De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Zoiets heb ik al gemaakt, je kun alleen input maken, of je moet een kabel van de achterkant van je pc naar de voorkant laten lopen
Gewoon een zo''n CD rom kabel doorknippen en solderen dus
Op VH staat ergens een tutorial
Gewoon een zo''n CD rom kabel doorknippen en solderen dus
Op VH staat ergens een tutorial
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
http://www.virtualhideout.net/guides/rca/index.shtml
Die link bedoeld rappie waarschijnlijk ...
Succes ..
Ik ga het ook maar es proberen ...
Die link bedoeld rappie waarschijnlijk ...
Succes ..
Ik ga het ook maar es proberen ...
Heb het al gelezen. Je zegt dat dit enkel werkt voor input. Betekent dit dan enkel input voor mic en geen output voor nog headset, of snap ik het weer niet goed?
Als je even een printplaatje etst (of creatief met gaatjesprint lukt misschien ook nog wel) moet ''t gaan.
Je soldeert de aansluitingen van die SoundBlaster-print af. Je ziet nu gaatjes waar je gewoon een draadje in kunt doen. Als je dat goed vastsoldeert en je knipt je draadje netjes af kan er weinig mee foutgaan. De draden sluit je netjes aan op je printje.
Dan haal je het stalen slotplaatje even los door de twee schroefjes ervan los te draaien, je kunt nu mooi even de aansluitingen die je niet meer gebruikt afsluiten. Omdat je zelf de draden kiest kun je de aansluitingen nu in je kast maken waar je maar wilt. Als je voorzichtig bent kun je er weinig aan kapot maken, als je maar oplet met sluiting (houden geluidskaarten niet van).
Je soldeert de aansluitingen van die SoundBlaster-print af. Je ziet nu gaatjes waar je gewoon een draadje in kunt doen. Als je dat goed vastsoldeert en je knipt je draadje netjes af kan er weinig mee foutgaan. De draden sluit je netjes aan op je printje.
Dan haal je het stalen slotplaatje even los door de twee schroefjes ervan los te draaien, je kunt nu mooi even de aansluitingen die je niet meer gebruikt afsluiten. Omdat je zelf de draden kiest kun je de aansluitingen nu in je kast maken waar je maar wilt. Als je voorzichtig bent kun je er weinig aan kapot maken, als je maar oplet met sluiting (houden geluidskaarten niet van).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Speciaal voor dit soort dingen hebben ze de Live!Drive ontwikkeld, maarja, je moet er wel veel voor betalen...
Die Livedrive kun je ook bestellen maar heb er al een tijdje naar gezocht alleen vond ik de prijzen erg hoog
.
Mischien toch maar gelijk een platinum kopen.
Verwijderd
Stond er niet eens wat in de elektuur (zie bibliotheek) van vorig jaar. Daar hadden ze zo''n platinum-bay maar dan voor de zelfbouwers.
Is het niet praktischer om gewoon stekkertjes achterin je SB te prikken en ze via een slotplaatje naar binnen te lussen.
Je garantie hou je dan tenminste nog en wissel je van geluidskaart dan is het zo omgezet.
Verder hoef je dan alleen een paar female-connectoren en een frontje te plaatsen en klaar.
Kost alles bij elkaar nog geen 2 tientjes en de gemiddelde tweaker moet het wel voor elkaar krijgen.
Ik weet niet hoet het met de ruis zit, maar dat hangt meer af van de kwaliteit van je speakers. Gouden connectors zijn ook wel flitsend (zeker op een zwarte kast
)
edit:
Bedenk me net dat op zo''n bay geen output zit, maar dat kan je er ook nog wel bij bouwen =)
Bedenk me net dat op zo''n bay geen output zit, maar dat kan je er ook nog wel bij bouwen =)
Is het niet praktischer om gewoon stekkertjes achterin je SB te prikken en ze via een slotplaatje naar binnen te lussen.
Je garantie hou je dan tenminste nog en wissel je van geluidskaart dan is het zo omgezet.
Verder hoef je dan alleen een paar female-connectoren en een frontje te plaatsen en klaar.
Kost alles bij elkaar nog geen 2 tientjes en de gemiddelde tweaker moet het wel voor elkaar krijgen.
Ik weet niet hoet het met de ruis zit, maar dat hangt meer af van de kwaliteit van je speakers. Gouden connectors zijn ook wel flitsend (zeker op een zwarte kast
Ik heb dat Elektuur-printje in elkaar gezet, en er een soor break-out box van gemaakt. Werkt prima, is alleen voorbehouden aan digitale signalen.
Ik heb de platinum maar baal eigenlijk een beetje dat de optische en coax aansluiting ALLEEN MAAR voorin zitten en niet tegelijk achterin. Ik heb er e.e.a. aan digitale apparatuur aanhangen maar die koppel ik nooit los dus had het ook wel achterin mogen zitten.Op vrijdag 25 mei 2001 12:17 schreef Prang het volgende:
Die Livedrive kun je ook bestellen maar heb er al een tijdje naar gezocht alleen vond ik de prijzen erg hoog.
Zijn hier misschien nog oplossingen voor ? moet ik dus een optische led hebben en optische ontvanger en die verbinden met die aan de voorkant, dan heb ik het dubbel maar wordt de weerstand dan niet te laag ?
Verwijderd
Er bestaat van Creative ook een kaart met die aansluitingen aan de achterkant (de kaart die bij de originele SBLive zat.Op vrijdag 25 mei 2001 13:26 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Ik heb de platinum maar baal eigenlijk een beetje dat de optische en coax aansluiting ALLEEN MAAR voorin zitten en niet tegelijk achterin. Ik heb er e.e.a. aan digitale apparatuur aanhangen maar die koppel ik nooit los dus had het ook wel achterin mogen zitten.
Zijn hier misschien nog oplossingen voor ? moet ik dus een optische led hebben en optische ontvanger en die verbinden met die aan de voorkant, dan heb ik het dubbel maar wordt de weerstand dan niet te laag ?
Die is er dacht ik ook los, en die kun je dan aansluiten op die tweede connector op de livedrive.
zie hier
Damn die moet ik hebbenOp vrijdag 25 mei 2001 13:32 schreef Operations het volgende:
[..]
Er bestaat van Creative ook een kaart met die aansluitingen aan de achterkant (de kaart die bij de originele SBLive zat.
Die is er dacht ik ook los, en die kun je dan aansluiten op die tweede connector op de livedrive.
zie hier
Pagina: 1