[BC3] AMD K6 OC vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik heb een AMD K6 233MHz op een Asus TX97 mobo lopen en door de slechte koeling en nog slechtere kast loopt deze CPU bijna constant tussen de 50-80°. Het is pas bij 80° dat hij onstabiel wordt.

Nu denk ik zo dat hij na 2 jaren op een veel te hoge temp gelopen te hebben, wel redelijk goed ingebrand is.

Nu wil ik dus eens hem heftig overclocken (als dat gaat lukken) en nu zou ik graag wat raad en info van ervaren mensen hebben. Hoe ver zou ik kunnen geraken ? Wat moet ik tweaken ? etc.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Waarom kijk je niet in dit topic: [topic=186115]

En als je info wilt hoe je moet overklokken gebruik dan svp de search!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zucht. Ik ken de search. Maar ik zou willen weten over het burn-in effect op een K6 of dat nut heeft.

Het kost evenveel moeite om evenwat info te posten als mij naar de search te wijzen.

Verwijderd

burn in heeft altijd nut...

Verwijderd

auw... een k6 van 233 Mhz die op de standaard instellingen al zo heet word?
Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? Zit je dat ding te isoleren ofzo >:)

Die kan je van je levensdagen niet overklokken... niet op deze temperaturen in elk geval. Maar zelfs al krijg je ''m op een respectabelere temperatuur van 40 graden, dan nog blijft het een slecht overklokbare processor... Wat wil je er eigenlijk mee doen? Misschien krijg je ''m op 266 of 300 Mhz met goede koeling, maar wat heb je daar nou nog aan?

Je processor is onder deze temperaturen wel goed ingeburnt dacht ik trouwes >:)
Maar dat maakt voor de temperatuur hoogstens een graag of 2/3 uit. Verder is er nog een theorie dat je je processor aan hoge voltages kunt laten "wennen". Zodat hij makkelijker overgeklokt kan worden... maar dat vraag ik me zeer af.

Zie voor meer info over het burn-in effect trouwes: [topic=183746]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hij loopt gewoon zo heet omdat de koeler 2mm van de HD bracket af zit en dus totaal geen lucht kan aanzuigen of blazen. Maar met een nieuwe case of wat knutselwerk kan ik er wel met een Chrome Orb hopelijk nog wat OC''en.

Heeft ook iemand wat meer gegevens of links naar een Asus ''97TX mobo ivm overclock capaciteiten ?

BTW: Een chrome Orb, krijg je die erop ?
Pagina: 1