[BC3] Stille waterkoeling.

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
beetje te optimistisch denk ik. Ik heb nog nooit iets sneller als 2 dagen binnen gehad.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb gisteren danger-den koelblok besteld.
Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen.

Nou heb ik nog even wat vraagjes.

Ik ga in eerste instantie geen peltier gebruiken, en ook geen radiator.

Moet dus zorgen dat ik een goede popm krijg, ik zat te denken aan 500 tot 800/L per uur.

Nou vraag ik me af hoe groot moet ik het reservoir maken ? Ik kan me voorstellen dat als ik ee kleintje neem die in mijn pc past. Dat dan de temp van het water te snel stijgt. toch ?? gezien de grootte van mijn kast kan ik echt max een litertje kwijt.

Als ik nou een Emmer neem met een sub-mergable pomp, dan ben ik volgens mij direct van geluid van pomp af ofniet ? Water isoleert toch redelijk ?.

Wat zijn jullie ervaringen hierover ?

Oja ik ga niet overclocken. maar wil gewoon mijn Athlon 1333 koelen. Hij raakt nu met superorb steeds overheated. haalt regelmatig over 65C en soms zelfs 70C. Blue screens etc. Ik vind de super-orb veels te lawaaierig. en heb een slechte airflow in mijn kast. Ik haat LAWAAI. en wil ook geen big-tower. of extra fans. :(

Ik weet trouwens dat een pomp ook lawaai kan maken, maar dat is geen probleem, ik koop langeslangen. en heb mijn computer bij het balkon staan. die emmer gaat dus naar buiten als ie teveel lawaai maakt :) :+

Alvast bedankt voor de tips.

Greets,
SiR

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Eheim pompen zijn goed.. verkrijgbaar bij de erkende :D dierenwinkel...

ik zou wel een radiator maken... scheelt echt een hoop in de water temp... als je toch niet gaat overcloecken heb je idd geen peltier nodig.. dan is alleen het waterkoeling blok wel genoeg :)

Audi A8 W12 6.0

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Op vrijdag 25 mei 2001 11:45 schreef SiR het volgende:
Heb gisteren danger-den koelblok besteld.
Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen.
Waar heb je die dan besteld, omdat je denkt dat je ''m zo snel binnenkrijgt?

Where is it?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 25 mei 2001 11:52 schreef Powerlie het volgende:

[..]

Waar heb je die dan besteld, omdat je denkt dat je ''m zo snel binnenkrijgt?
ja dat wou ik eindelijk ook wel eens weten!!!

Audi A8 W12 6.0