Mijn maat wil een nieuw systeempje kopen, na uitvoerig beraad zijn we tot het volgende gekomen:
Moederbord: asus A7A266 of A7M 266
(ik vraag me alleen af of die een athlon 1200 aankunnen op asus staat het volgende: Now support AMD® DuronTM / AthlonTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU) welke van die 2 kan hij beter pakken? (mits ze een athlon 1200 aankunnen natuurlijk)
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB)
Geheugen: 256MB PC2100 DDR SDRAM (welk merk pakken????)
Harddisk: 2x Maxtor 30GB (DMax 60 Plus, 7200rpm, 2MB)
Grap. card: ATi Radeon ViVo 64MB (Retail)
Soundcard: Creative SoundBlaster Live Player 5.1 Retail
Boxen: Altec Lansing ACS 54 4 point surround set
Cd-writer: Plextor Re-Writer 16x10x40x IDE Retail
Dvd speler:???? wat is een goede, heb hier totaal geen verstand van
Kast: Aopen HQ08 Fulltower 300 watt atx
Monitor heeft ie nog.
Commentaar of suggesties zeer welkom
gegroet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
* Merk van het geheugen maakt niet uit, als het maar merkgeheugen is
* Neem IBM HDD''s ipv deze Maxtors
* DVD speler maakt ook niet veel uit geloof ik...
Verder ziet het er goed uit vind ik
Enige nadeel is dat er alleen PC2100 geheugen in kan. Maar ja, dat is eigenlijk ook een voordeel, weer een stukkie sneller..!!
Zou ook voor IBM gaan 7200RPM en 2048KB cache. Zijn super schijfjes.
Persoonlijk zal ik niet voor de ATI gaan maar een g-kracht II nemen.
Ik score hier met mijn systeempje:
3DMark2000: 9092
3DMark2001: 4542
Dus...
Mijn maat is niet zo''n echte gaming freak hij speelt gewoon af en toe is een leuke game en daarom heb ik hem aangeraden om voor de radeon te gaan om dat die betere 2d graphs heeft, daar hij hecht hij ook meer waarde aan dan bruut gaming geweld.Op zaterdag 26 mei 2001 18:53 schreef CrashOne het volgende:
Persoonlijk zal ik niet voor de ATI gaan maar een g-kracht II nemen.
gegroet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik zou zelf een 1200/200 kopen i.p.v. 266, oc-en kan dan iets verder omdat fsb hoger ingesteld kan worden, bij 266 istie al 133MHz. bij een 200 istie maar 100MHz
Hehe, denk ik ook.Op zaterdag 26 mei 2001 19:25 schreef PdB het volgende:
koeling op AMD zou ook niet gek zijn
Hebben we nog niet over gehad eigenlijk.
Thanks voor de reminder
Voor mijn eigen athlon 950 ben ik van plan zo''n noise control silverado te halen, zijn wel errug prijzig, mah ja heb je tenminste niet het gevoel of je naast een landingsbaan op schiphol zit.
gegroet
Verwijderd
De multiplier van het mobo gaat to 12 of 12,5 (ff vergeten). en het is 266fsb, dus das geen probleem.Op zaterdag 26 mei 2001 18:42 schreef f00l het volgende:
Moederbord: asus A7A266 of A7M 266
(ik vraag me alleen af of die een athlon 1200 aankunnen op asus staat het volgende: Now support AMD® DuronTM / AthlonTM 550MHz ~ 1GHz+ CPU) welke van die 2 kan hij beter pakken? (mits ze een athlon 1200 aankunnen natuurlijk)
en zelfs als het ooit een probleem zou zijn dan is er toch direct een bios-update... (vandaar die 1000+)
Hij koopt een Coolermaster, om mee te starten, kan later altijd nog wat anders op. (gewoon ff kijken hoe warm die gaat worden)
Wat heeft dit topic eigenlijk met overklocking te maken
Geen inspiratie
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel