De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Op een 600 weet ik niet of het lukt hoor.
nog een vraagie: krijg je ook bij deze peltier condens? heb namelijk niet veel zin in een met schuim ingepakte cpu of videokaart
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk dat zelfs een Pentium III al meer dan 36/1,5 Watt afgeeft, dus niet echt bruikbaar voor je CPU. Videokaart is misschien wel een goed idee.
Gebruik de %search% eens met ''Peltier'' ''TEC'', en kijk eens op http://www.overclockers.com. Succes!
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
van de condens weet ik ff niet...
maar nog ff 2 vraagies:
-krijg ik condens?
-kan dit op 235 watt voeding?
ps: heb nog wel een oude at voeding, maar zonder fan, kan dit gewoon zo zonder fan me kast in?
Verwijderd
voor video weet ik niet
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
1. krijg ik geen condens?
2. kan ik 37watt peltier met lucht koelen?
En een peltier met een beetje vermogen past niet op een 235W voeding.
120W is zwaar overdreven. 80W TEC kan makkelijk. Zoek maar eens op user ''Celeron_clocker'' , die heeft ook 80W op een Celeron volgens mij. Maar dat ga je trouwens niet of nauwelijks koelen met luchtkoeling, je gaat dan ook waterkoeling nodig krijgen.
Greetz....
videokaart wordt al heet in windhoos, laat staan als ik games ga spelen. hier wil ik dus die 37watt peltier (dus NIET op m''n cpu, die ken denk ik 600 wel aan, 36c full load) op hebben, en gaan koelen met een 486 heatsink + 40mm fan die nu op mijn videokaart zit.
1. kannie nou wel of niet op mijn 235watt voeding?
2. krijg ik condens? (wil het echt ff zeker weten)
3. voor het geval ie niet op 235watt voeding gaat, ik heb nog oud at voeding liggen, 175watt ofzo, maar zonder fan, kan ik dan deze ALLEEN voor de peltier gebruiken zonder fan?
Op vrijdag 25 mei 2001 00:15 schreef cheshire87 het volgende:
oke hier mijn idee:
videokaart wordt al heet in windhoos, laat staan als ik games ga spelen. hier wil ik dus die 37watt peltier (dus NIET op m''n cpu, die ken denk ik 600 wel aan, 36c full load) op hebben, en gaan koelen met een 486 heatsink + 40mm fan die nu op mijn videokaart zit.
Als je mazzel hebt.
Ga er vanuit van wel.
3. voor het geval ie niet op 235watt voeding gaat, ik heb nog oud at voeding liggen, 175watt ofzo, maar zonder fan, kan ik dan deze ALLEEN voor de peltier gebruiken zonder fan?
Ligt eraan welke spanning/stroom je nodig hebt voor je Peltier en wat je voeding kan leveren, ik denk het wel
En over die oude 486 HS. Koop een redelijk goede heatsink, 37W+vermogen van je videokaart is nog vrij veel om af te voeren met zo''n brakke 486 HS.
specs staan d''r verder niet bij bij regenboog. maar zou die 486 hs + 40mm fan het niet aankunnen dan? is toch maar 36watt peltier?Op vrijdag 25 mei 2001 00:20 schreef scorpionv het volgende:
Als je mazzel hebt.
Ga er vanuit van wel.
Ligt eraan welke spanning/stroom je nodig hebt voor je Peltier en wat je voeding kan leveren, ik denk het wel
En over die oude 486 HS. Koop een redelijk goede heatsink, 37W+vermogen van je videokaart is nog vrij veel om af te voeren met zo''n brakke 486 HS.
nog een vraag: kan je pc vastlopen als je videokaart te heet wordt? (als je je vinger op de achterkant van mijn videokaart legt, ga je vanzelf auw zeggen
En een videokaart kan crashen vanwege de warmte ja. Zelfs op default snelheid crashte mijn Matrox Millenium 200 altijd, tot ik er een fan opschroefde.
Verwijderd
de heatsink+fan moeten de 37Watt van de peltier afvoeren + de ?Watt van het geen je koeltOp vrijdag 25 mei 2001 00:23 schreef cheshire87 het volgende:
[..]
specs staan d''r verder niet bij bij regenboog. maar zou die 486 hs + 40mm fan het niet aankunnen dan? is toch maar 36watt peltier?
nog een vraag: kan je pc vastlopen als je videokaart te heet wordt? (als je je vinger op de achterkant van mijn videokaart legt, ga je vanzelf auw zeggen)
dit:

Peltier element 36 watt (49,50)
Nu voor het beste koel resultaat
Maximaliseer nu je koel resultaat
Nog nooit zo''n lage cpu temp gehad
Special voor mensen die net iets meer willen
Nu met een vermogen van 36 watt
Dimensions = 29 x 29 x 2.9 mm
in combinatie met dit:

TTC-K635TB - High-Profile Socket 7/370 Cooler, met extra hoge koelribben.
Geschikt voor Intel Celeron, AMD K6-2/III en Intel Pentium I.
Prijzen:
36 watt peltier: Fl. 49,50
TTC-K635TB : Fl. 19,95
verzendkosten : Fl. 17,50
Totaal: Fl. 86,95
zou dit wel kunnen?
is wel in combinatie met as II, wat ik al heb liggen
Verwijderd
lukt wel.. kijk uit voor het gewicht!
235W''er gaat makkelijk!!!!!!!
condens---> ZEKER!
neem nooit het risico met pelts dat ze niet voor condensatie zorgen ... ook niet met zulke lage wattages.
Een vidkaart kan ook in suspend-mode gaan, dus (bijna) geen stroom verbruiken!
