Toon posts:

[BC3] Wat voor fans op radiator 18x18cm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een kachelradiator uit een opel kadett gesloopt. Deze is 18x18 cm. Nou vroeg ik me af wat voor fans ik hier het beste op kon zetten. Een kleine opmerking: Mijn budget word steeds kleiner dus als het ken zoek ik een goedkope oplossing. Ik heb al bij conrad 12cm fans gezien voor 15,25 piek per stuk. Nu zocht ik het lieft 4 8x8cm fans. Maar ze moeten niet te duur worden en niet te veel herrie maken.

Weet iemand een paar leuke fans te vinden tegen een redelijk bedrag? (als ze uit amerika moeten komen is geen probleem als de verzendkosten maar niet te hoog worden).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

4x8 ?

Lawaai....welk lawaai ?????? :+ :z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Op zaterdag 26 mei 2001 21:09 schreef Snap het volgende:
Hoi,

Ik heb een kachelradiator uit een opel kadett gesloopt. Deze is 18x18 cm. Nou vroeg ik me af wat voor fans ik hier het beste op kon zetten. Een kleine opmerking: Mijn budget word steeds kleiner dus als het ken zoek ik een goedkope oplossing. Ik heb al bij conrad 12cm fans gezien voor 15,25 piek per stuk. Nu zocht ik het lieft 4 8cm fans. Maar ze moeten niet te duur worden en niet te veel herrie maken.

Weet iemand een paar leuke fans te vinden tegen een redelijk bedrag? (als ze uit amerika moeten komen is geen probleem als de verzendkosten maar niet te hoog worden).
#$%#@%^$# wat is GoT weer brak.

Ik probeerde dus te zeggen dat 2x12 met een trechtertje prima op je 18x18 past.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:05

Wiebbe

<none />

kijk hier eens : http://www.ned-cool.nl/sunon.html
daar staan een 80 mm fannetje voor 23 piek.
nie duur, en toch lekkere CFM.
is ook in nederland..
dus verzend kosten niet erg duur,
bij www.oc-shop.nl hebben ze ook 80mm fannetjes, deltas d8 ik zo, maar wel stukkie duurder. ook in nederland, verzend kosten ligt bij beide ronde de 20 gulden d8 ik.
(bij rembours)

hoop heb je hier wat aan hebt

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

hmm, misshcien kun je bij een electronica zaak wel een 18x18 fan kijgen, of een 20x20, deze zijn vaak veel sterker, en misshcien ook op 230v. Ook zijn ze waarschijunlijk een stuk goedkoper, en als ik het zou moeten doen, zou ik er een kastje voor maken, beetje geisoleerd, wel goede flow :D zodat de herry weg is, of je zet dat ding buiten :D

Verwijderd

Topicstarter
IK zocht het eigenlijk meer bij conrad. Daar hebben ze altijd van die mooie goedkope fans. Alleen zijn ze altijd slecht te vinden. Daarom vroeg ik het aan jullie...ik kon dus alleen die 12 cm fans vinden. En die kosten maar 15 piek per stuk. Ze zijn dan wel 24 volt maar dan laat ik ze mooi op 12 draaien dan zijn ze gelijk mooi stil.

Wat ik dus zoek: een fan bij conrad van 8x8cm tegen een redelijke prijs

Verwijderd

Waarom neem je geen 92mm fans? Dan benut je het oppervlakte van je radiator het beste. En je bent niet (veel) duurder uit dan met 80mm fans.

Verwijderd

Sloop ze uit een oude powersupply heb ik ook gedaan en stil dat ie is!!
No kidding je hoort hem niet..
Redelijke airflow :z

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

4 92mm''s is ook een optie idd. of 4 12x12''s het gaat vooral om de goede koeling, wat maakt dat geluid nou uit. Beetje isoleren en klaar. Wel zorgen dat isolatie nix belemmert natuurlijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Is die farnell duur? Volgens mij heb ik daar namelijk nog een catalogus van liggen..die is alleen zo dik :(

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 21:09 schreef Snap het volgende:
Hoi,

Ik heb een kachelradiator uit een opel kadett gesloopt. Deze is 18x18 cm. Nou vroeg ik me af wat voor fans ik hier het beste op kon zetten. Een kleine opmerking: Mijn budget word steeds kleiner dus als het ken zoek ik een goedkope oplossing. Ik heb al bij conrad 12cm fans gezien voor 15,25 piek per stuk. Nu zocht ik het lieft 4 8x8cm fans. Maar ze moeten niet te duur worden en niet te veel herrie maken.

Er bestaan 171mm fans op 12V alleen niet errug goedkoop, je zit al gauw aan FL200.
4x 92 zou alles bijna coveren, maar dan zou ik gaan voor fans die een niet zo hoog debiet hebben en een lage dB factor , 27-30 is te doen.

http://www.farnell.com hier moet je je een kataloogje bestellen, papst, sunon en nog wat andere merken. Veel keuze. Staan helaas niet online :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 17:19 schreef Snap het volgende:
Is die farnell duur? Volgens mij heb ik daar namelijk nog een catalogus van liggen..die is alleen zo dik :(
Dat wil ik ook weten. Anders is het nutteloos om een catalogus te bestellen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ff naar de electroboer in de buurt. Heeft die niks, pak dan een fan van bijv. een kamerventilator, en monteer die erop. Hebben vaak 3 standen, dus kun je ook nog makkelijk wisselen van snelheid. standje 3 als het warm is standje 1 als je gewoon wat aan ut surfen bent.

Geen inspiratie

Pagina: 1