[BC3] twee peltier op elkaar

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
twee peltier op elkaar zodat ze de temp. verdelen.
stel je wil een temperatuurs verschil hebben van 20 graden dan hoeft elke peltier maar 10 graden verschil op te wekken, en de afstand tussen warm en koud wordt ook grote(voordeel).

waar of niet waar ?

Verwijderd

Als je 2 peltiers op elkaar zou drukken dan zou de koude kant van de bovenste de hete kant van de onderste koelen, en die hete kant van de bovenste zou dan alsnog gekoeld moeten worden. Kweenie, maar het lijkt mij een beetje "dubbelop".

Verwijderd

gaat geen reet helpen, stel je processor produceert 50Watt (wat tegenwoordig wel snel behaald wordt) en je koelt hem met een 80Watt peltier, dan moet er vanaf de hete kant van die peltier 130Watt afgevoerd worden, normaal bij voorkeur door waterkoeling, maar jij wil nog eens een peltier, dan moet je hier dus zo''n 160 watt peltier opplaatsen en moet je hier aan de bovenkant zo''n 290 watt afvoeren, totaal gekkenwerk dus voor een slechtere koeling :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
stel je CPU genereert 50 watt, dan verplaatst de eerste peltier 50 watt + zijn eigen warmte... dan krijgt die 2de peltier de warmte van de CPU EN de peltier, die moet dus HEEL sterk zijn... oftewel: gaat niet werken.

je kunt er beter 2 naast elkaar doen met een lekker dikke coldplate.

edit:

lol, precies zelfde reactie ghehehe....

''great minds think alike''

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• hilbren
maar als het water warmer wordt, wordt het in verhouding beter opgenomen door de lucht langs de radiator

Verwijderd

Weet je wat, bespaar ons alle uitleg en doe het gewoon nie, het slaagt echt op niks :) owkeej? goed zo :)

• hilbren
OK

Verwijderd

Je kan wel een grote coldplate + waterblok gebruiken, dan kun je er twee naast elkaar leggen en heb je wel dubbele peltiers wat WEL werkt.

Verwijderd

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/MAZE22/maze22_front_large.gif

Dit is de Maze2 van DangerDen
http://www.dangerden.com/product_pages/water_block.htm

Verwijderd

Die ga ik kopen hoor :) 2 naast elkaar koelt inderdaad dubbel zo goed, maar op elkaar is absurd tenzij je een enorm sterke van boven legt, en dat slurpt zoveel energie, kan je beter niet doen :) Nog ff wachten tot deze zomer :) dan een dual systeempje, met 2 van die zalige waterblokken :) en 4x 120Watt peltier :) nog 1x80Watt peltier voor men GeForce :) it seems i''m gonna have some fun ;)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Iemand een idee wat zo''n leuk blokje in Nederland kost?

Y'24

Verwijderd

ik denk zo''n $60 + verzendingskosten ;) denk niet dat je ze in nederland zelf kan kopen :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Verzendkosten van danger-den zijn 50 gulden, als er genoeg animo is, dan wil ik misschien wel wat bestellen.

Y'24

Verwijderd

Nou? Ik denk wel dat er genoeg animo zal zijn!!

Ik heb in ieder geval wel wat op het verlanglijstje staan;)
Pagina: 1