Geen inspiratie
En ik hoop dat dat idee om hem echt op je videokaart te gaan zetten een grapje is.
Daar heb je echt niks aan. En de algehele warmte in je kast stijgt er weer door....
Geen inspiratie
is ook niet voor op me cpuOp vrijdag 25 mei 2001 02:11 schreef martijn12345 het volgende:
Die peltier is bedoelt om een TNT2 te koelen ofzo. Dat is echt niks voor op een processor.
En ik hoop dat dat idee om hem echt op je videokaart te gaan zetten een grapje is.
Daar heb je echt niks aan. En de algehele warmte in je kast stijgt er weer door....
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Als je die socket7 koeler erop zet, moet je gewoon ff testen of ie goed genoeg koelt en of ie condens veroorzaakt. Anders probeer je gewoon een andere koeler, of waterkoeling
Ik zie net dat je een brakke Fusion videokaart hebt. Volgens mij is dat het niet eens waard om zo gekoeld te worden, maar je kan het proberen
ik heb zelf een bak met een celeron 433, waterkoeling en een 80W peltier (zilveren coldplate 3mm) en ik kan je melden dattie op 650 toch wel op het randje van die peltier zit, watertemp ligt op 30-35C en CPU temp op 18C... das toch wel behoorlijk close dacht ik zo.120W is zwaar overdreven. 80W TEC kan makkelijk. Zoek maar eens op user ''Celeron_clocker'' , die heeft ook 80W op een Celeron volgens mij. Maar dat ga je trouwens niet of nauwelijks koelen met luchtkoeling, je gaat dan ook waterkoeling nodig krijgen.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
beter nog ik weet niet eens wat een PELTIER is
het koelt oke en wa nog meer ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
-LOL, als je die 235 watt voeding voor het gehele systeem gebruikt, kun je het waarschijnlijk wel vergeten, gebruik je alleen die voeding voor de peltier dan gaat het waarschijnlijk wel.Op vrijdag 25 mei 2001 00:56 schreef cheshire87 het volgende:
da''s mooimaar lukt het laatste idee wat ik had genoemd (36watt peltier + die celeron/pentium cooler)??
-waarschijnlijk krijg je toch last van condens. Ik zou hem toch maar een beetje isoleren.
-Je bereikt er nix mee, die tnt gaat heus niet veel beter, het feit dat hij zo warm is ligt aan de tnt, en ik denk dat je dan beter extra kast koeling kunt nemen.
-Als hij nu al zo warm wordt, betekend dat dat je kastkoeling zuigt, met peltier ertussen, wordt allees alleen nog maar warmer in je kast.
-Voor de prijs van dat setje, kun je al weer bijna een nieuwe tnt kopen
-Met een beetje pech neemt dit zoveel ruimte in beslag, dat je een aantal pci slots verliest, en op die oudere mobo''s zitten er meestal al niet veel.
kortom:
* FFF denkt dat je het beter niet kunt doen
Dus ff snel samengevat: Gaat misschien op 235watt voeding, krijgt wel condens, videokaart wordt koeler, airflow in kast ook meteen bevorderen (extra 80mm outtake)Op vrijdag 25 mei 2001 08:57 schreef FFF het volgende:
[..]
-LOL, als je die 235 watt voeding voor het gehele systeem gebruikt, kun je het waarschijnlijk wel vergeten, gebruik je alleen die voeding voor de peltier dan gaat het waarschijnlijk wel.
heb nog oude at voeding liggen, zal dus geen prob. worden
-waarschijnlijk krijg je toch last van condens. Ik zou hem toch maar een beetje isoleren.
Ook geen probleem, heb al materiaal liggen
-Je bereikt er nix mee, die tnt gaat heus niet veel beter, het feit dat hij zo warm is ligt aan de tnt, en ik denk dat je dan beter extra kast koeling kunt nemen.
Erm, jij hebt geen idee hoe warm dat kreng wordt. Met kastkoeling wordt ie echt niet koeler![]()
-Als hij nu al zo warm wordt, betekend dat dat je kastkoeling zuigt, met peltier ertussen, wordt allees alleen nog maar warmer in je kast.
Kan nog een extra 80mm fan voor outtake d''r bij bestellen...
-Voor de prijs van dat setje, kun je al weer bijna een nieuwe tnt kopenOf zeer goede kastkoeling, dat makkelijker werkt, en dus de temp van het hele systeem bevorderd, dus ook, veel verschil aan temp met de videokaart.
Nou nou, da''s wel erg overdreven, heb net naar de prijzen zitten kijken, maar 300 piek is echt niets
-Met een beetje pech neemt dit zoveel ruimte in beslag, dat je een aantal pci slots verliest, en op die oudere mobo''s zitten er meestal al niet veel.
Ook geen probleem, ik heb toch nog 2x pci onder de agp over![]()
kortom:
* FFF denkt dat je het beter niet kunt doen
Met hoeveel Volt voed je je peltier dan? Vast niet met de aangegeven Vmax, het is echt onmogelijk (denk ik) om 80W uit een Katmai te stoken. Dus je Peltier zal wel niet op z''n uiterst benut worden. En 35° watertemp is ook vrij hoog, met een goede radiator om je waterwarmte af te voeren en een hogere spanning op je pelt moet je gemakkelijk temperaturen in de - kunnen scoren.Op vrijdag 25 mei 2001 07:50 schreef P5ycho het volgende:
[..]
ik heb zelf een bak met een celeron 433, waterkoeling en een 80W peltier (zilveren coldplate 3mm) en ik kan je melden dattie op 650 toch wel op het randje van die peltier zit, watertemp ligt op 30-35C en CPU temp op 18C... das toch wel behoorlijk close dacht ik zo.