Toon posts:

[BC3] Desktop voor AMD TBird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu een noname miditower met daarin een CdWriter en -Rom, 1 20Gig 7200 RPM HDD(komt er nog 1 bij(in Raid)), 1FDD, ASUS A7V133, AMD 1Ghz TBird, 256 MB, Enermax 350W, ASUS V6600, enz.
Nu heb ik sinds deze week FAST-ADSL van XS4ALL en daarvoor een servertje in een InWin H500 desktopkast. Deze desktop staat naast mijn bureau op een tafeltje.
Nou leek het me aardig om mijn normale systeem ook in een desktop te bouwen, en die er bovenop te zetten. Maar wordt mijn systeem dan nog wel voldoende gekoeld, of kan ik het dan nog voldoende koelen?? Ik gebruik nu nog geen casefans...
Wie heeft hier ervaring mee??

Grtz,
rAvers

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Lijkt me wel! ik weet niet of je flink aan het overklokken bent, maar ik denk dat een gewone desktop kast ook wel moet voldoen.. En je kan alsnog besluiten een casefan aan te brengen als ie te warm word. toch?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik nu trouwens ook nog een coolermastertje van 40 gulden ofzo... temp @1Ghz nu ongeveer 49 graden @ }:O . Ben nog op zoek naar een goeie CPUcooler.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, volgende vraag, wat is dan een mooie desktop kast volgens de Tweakers??

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 23:43 schreef rAvers het volgende:
Oke, volgende vraag, wat is dan een mooie desktop kast volgens de Tweakers??
bestaat niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Een ECHTE Porsche is aircooled, een HOMOporsche is watercooled!!!

Verwijderd

is wel zo maarehh ik heb wel alles besteld om waterkoeling in te bouwen (ik moet m''n sig wel een beetje aanpassen)

Verwijderd

Topicstarter
Maare, niemand nog suggesties, of anders gezegd:

omhoog maar weer

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand??

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

FFF

desktops zuigen :r ken ook geen mooie, ze zijn er ook niet zoveel meer :D

Verwijderd

Ik weet niet welke er mooi zijn, maar op www.pcbuy.nl kun je wel wat goedkope vinden (in de tweakers pricewatch staat namelijk niet veel aan desktops). Typ bij pcbuy maar eens als zoekopdracht Desktop ATX in, en je krijgt verschillende desktops van 300W voor een mooie prijs.

AMD raadt het gebruik van een desktopkast af, waarom weet ik eigenlijk niet, want zo''n ding moet toch even goed kunnen koelen?? Ik dacht er zelf ook aan om alles in een desktop te zetten, maar dit heeft me er toch van weerhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het gewoon doen, ik heb de kast al besteld, als het niet gaat passen of het wordt te warm, dan maak ik er 2 op elkaar, met een gat in de bovenkant van de onderste en in de onderkant van de bovenste.

rAvers

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:35

WouterG

Dit is geen ondertitel

In een desktop kun je de airflow veel makkelijker aanpassen aan je eigen wensen. Maar de standaart desktops hebben maar een koeler en dat is die van de voeding.
Ik raad echt aan om er nog een in de schuin tegenoverstaande hoek te zetten (een casefan).
Ikzelf heb er heel goede ervaringen mee. Hij is nu in de desktop koeler als dat hij in de full tower zat. Alleen moet je er nog beter op letten dat je je ide kabels de luchtstroom niet laat blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat bedoel ik ook, casefans is geen probleem, idekabels ga ik rounden, of tegen de wanden en onderkant maken! Die Enermax moet toch bestwat warme lucht weg kunnen zetten lijkt me. En anders twee desktops op elkaar, met ide onderste het mobo en de voeding, in de bovenste de CDrom en writer en de FDD en de HDD''s.

rAvers
Pagina: 1