets anders wil als iedereen zoek dan iets nieuw hé om te koelen. bv fries techniek. ben ik aan aan het denken !!
Fries techniek? Gebruik maken van de aloude Friese tradities? Een soort elf-steden-tocht in je computer? Ipv beepjes komt er enkel IT GIET OAN! uit het computerspeakertje?

Mocht je vries techniek bedoelen (met freon etc., waarmee dus ook een vrieskist wordt gekoeld als ik het goed heb), dat is niet zo nieuw, er zijn al verscheidene mensen die dat gedaan hebben. Er was laatst nog een topic van iemand die het in z''n kast gebouwd had.

Verwijderd

Ik he nog een leuke , actieve Vloeibare Helium of Stikstof koeling . Tot nu toe hebben ze em enkel in een bakje gedaan of er fluorinert mee gekoeld , maar op deze manier verdampt ie . Ik zou dus proberen om een soort waterkoelingsetje te maken waar de LN2 of LHe2 rechtstreeks door kan lopen zodat hij niet in dat bakje verdampt .

• hilbren
ik heb het proberen te tekenen, ik hoop dat jullie het begrijpen.

rood : koper of messing (er kunnen natuurlijk heel veel plaatjes geplaatst worden om het koel oppervlak te vergroten
grijs: fan
zwart: proc.
www.modelbuilding.myweb.nl/radiator.gif
www.modelbuilding.myweb.nl/radiator2.gif
www.modelbuilding.myweb.nl/radiator3.gif

• Diablow
Best is inderdaad masief stuk vanuit de proc met finnen er aan

• hilbren
Op zondag 27 mei 2001 20:29 schreef Diablow het volgende:
precies en dat zie je ook op die brakke tekeningen van mij :)

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 20:29 schreef Diablow het volgende:
Inwoners van Friesland , en nu al inwoners uit Finland er bij slepen (ik snap wel dat je ventilatorvinnen bedoelt)
Dyslexie is lastig.
Hoeveel gewicht mag er btw aan een mobo hangen?
(edit: Rare zin)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• hilbren
Op maandag 28 mei 2001 21:22 schreef Resistor het volgende:

[..]

Friesen (ik bedoel inwoners van Friesland (met V)), en nu al inwoners uit Finland er bij slepen (ik snap wel dat je ventilatorvinnen bedoelt)
Dyslexie is lastig.
Hoeveel gewicht mag er btw aan een mobo hangen?
dat gewicht maakt niet zoveel uit, dat kan je onderbouwen met een of andere standard

• BC3 Victim
Bedoelen jullie niet gewoon zoiets als die Zalman dingen? :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
volgens AMD specs 300gram. maar er zijn er zat die daar overheen gaan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Diablow
Je maakt hem gewoon één met je case >:) en dislexsie is een serieus probleem hoor, en als je wilt weten wat er tegen te doen moet je www.dislexie.nl maar eens proberen te vinden als je dislectisch bent.
Programmeren is ook heel kut als je dislextisch bent ;( .

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
als je nou een koeler maakt met de zelfde vorm van een radiator.
Wat bedoel je hiermee? Een heatsink is in principe ook een radiator, alleen komt er geen vloeistof aan te pas. Het komt er op neer dat het oppervlak van hetgene dat warm wordt zo groot mogelijk moet zijn, en dat daar weer lucht doorheen blaast om het te koelen.

Trouwens Coolermaster heeft een koperen cooler met ingebouwde radiator, maar dat ding koelt nog slechter dan hun goedkope alu blokken...

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/coolerch55k12_perspec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/tea_ch55k12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/coolerch55k12_pipes.jpg

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1