[BC3] Koeling op Videokaart... welke zuigen of blazen???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Asus V7100 MX2 met 32Mb :) . Deze kaart wil ik graag koelen, want ik wil de klok omhoog gooien (185 Mhz) >:) . Er zit zo''n "mooi" koellichaampje op de chipset, maar geen fan. Dus heb ik er een5x5 (Suno) fannetje opgezet.

Nou is mijn vraag: Ik heb de fan ondersteboven gemonteerd, zodat deze ahw op het koellichaam blaast. Maar wat is nou beter: de fan koelere lucht laten blazen, of warme lucht laten afvoeren (dus zuigen)?

Graag jullie meningen...

Tenks,

Technative...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
ik denk dat blazen effectiever is... tenzij je een goede airflow in je kast hebt...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BC3 Victim
Tenks voor de snelle reactie!

Het is niet het systeem dat je beschreven ziet (Da''s mun servertje), maar ook deze machine zit propvol met hardware... Echt sprake van een goeie airflow is er dus niet... Verder staat de kast eigenlijk altijd open, want ik zit altijd te knoeien met hardware...

In ieder geval zitten er zoveel (IDE en SCSI-) kabels in die bak, dat er van een echte goeie airflow geen sprake kan zijn.

Wat ik nog niet erbij heb gezet is, dat er ook twee case-fans al inzitten: Aan de voorkant onder en aan de achterkant boven (bij de voeding). Ding werd zo ongelofeluk heet... Zitten twee Cheetah schijven in... geloof me, da''s niet bevorderlijk voor de temp van je systeem :'( !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het beste kan je het ff testen natuurlijk... plat temp sensortje onder dat ding en een tijdje laten draaien... Dan kijken wat het beste resultaat geeft...
suc6

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:48

Exirion

Gadgetfetisjist

De zoveelste zuig en blaas topic >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ja als het nou om vrouwen ging wist ik wel wat ik liever had :)

Verwijderd

die heb ik ook en heb ook fannetje op gezet ik mer geen verschil ik heb er weer als gehaald en hij draait nu 195-195 en no problems
probeer het is ik gebruik nividea drivers

• BC3 Victim
Welke tool heb je gebruikt om ''m op 195 te krijgen?

(Heb je ook een Asus V7100 MX2?)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 14:32 schreef Sn@ke het volgende:
ligt er aan, als het een nederlands vrouwtje is dan wordt er gezogen...
is het een duits vrouwtje, doe me dan het blasen maar :)

Verwijderd

ik heb v7100 mx
ik gebruik nividea driver daarbij zit ook clock optie om core en mem te overclocken

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
werkt prima?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 25 mei 2001 14:32 schreef Sn@ke het volgende:
Ik ook;blazen, blazen, dat laken zit in mijn reet!!!!!

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Pagina: 1