[BC3] fan op heatsink vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik wil binnenkort ff proberen om de fan van mn coolermaster DP5-6H51 vervangen door een 8cm coolermaster (mbv een fingerguard). Maar kan ik die fan eraf schroeven, en die 8cm fan erop schroeven zonder de heatsink van mn processor te halen (Tbird 1ghz)? Of kan ik dan de core beschadigen? Ik haal de heatsink er liever niet af omdat ik geen koelpasta heb, en geen zin heb om de core te beschadigen :) (heeft al een keer weinig gescheeld :( ).

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Moet kunnen als je maar niet onwijs aan die heatsink gaat zitten sjorren of draaien :)

Alle proemn in n drek

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

doe zoals ik het heb gedaan:

neem je oude fan, sloop daar het complete binnewerk uit (bladen e.d.) zodat je alleen nog maar het frame-pje over hebt. Daarop lijm je netjes je oversized fan. Fingerguard aan de buitenkant bevestigen voor het geval van je-weet-maar-nooit. (ik moet er niet aan denken als die fan een "vrije vlucht" door mn kast gaat maken...) Draadjes aansluiten; klaar.
Dan heb je zeker een aansluiting die past en hoef je niet allemaal te gaan kloten met pinnetjes.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Tja, dan heb ik, als het niet zoals ik wil, een gesloopte cpu-fan waar ik niks meer mee kan :?, nee ik doe het liever zo: http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=2