[BC3] Alpha vs Coolmaster

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vandaag eindelijk mijn koeler vervangen.

Er zit nu een Alpha ipv Coolmaster op.

Ik dacht met deze handeling de temp. een flink stuk omlaag te krijgen.
Wat blijkt nu, die nieuwe koelt maar 6 graden beter dan die oude! Hij zit nu op 57 ipv 63 graden. :(

Ik heb er dus wel 125,- meer voor neergelegd! |:(

Heeft iemand nu nog een idee om de temp. omlaag te krijgen?

(Ja, er zit Artic Silver op, en ja, hij is goed bevestigd! )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:13

JT

VETAK y0

la maar

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Das dan wel vaag hoor....heb je die black-label fan van Delta erop ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind 6 graden ook niet echt weinig hoor...

Verwijderd

Bij mij heeft het meer dan 20c geholpen hoor!! :)

Deze temps waren met mijn vorige cpu...

Coolermaster DP5-6H51
Duron 800@1064
stressed: 62c
idle: 44c

Alpha PAL6035 met Y.S. Tech fan
Duron 800@1064
stressed: 41c
idle: 29c

Ik heb nu een andere proc en een papst fannetje op die Alpha gezet, want met die takkeherrie kon ik echt niet slapen zeg! :z

• BC3 Victim
Ja, er zit een Delta HP fan op!!

''t Ding draait bijna 6500 toeren als ''t niet meer is!

Stomme oven! :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Vragen of je een nieuwe mag proberen...

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Hmmm, ''t is wel via internet besteld.

Dat geintje zal zeker weer minimaal 2 weken gaan duren! :(

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Misschien slechte airflow in je kast, en dus hoge omgevingstemperatuur?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Het is nu inderdaad niet echt koel op de gemiddelde tweakerkamer :)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:01

Nessuno

io sono nessuno

1 heb je dr artic silver tussen zitten ??
2 draai de fan eens om
3 zit de fan op je mobo aangesloten ??
als dat zo is gebruik de splitter dan
je zal merken dat hij nog meer herry gaat maken = dus meer toeren bij mij ging ik van 6500 rpm naar 7200 rpm
heb een thunderbird 1333@1544 @ 40c lol

hoop dat je dr wat aan hebt

Na rose e cient spin

• FFF
  • Laatst online: 14:39

FFF

de kast-temp ik de boosdoener denk ik. Als dde lucht rond de cpu te warm is, kan je nooit goed koelen, probeer de airflow te verbeteren, waarschijnlijk licht dar het probleem, en merk je daar meer van dan die alpha, verder toch een normaal verschil vind ik :D maar je temp is idd aan de hoge kant

• BC3 Victim
Mijn temp. op mijn kamer is op dit moment idd wel erg hoog. Nl zo''n 25 graden nu. :(

Er zit dus Artic Silver op, en de voeding van mijn fan zit niet op ''t mobo (alleen de fan monitor cable).

Hoe nu verder?

Verwijderd

Maar de lucht temperatuur is natuurlijk ook flink omhoog.

T''is tenslotte bijna zomer niet...
;)

Verwijderd

case temp moet naar beneden... je kan nog zo''n dikke koeler op je proc doen maar de koeler moet op zijn beart weer de hitte overdragen aan de lucht... als je case tem hoog is (zeg 30+) is dat je probleem, wat je dan moet doen is wat case fans installeren om er voor te zorgen dat er een goede doorstroom van ''frisse''lucht plaats vindt

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
60 graden met een alpha??
damn
dan zit je koeler blijkbaar niet lekker op je core, of je hebt geen/slecht koelpasta

hier 40 graden stressed (}:O)
ik heb een alpha pep66t met een 80x80 sunon fan erop gehobbiebobbed 8-) (vanwege de herrie, met originele 60x60 ys-tech fan wordt ie 38 graden stressed)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb je casefans ? Je kunt de warmte nog zo hard van je processor wegblazen, als ie uiteindelijk gewoon in de kast blijft hangen levert het niet veel op...

schroef er 2 of 3 casefans in, en de temp zal toch zeker nog een extra 10 graden moeten zakken.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Ik heb er een casefan in die de lucht er aan de acherkant uitblaast.

Nadeeltje: De enige plaats voor hem is direct onder mijn AGP kaart. Dat betekent dus minder efficentie neem ik aan. :(

Als ik hem in ''t vrije slot (waar hij volgens mij in hoort) boven de AGP kaart wil doen, komt hij tegen ''uitsteeksels'' op mijn mobo aan.

