[BC3] waar dit te verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
op deze site
http://www.overclockers.com/tips238/
staat een verloop stukje van een normale fan naar een 80mm fan , waar kan ik zoiets kopen........ (kon niet goed vinden in het verhaal)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zelf maken dus...

Verwijderd

try this...

http://www.pc-mac2000.com ze hebben een hele hoop oc rommel :)

Ook die omzetters van 92mm naar 80mm enze :O

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 21:04 schreef iFc-Freaky het volgende:
Zelf maken dus...
en hoe maak je dat dan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Denk zelf eens na.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips238/fanadapter.jpg

Het staat zelfs op die pagina die je ons geeft |:(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

eeuh elektronicazaak? :?

• BC3 Victim
thanks voor de tips. wordt mijn cpu nog cooler

• BC3 Victim
o ja, een goede airflow heb ik denk wel, maar daar heb ik later n nog een vraag over ;)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Op zaterdag 26 mei 2001 21:06 schreef Forced het volgende:

[..]

en hoe maak je dat dan
Plexiglas, ijzerzaag, pvc-lijm, pen, passer, paar boutjes, en deze http://www.tech1.de/artikel/alphamod/indexe.htm

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BC3 Victim
btw, zou hout ook kunnen (ivb met die warmte van je heatsink)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 26 mei 2001 21:31 schreef Forced het volgende:
btw, zou hout ook kunnen (ivb met die warmte van je heatsink)
|:( |:( |:( Ehm.. waarom denk je dat ze voor heatsinks enzo metalen gebruiken.. JUIST voor de warmte. Zodat de warmte van de processor naar de heatsink gaat en door de lucht koel geblazen wordt. Als jij hout ga gebruiken is het heatsink oppervlakte kleiner en kan de processor moeilijker zijn warmte afvoeren zodat die dus (een stuk) warmer wordt....

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
*NEWS FLASH*
Je wil ze NIET gebruiken.

Omdat je van (8x8) 64 cm2 oppervlak naar (6x6) 36 cm2 gaat, wordt de druk onderin groter, maar je fan kan helemaal niet met die druk overweg (het is een fan, geen vacuumpomp), en het gevolg is dus dat je -veel- slechtere koeling hebt dan met een gewone 6 cm fan. Dit is al op de meeste hardware-sites langsgeweest.

Er is natuurlijk geen enkele reden waarom je het niet met een fan grill kan doen waarbij dus aan alle kanten 1 cm naast de cpu wordt geblazen. Aan de andere kant, what''s the point.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zaterdag 26 mei 2001 21:37 schreef InterCC het volgende:

[..]

|:( |:( |:( Ehm.. waarom denk je dat ze voor heatsinks enzo metalen gebruiken.. JUIST voor de warmte. Zodat de warmte van de processor naar de heatsink gaat en door de lucht koel geblazen wordt. Als jij hout ga gebruiken is het heatsink oppervlakte kleiner en kan de processor moeilijker zijn warmte afvoeren zodat die dus (een stuk) warmer wordt....
Dit slaat dus echt als een l*l op een drumstel, hij wil geen heatsink van hout maken hoor! |:( Natuurlijk kun je je fanduct ook van hout maken, je heatsink wordt, hopelijk dan, echt niet zo warm dat je hout in de fik gaat. Wel een probleem is het gewicht van een constructie met hout, het wordt snel lomp en log, dus zwaar. En dat vindt je socketclipje niet fijn.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zaterdag 26 mei 2001 21:42 schreef VlasBaard het volgende:
*NEWS FLASH*
Je wil ze NIET gebruiken.

Omdat je van (8x8) 64 cm2 oppervlak naar (6x6) 36 cm2 gaat, wordt de druk onderin groter, maar je fan kan helemaal niet met die druk overweg (het is een fan, geen vacuumpomp), en het gevolg is dus dat je -veel- slechtere koeling hebt dan met een gewone 6 cm fan. Dit is al op de meeste hardware-sites langsgeweest.

Er is natuurlijk geen enkele reden waarom je het niet met een fan grill kan doen waarbij dus aan alle kanten 1 cm naast de cpu wordt geblazen. Aan de andere kant, what''s the point.
Aha. En hoe verklaar jij dan dat ik 4° temperatuurverlaging heb gehaald door mijn Delta 60HP@12V te vervangen door een Sunon 92@7V MET fanduct. Practical Magic :? >:)

Geloof niet alles wat je leest. Probeer het liever zelf eerst.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

Op zaterdag 26 mei 2001 21:37 schreef InterCC het volgende:

[..]

Lol lees eerst, geen houten heatsink maar een hoputen kapje denk ik, dat is wel mogelijk denk ik, maar toch lijkty het me niet zo''n goed plan.

Neem gewoon een extra goede kastkoeling.

• BC3 Victim
wat ik dus hier heb is een standaard koeler, maar die koelt niet goed, ik ben op zoek naar een tijdelijke oplossing (later ga ik een goeie koeler kopen, waneer ik geld heb)
ik heb nu iets in elkaar geprutst maar daar ben ik totaal niet tevreden mee.
Nu wil ik dus een 8x8 cm fan op die heatsink zetten, maar dat koelt dus niet goed, dus heb ik een verloopstuk nodig (die heatsink is btw iets van 5x5cm, dus naar die grote moet ik) en dat verloopstuk wl dus van hout maken (is het makkelijkst)
snap u.

• BC3 Victim
dat is best een goed idee dat zelf maken ik heb nog wel een 120 MM koelerfan liggen effe kijken of ik een stuk aluminum (of hoe je dat ook schrijf) van het werk mee kan krijgen in elk geval weer een leuk proefje voor mij kijken of cpu nu echt koeler word >:)

Pagina: 1