[BC3] Wat moet ik met deze ventilator? (22CM)

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb van mijn vader een grote ronde ventilator gekregen. Wat specs van dat ding:
Diameter: 22CM
Dikte: 8,5 CM
Voltage: 230V
Watt: 36
Amp: 0.19
SPN: 5-50-5100
HP: 1/60
RPM: 1350/1650
CYC: 50/60
PH: 1
MFD: 0,7
VAC: 400
Maker: Howar Industries Worldwind

Ball Bearing Thermally Protected
Insul Class B AMD 65C

Bouwjaar: 27 AUG 1986

Het is echt een ZEER bruut ding en mijn temp van mijn proc daalt meer dan 10 graden ermee zonder airduct. (die moet nog komen). Maar hij maakt een beetje erg veel herrie enzo, dus ik weet eigenlijk niet echt wat ik er mee aanmoet. Hij is nog nooit gebruikt :) en als je zo''n ding nieuw moet kopen ben je zeker een paar 100 gulden kwijt. Hij wordt gebruikt om de radiator van een grote vriescel te koelen. Maar is er een manier om dit ding een beetje te dempen ofzo?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

als het tien graden scheelt zou ik die herrie op de koop toe nemen :7

idee: gebruik hem als koelingsfan op je radiator bij waterkoeling :+ :9~ :9~

Zo gezegd, zo gedaan.

• frennek
Ja, dat ga ik zeker doen als ik eraan ga beginnen. Maar hij maakt ZEKER meer herrie dan zo''n delta HP ventilator. Maar WAT een airflow zo''n ding geeft, ALLEMACHTIG.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voltage verlagen :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Inderdaad je moet proberen om hem op 110V ofzo te laten draaien :)
Of je kan hem alleen voor de show gebruiken als er mensen naar je computer komen kijken.

Alle proemn in n drek

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16
probeer een dimmer. kan zijn dat het niet werkt, omdat het ding wisselstroom is, maar het is te proberen. anders een wisselstroommotor toerentalregelaar (vast wel te koop bij conrad)

• FragDaddy
  • Laatst online: 16:55
dimmer gaat niet werken.. ik zou eens bij een electronicazaak langs gaan en een fan-controller aanschaffen.. kun je de snelheid traploos regelen.. erg bruut >:) (ga ik binnenkort ook ff gebruiken voor mijn 2x120mm 220Volt fans)

Have a wheelie good weekend!

• frennek
Ja, er gaat gewoon 230V wisselspanning in de ventilator. In dat ding zelf wordt dat allemaal geregeld. Ik zat wel zoiets te denken van een dimmer voor gewone lampen. Dat schoot me net opeens te binnen. Maar een stof filter is wel nodig voor dat ding >:).

Verwijderd

ho, je kan er een vliegmachine mee maken ;)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
230V fan? Wow....

Verwijderd

Je zou eens zo''n fan moeten proberen te scoren die ze in sommige fabrieken als afzuiging voor het gebouw gebruiken, heb je hetzelfde effect als tegen een windkracht twaalf fietsen, of tewel dan kan je je kaarten beter vastzetten met seconde lijm anders vliegt je GForce echt.

Of tewel loze dit topic

• FFF
  • Nu online

FFF

zou best zo''n fan willen hebben :D
als ik jou was zou ik hem ruilen krijg je van mij een nieuwe 12x12 :D
is wel bruut, maar zonde als je hem minder eten geeft, gewoon lekker laten draaien, eventueel, zou je aan een gunstigere plek, of isolatie kunnen denken.
Weet iemand btw waar je die dingen kan halen?
En hoe duur zoiets kost?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

of een windtunnel :o

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

FOTOS!! :)

• frennek
Ik zal proberen een foto online te krijgen. Met HEEL VEEL geluk vanavond nog. Deze ventilator gebruiken ze in de horeca. Ik heb hem wel met geluk gekregen. Mijn moeder vroeg namelijk aan een man die airco kwam aanleggen bij ons in de winkel of hij nog wat oude ventilators had staan. Hij was toen aan het verhuizen en moest anders toch heel veel zooi weg gooien, dus bracht zo''n ventilator mee.

Verwijderd

Bigboss sjap ga eerst je case eens modden :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 26 mei 2001 18:56 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik zal proberen een foto online te krijgen. Met HEEL VEEL geluk vanavond nog. Deze ventilator gebruiken ze in de horeca. Ik heb hem wel met geluk gekregen. Mijn moeder vroeg namelijk aan een man die airco kwam aanleggen bij ons in de winkel of hij nog wat oude ventilators had staan. Hij was toen aan het verhuizen en moest anders toch heel veel zooi weg gooien, dus bracht zo''n ventilator mee.
Mogen wij je moeder ook even lenen :9 voor een fan dan hé ;)

• frennek
Op zaterdag 26 mei 2001 19:05 schreef FerryHeibrink het volgende:

Mogen wij je moeder ook even lenen :9 voor een fan dan hé ;)
LOL.

Nu gebruik ik mijn ventilator als intake voor mijn zolder kamer :P. Hij is namelijk best warm en ik heb 2 mooie dak ramen. Het wordt hier lekker cool :o. Ik ga hem denk gebruiken om mijn proc te koelen met een grote kartonnen trechter :D.

Maar ik heb nog 1 vraag: Hoe kan ik goedkoop deze ventilator een beetje dimmen? Wij hebben ook een dimmer, maar die is echt voor wisselspanning, want het zijn gewone gloeilampen. Alleen is zo''n grote ronde knop in de kast niet zo mooi :(. Maar genoeg gelult, ik wil dus alleen weten of er een goedkoop dimmertje op kan.

• FFF
  • Nu online

FFF

Op zaterdag 26 mei 2001 19:17 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

[..]

LOL.

Nu gebruik ik mijn ventilator als intake voor mijn zolder kamer :P. Hij is namelijk best warm en ik heb 2 mooie dak ramen. Het wordt hier lekker cool :o. Ik ga hem denk gebruiken om mijn proc te koelen met een grote kartonnen trechter :D.

Maar ik heb nog 1 vraag: Hoe kan ik goedkoop deze ventilator een beetje dimmen? Wij hebben ook een dimmer, maar die is echt voor wisselspanning, want het zijn gewone gloeilampen. Alleen is zo''n grote ronde knop in de kast niet zo mooi :(. Maar genoeg gelult, ik wil dus alleen weten of er een goedkoop dimmertje op kan.
Dimmen is zonde, kun je beter proberen te isoleren, maar je zou kunnen proberen een transformator er op te zetten denk ik, of zie ik het verkeerd?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
uh potmetertje?? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

hehe, ik heb hier nog een ventilator van 45 cm doorsnee, op 230volt. 8-)
verplaatst 500 kuub per uur.

ik mag hem alleen niet gebruiken, omdat hij in de schuur moet.

anders had hij mooi in de zijkant van de kast gekunt

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• FFF
  • Nu online

FFF

Op zaterdag 26 mei 2001 20:12 schreef blitzkrieg het volgende:
hehe, ik heb hier nog een ventilator van 45 cm doorsnee, op 230volt. 8-)
verplaatst 500 kuub per uur.

ik mag hem alleen niet gebruiken, omdat hij in de schuur moet.

anders had hij mooi in de zijkant van de kast gekunt
zo''n id had ik nou ook al, weet iemand toevallig waar je een war zwaardere koeler kan kopen? ik hoef er geen, die me pc vacuum zuigt btw :D
Pagina: 1