Dus..... :'(

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Er zijn ook nog van die coolers die je bij je PCIpoorten kunt prakken.
Maar ik vind het jammer dat die dingen zoveel lawaai maken.
Zelf heb ik er ook een gehad en heb dat ding weggegeven vanwege het lawaai.
Maar het is een oplossing als je niet de mogelijkheid hebt om gewone case-fans in je kast te gooien.

edit:
[quote]
Nadeeltje: De enige plaats voor hem is direct onder mijn AGP kaart. Dat betekent dus minder efficentie neem ik aan.
[/quote]

Zo''n PCI-ding zuigt, dus wel makkelijk om de warme lucht af te voeren van je warme videokaart.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• FFF
  • Laatst online: 14:39

FFF

Op vrijdag 25 mei 2001 08:21 schreef bazs2000 het volgende:
Er zijn ook nog van die coolers die je bij je PCIpoorten kunt prakken.
Maar ik vind het jammer dat die dingen zoveel lawaai maken.
Zelf heb ik er ook een gehad en heb dat ding weggegeven vanwege het lawaai.
Maar het is een oplossing als je niet de mogelijkheid hebt om gewone case-fans in je kast te gooien.

edit:

[..]

Zo''n PCI-ding zuigt, dus wel makkelijk om de warme lucht af te voeren van je warme videokaart.
Dat is nou net de reden, dat de meeste hier aan case modding doen :D zaag gewoon aan de zijkant een gat in ja kast, en zet daar een fan, zodat die de warme lucht dircet van je cpu afzuigt, of juist koude lucht bijblaast.

Verwijderd

Dit is wat ik vroeger deed met mijn Alpha :

1) Casesfan achter de CPU op de achterkant van de kast. (Moest ik wel met de decoupeerzaagaan de slag, want er zat geen gat op die plek in de kast.)

2) Van gewoon ordinair karton een kapje maken. Maak het zodat het op de Alpha past, en de opening wijst naar de outake fan. Hoe dichter het op de fan aansluit hoe beter.

Dit hielp omdat de Alpha hitte wegblaast van de CPU naar boven, (zuigen dus ipv blazen) die dan meteen door de ''outtake'' fan de kast uit wordt geblazen.
De fan in de voeding was zat om de warme lucht uit de rest van de kast te halen.

Want ik vermoed dat jouw behuizing opgewarmd wordt door de hete lucht van de CPU. Dus krijgt de CPU weer warmere lucht, waardoor ''ie warmer wordt, waardoor de kast weer warmer wordt..... etc.

Mazzl,
Hooi. :Y)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hiero ook hoor

had eerst standaard koeling draaide lekekr op 31 idle 35 stressed

maar ja ik moest en zou een super orb kopen :9

nu iss ie idle al 39C :( stressed.....nou daar hebben we het neit over :9

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Maar toch, al met al, 57 graden op een Alpha is gewoon teveel!! :(

Verwijderd

Wat je kan proberen is het volgende: de pads die op de AMD zitten verwijderen en deze vervangen met die van de Alpha. Het blijkt dat de pads van AMD veel ''stugger'' zijn dan de die van de Alpha. Hierdoor kan het zijn dat de core geen optimaal contact maakt.
Zorg wel dat je de Alpha heatsink goed schoon gemaakt hebt (met caborateur cleaner ed.) voordat je het AS erop doet.

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Ik had eerst ook een cooler master. Met die fan zat mijn standaard 1ghz op 46c

Nu heb sinds een tijdje een Alpha PEP66t met Delta 60hp er op zitten en is hij maar 33c

Kheb eem gister overgeklokt naar 1100 want hoger wilde ie niet :( maar hij is stressed nog steeds maar 36 graden. En in me kamer ist vet warm. Dus ik ben wel tevreden. Misschien heb je iets verkeerd gemonteerd? Heb je wel artic silver er tussen zitten? En een kopere Spacer?

edit:

En ik heb dan ook nog voor en achter een case fan zitten voor de airflow van voor naar achter. Dit zijn 2 Delta 80mp fans.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik blijf erbij dat de temp in je kast gewoon te hoog oploopt. Als je standaard geen ruimte hebt om fans te plaatsen, kun je die ruimte natuurlijk altijd zelf maken....
Zaag gewoon een gat in de bovenkant en schroef er een 120mm koeler in. Zekers als je een midi of mini tower hebt scheelt zoiets een hele hoop.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ja,
precies Wat Martijn zegt.
(Hier een plaatje wat bij mij ontiegelijk scheelt, een 120mm outtake fan op de achterkant van een Aopen Hx45. Let maar niet op de draden ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipcback.jpg
Pagina: 1