[BC3] Weer een waterkoeling project...

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb mijn Examens bijna af, en ga nu toch echt maar es aan het echte werk beginnen.

Ik heb hier onderstaand systeem.
Getverderrie, wou ik net een dangerden gaan bestellen bij oc-shop.. hebben ze hem niet.
(btw, waaar verkopen ze hem nog meer?)

Maar ik wou het volgende hebben.

- Danger-Den Socket A / S370
Fl 127.00 / Euro 57.63
Note: not available :(

- +/- 800 liter p/h pompje.
slangetjes,koppelstukjes en het pompje
haal ik wel bij de Aquariumhal.

- Dikke pvc buis, als water reservoir.
(15cm oid)

- uiteraard nog een radiator. Maar ik ben er
nog niet helmaal uit wat ik daarvoor moet
gebruiken.

Als alles goed werkt ga ik er ook nog een 120 of 156 watt peltier bijkopen, maar dat doe ik ik later in de zomer wel.

Heb ik ook nog spacers nodig? en heeft er iemand nog een idee voor een waterreservoir?

O ja, mijn eigen mobo, abit be6-2, is nu nog in de handel met abit, dus ik heb nu zo''n all-in mobo-tje voor 25,- gekocht. Daar kan ik dan mooi mijn waterkoeling op uitproberen.
Niet dat ik met dat bord kan overklokken, maar het gaat ff om de temp.

Op dit mobo draait mijn celly nu op 100 mhz bus, dus op 850. Ook op standaard voltage (1,7 v)

Iemand nog suggesties of ideen?
Alles is welkom!!

systeem specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[b]Op dit mobo draait mijn celly nu op 100 mhz bus, dus op 850. Ook op standaard voltage (1,7 v)
100mhz? Was die zo makkelijk te overclocken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Jep!

In het bios kon ik enkel instellen 66/100. dus ik zet hem op 100.

jaja, ik vind het ook wel een ''celly300-the best'' award waard

systeem specs

Verwijderd

Die van mij doet nu ook 100mhz bus. Ga zo nog effe 105mhz proberen... :) Mare je hebt echt geen 120 of 156watt peltier nodig hoor. Ik heb een 80watt en ik haal:

min. temp. -23C
max. temp. 3C

En mijn cellie geeft meer warmte af dan jou cellie denk ik zo, dus een 120 of 156watt vind ik wat overkill. Die 80watt kun je ook gewoon aan een normale voeding hangen van 300watt en presteerd goed dan. Maar goed jij moet het maar bepalen.

Greetz

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

he celeron_clocker:
vind jij het niet een beetje zonder van al die stroom die jij verbruikt met die peltier, om je processor zo koud te maken?? Ik heb een celly 633 die stabiel 997 doet met waterkoeling zonder peltier. (is nu 24 graden zie ik..idle, dat wel)

wat doet die van jou zonder pelt?

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 10:45 schreef RdB het volgende:
he celeron_clocker:
vind jij het niet een beetje zonder van al die stroom die jij verbruikt met die peltier, om je processor zo koud te maken?? Ik heb een celly 633 die stabiel 997 doet met waterkoeling zonder peltier. (is nu 24 graden zie ik..idle, dat wel)

wat doet die van jou zonder pelt?
Die van mijn buurjongen haalt ook makkelijk 1000mhz met zijn 633. Zonder waterkoeling haal ik maar 900mhz en met 1000mhz of misschien wel 1050mhz. Ik heb maar een 80watt peltier he das echt niet overkill hoor. Pas als ik een 156 of 172watt ga gebruiken dan kost me dat veel stroom meer. Ik vind het niet echt zonde van de stroom hoor. Het is gewoon een gloeilamp. En als het me 100mhz oplevert boven gewone waterkoeling dan is het toch prima vind ik hoor.

Greetz

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:46

reiker

dan jij!

