[BC3] Inblazen of uitblazen ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sinds twee weken heb ik een Athlon 1333 in een Aopen HQ-08 ATX bigtower. Ben begonnen met alleen CPU-koeler (CPU : 70 graden). Toen 1 Case-Fan (80x80) bovenin de kast (CPU : 65 graden). Daarna CPU-voltage van 1,75 naar 1,60 (CPU : 59 graden). Alle temperaturen gemeten met UD_agent aan.
Dit is misschien laag genoeg maar wil hem overklokken maar wel onder de 60 graden houden !

De Case-temp is altijd 37 - 39 graden.

Heeft het zin om bovenin de kast nog een fan te plaatsen (is precies plek voor 2 fans naast elkaar). Of is het beter om een fan de kast te laten inblazen voor-onderin ? Wat is beter ? Warme lucht vanuit de bovenkant afvoeren of koele lucht vanuit de onderkant aanvoeren ?

De videokaart (Hercules 3D Prophet II MX) heeft overigens geen fan en de harddisk ook niet (7200 rpm).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

mag ik weten wat voor een cooler je gebruikt
het lijkt me nog te warm om over te clocken
cpu beter naar de 50 halen en de mobo naar de 30

dan pas gaan denken aan overclocken
en p.s. als je voltage omlaag gooit gaat die erg onstabiel worden als je hem ook nog eens wilt overclocken
dus die temp krijg je er weer bij

oplossing: andere cooler eerst aanschaffen...

Verwijderd

oooh ja en onderin de kast voren een van naar binnen laten blazen en boven achter een laten naar buiten blazen
en de doorstroming niet onderbreken door kabels en dergelijke ....

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Damn,

Wat een hoge temp. In mijn HX-08 van AOpen is het 20 graden, mijn CPU is idle 35 graden en stressed 45 graden. Ik heb een 80x80 fan voor-onderin zitten(zuigt aan), twee achter-bovenin(blazen uit), een coolermaster op mijn CPU en een blue-orb op mijn MX''je.En mijn CPu loopt op 950 Mhz.......

Mzzl

• BC3 Victim
Als ik er bovenin een tweede "uitlaat"-fan bijzet en onderin een "inlaat"-fan ... wordt ik dan niet maf van de herrie ? Is de boel dan nog om aan te horen ?

Zou ik al een stuk op weg zijn met alleen de "inlaat"-fan ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nee want dan krijg je een scheve luchtverhouding.
Dan kan je het nog beter proberen met alleen de ventilator bovenin, en een roostertje onderin.
Dan trekt de ventilator ( die uiteraard lucht uit de kast zuigt ) de lucht wel door het rooster heen.
Andersom ( dus lucht naar binnenpersen ) is waardeloos, dan krijg je overal luchtlekken, en bovendien een ( theoretische ) temperatuursverhoging in je kast omdat je een overdruk creeerd in je kast.

• BC3 Victim
Er zit momenteel al 1 "uitlaat"-fan bovenin de kast (en natuurlijk de fan van de voeding). Mijn vraag was hoe ik dit kan verbeteren ... met nog een "uitlaat"-fan of juist een "inlaat"-fan voor-onderin.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Nog een uitlaat-fan, want de lucht afvoer is belangrijker dan de lucht aanvoer.
Pagina: 1