De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Greetz
[topic=66634]
[topic=165667]
And your point is? Uit die threads kan ik nog steeds geen antwoord afleiden.Op zondag 27 mei 2001 11:20 schreef dennisdotcom het volgende:
Zelfs een duron 600 heb ik op 1GHz gezien dus het moet wel kunnen ja. En UTFS!
TB 900@1000 of een Duron 800@1000?
Duron 900 dan toch op 1Ghz .....???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik heb er in totaal zo''n 6 a 7 over de 1Ghz gegooit, het is meestal alleen een Koelprobleem als hij het niet haalt !
Verwijderd
Daar vind je per processor alle resultaten die ermee gehaald zijn, de Duron 900 staat daar ook bij en die kan wel wat verder dan 1GHz hoor!
De meeste Duron''s kunnen redelijk dik overklokt worden, of je moet net een slecht exemplaar hebben maar dan haal je nog de 1000 wel!
edit: nog ff in de database gekeken, en de resultaten zijn van 1000 tot 1300MHz...
Volgens mij waren Durons van ''vroeger'' beter over te klokken dan Durons van nu, maar 100 MHz. zou wel moeten lukken ja (''t is maar 11%), maar je leest steeds minder over Duron overkloks (iedereen zit met die TB-AXIA te spelen
Ik heb me Duron 68% overgeklokt
Maximale dat ik hem heb gehad is 1060@1.80V (1.85V volgens sensor).
Maar 1010@1.75V (1.80V volgens sensor) is genoeg voor me Duron 600
De reden dat ik dit vroeg is omdat ik nou met zo''n !@!@#@!@ celeron zit. Het is een celeron 500. Bijna de laatste uit de mendecino serie dus. En dat merk je als je hem probeert te overclocken... Haal net 60 mhz meer eruit. Met veeeeeeellll moeite!
De vraag is eigenlijk:
Durf je voor ~130 piek een Duron 750 te kopen, om die vervolgens op 1000 te zetten (hoef je hem niet eens te unlocken), dat verschil in prijs kan je dan een goede koeler voor kopen.
Daar zeg je me zowat...Op zondag 27 mei 2001 11:57 schreef Jake het volgende:
De vraag is niet echt of het gaat lukken, 1000 is niet zo veel voor die 900.
De vraag is eigenlijk:
Durf je voor ~130 piek een Duron 750 te kopen, om die vervolgens op 1000 te zetten (hoef je hem niet eens te unlocken), dat verschil in prijs kan je dan een goede koeler voor kopen.
Amd duron 750 ? 159,-
MSI K7t TURBO ? 369,-
Thermaltake Super Orb ? 59,-
Laat me ff weten of dit een goede keuze is
BTW, nog iemand die een p3v4x wil kopen?
Wel een beetje duur voor die Superorb.Op zondag 27 mei 2001 12:44 schreef CPUgevraagd het volgende:
Ik ben er uit. Het wordt dit:
Amd duron 750 ? 159,-
MSI K7t TURBO ? 369,-
Thermaltake Super Orb ? 59,-
Laat me ff weten of dit een goede keuze is
BTW, nog iemand die een p3v4x wil kopen?
Hier in de stad word ie verkocht voor 30 piek
Alle proemn in n drek
Voor prutsers wel ja.Op zondag 27 mei 2001 12:50 schreef Cutebritney het volgende:
enne pas op met die superorb, want het is een CRACKER...
Met die koeler is echt nix mis alleen als je hem niet kan monteren moet je het niet doen.
Alle proemn in n drek
met een superorb, alle-2 de fans op 7volt en 48 graden, alleen ligt er wel al een stuk van me core af, door die gare orb
heb jij ff geluk dat ie het dan nog doet..Op zondag 27 mei 2001 12:53 schreef marble het volgende:
alleen ligt er wel al een stuk van me core af, door die gare orb
jah best wel want er is echt gewoon een randje van 0,5 bij 3mm af, en dat is gewoon heel duidelijk te zien.Op zondag 27 mei 2001 13:02 schreef AMDude het volgende:
[..]
heb jij ff geluk dat ie het dan nog doet..
je bent echt geen prutser als je met je Superorb je core molt.Op zondag 27 mei 2001 13:11 schreef CPUgevraagd het volgende:
Zijn het nou gewoon prutsers die de core slopen of is er echt iets mis met de koeler cq. cpu?
ik heb, omdat ik wist van die brakke core, de cooler er echt zo voorzichtig mogelijk afgehaald (mobo uit kast, en dan voorzichtig eraf klikken) toch was er een stuk af.
dus liever een andere cooler (de duurste coolermaster bijv.) dies net zo goed, en net zo duur.
Ik heb hem nu ongeveer 15 keer gemonteerd op mn processor en um er weer af gehaald.
Je moet alleen zorgen dat ie recht staat als je de clip los maakt en dat ie niet ineens achterover schiet want dan is je Core inderdaad kapot.
Dus je houd met 1 hand de orb vast en met je andere hand maak je de clip los/vast
Alle proemn in n drek
Dat zal best. Alleen moet ik die dan wel gaan bestellen ergens in het noorden. Hier in het zuiden (Maastricht) vindt je namelijk niet zoveel pc-zaken. En als je ze al vindt hebben ze meestal een beperkt assortimentOp zondag 27 mei 2001 13:21 schreef marble het volgende:
[..]
dus liever een andere cooler (de duurste coolermaster bijv.) dies net zo goed, en net zo duur.
Behalve als ik in Duitsland ga bestellen natuurlijk... Lekker goedkoop. (hmmm... tijd voor een auto)