Op zaterdag 26 mei 2001 08:58 schreef henri het volgende:
Getverderrie, wou ik net een dangerden gaan bestellen bij oc-shop.. hebben ze hem niet.
(btw, waaar verkopen ze hem nog meer?)
bij DangerDen zelf bestellen, hebben ze vast wel ;)
- uiteraard nog een radiator. Maar ik ben er
nog niet helmaal uit wat ik daarvoor moet
gebruiken.
ik zat zelf te denken aan die Cooling Cube, misschien ook iets voor jou ?
...iemand nog een idee voor een waterreservoir?
mijn idee was (net als op www.waterkoeling.nl zo''n mooi plaatje staat ;) ) een beschuitbus dicht te kitten...
is dit haalbaar ?

succes ermee, en als je interessante oplossingen tegenkomt zou ik het graag ook horen.
grtz, reiker.

Zo gezegd, zo gedaan.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 11:34 schreef reiker het volgende:

ik zat zelf te denken aan die Cooling Cube, misschien ook iets voor jou ?
[..]

mijn idee was (net als op www.waterkoeling.nl zo''n mooi plaatje staat ;) ) een beschuitbus dicht te kitten...
is dit haalbaar ?

succes ermee, en als je interessante oplossingen tegenkomt zou ik het graag ook horen.
grtz, reiker.
Ja, ik wou een dikke pvc buis dicht maken, en daar de 2 slangen op aan sluiten.
Die van mij doet nu ook 100mhz bus. Ga zo nog effe 105mhz proberen... Mare je hebt echt geen 120 of 156watt peltier nodig hoor. Ik heb een 80watt en ik haal:
min. temp. -23C
max. temp. 3C

En mijn cellie geeft meer warmte af dan jou cellie denk ik zo, dus een 120 of 156watt vind ik wat overkill. Die 80watt kun je ook gewoon aan een normale voeding hangen van 300watt en presteerd goed dan. Maar goed jij moet het maar bepalen.
Van die 156 watt peltier was ik ook nog niet zo zeker, maar haal je met een 156 watt pelt. niet een hogere oc?
156 watt zou inderdaad niet op mijn eigen voeding willen...... 80 watt maybe wel.

En waarom zou jou celly nou meer warmte afgeven als de mijne? :?
Het is toch allebiei een celly 2?
Het hangt dan nog alleen af van het voltage dacht ik zo icm met het aantal mhz''en.

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Niet meer relevant?

systeem specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op zaterdag 26 mei 2001 14:05 schreef henri het volgende:

[..]

Ja, ik wou een dikke pvc buis dicht maken, en daar de 2 slangen op aan sluiten.
[..]

Van die 156 watt peltier was ik ook nog niet zo zeker, maar haal je met een 156 watt pelt. niet een hogere oc?
156 watt zou inderdaad niet op mijn eigen voeding willen...... 80 watt maybe wel.

En waarom zou jou celly nou meer warmte afgeven als de mijne? :?
Het is toch allebiei een celly 2?
Het hangt dan nog alleen af van het voltage dacht ik zo icm met het aantal mhz''en.
als je een 156 watt pelt gebruikt wordt de zaak alleen nog maar koeler, maar dan moet je waarschijnliijk wel een dikkere coldplate gebruiken, en een goede voeding, en goede isolatie, maar dat geld bij die 80 watt ook, verder kan je als je een nieuw pc koopt, veel meer met die 156 watt, en die 80 kun je dan weggooien (of misshcien voor je videokaart gebruiken :D )

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
als je die 156 watt doet zit je vast aan een tweede voeding dus xtra geknoei :) maargoed dar boeit niet zo :)

Audi A8 W12 6.0

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 10:39 schreef Celeron_clocker het volgende:
Die van mij doet nu ook 100mhz bus. Ga zo nog effe 105mhz proberen... :) Mare je hebt echt geen 120 of 156watt peltier nodig hoor. Ik heb een 80watt en ik haal:

min. temp. -23C
max. temp. 3C

Greetz
Wat voor een opstelling heb jij dan?
heb je ook een coldplate?
Wat voor isolatie heb jij dan om je proc heen? etc etc

systeem specs

Pagina: 1