[BC3] Speciale schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Weet iemand of er een schakelaar is die je in vier standen kan zetten en die dan per stand 3 verschillende voltages aankan?
Nodig om peltiers, fans in 4 standen te zetten.
Weet dat het ook met een babylus kan maar daar heb ik geen plaats meer voor:(.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, die zijn er. Dit zijn meestal draaischakelaars, denk aan ingangskeuze schakelaar van je versterker.
De betere electro boer heeft ze zo liggen.

edit:

Of bij conrad.nl
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/709/T1/709700T1.GIF
Produktinformatie
Volledige kunststof uitvoering Tegen stof beschermd Kunststof as Contacten van messing hardverzilverd. Begrenzing in gewenste schakelstand.
Technische spec.: Behuizing-Æ 26 mm voor normale bedrading Schakelhoek 30º As-Æ 6 mm kunststof Aslengte 42 mm M10 x 0,75 Bedrijfsspanning 300 V Testspanning 1 kV Permanente stroomsterkte 5 A bij gesloten contact Schakelstroomsterkte 0,15 A bij 250 V Schakelwijze: niet overbruggend.
A = aantal contacten, B = schakelpositie.
Contactverdeling
1-polig
2-polig
3-polig
4-polig

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diablow
Bedankt, zal morgen weer eens flink gaan modden dan:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/703/M1/703010M1.JPG

Deze zijn er ook in meerdere standen/meerdere polen... maar je kan ook een transistor+potmeter gestuurde voltageregeling maken (traploos dus)...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Unicorn7 die schakelaars heb ik ook....
En haal alsjeblieft die enge webicon van je weg ;(

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

potmetertje kan natuurlijk ook
edit:

he fok
iemand was me voor

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 16:36 schreef SONiCB00M het volgende:
Unicorn7 die schakelaars heb ik ook....
En haal alsjeblieft die enge webicon van je weg ;(
[off-topic]
juk ... het Microschoft logo!!

dat we het gebruiken wil nog niet zeggen dat we het er mee eens zijn.. (tenminste ik niet)
[/off-topic]

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 18:28 schreef freakyfrank het volgende:

[..]

[off-topic]
juk ... het Microschoft logo!!

dat we het gebruiken wil nog niet zeggen dat we het er mee eens zijn.. (tenminste ik niet)
[/off-topic]
Ik zal je even uit de dromen helpen. Mijn WIN2K OWNT!!! Best OS die ik ooit heb gehad. Loopt warempel niet eens meer vast...ff afkloppen.

• Diablow
Pot metertje kan helaas niet, wil namelijk de computer op vier standen kunnen zetten:
1 zuinig drie (of twee) van de vier peltiers uit, paar fans op 5 v
2 standaard alle pelts aan meer fans op 7 volt
3 fikken extra fan aan
4 extreem alle fans op 12 >:)

evt. ook nog voltage mod aan/uit als soft fsb goed werkt:(.

Heb er lang over nagedacht omdat het best moeilijk is om voor elkaar te krijgen, maar enige mogelijkheid als ik mijn computer nee peltiers + waterkoeling 24/7 aan wil laten staan zonder dat mijn moeder over het geluid van de fans begint te zeuren.

edit:
Ik heb trouwens vandaag geprobeerd alle spullen bij de lokale elektronica-zaak te halen, maar toen ik moest gaan uitleggen waarvoor ik 32 ampere bij 12 volt nodig had (peltiers) verklaarde hij me zowat voor gek, toen kwam hij met volledig stabiele voeding aan van 400 piek!!! Ben toen maar snel de winkel uitgerend, moet alles nu dus maar bij conrad bestellen.
Pagina: 1