Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ik dacht iets van 1,7 volt.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
In ieder geval, zo werkt het bij mij... kweenie of dat bij jou ook zo is
Thnx.. ik ga het meteen proberen zodra ik een processor kan scoren.. ik heb vorig jaar ergens mijn PII-266 verkocht, toen kwam ik erachter dat ik nog een mobo had liggen..Op donderdag 24 mei 2001 21:17 schreef jwbagger het volgende:
over de voeding: je kan soms in de bios instellen ''resume after pw-fail'' o.i.d. en dat houdt in dat in principe altijd de computer aan staat als hij stroom heeft, behalve als windows hem heeft afgesloten. Da kan je hem weer aanzetten d.m.v. je aan/uit knop, of door de stroom even kort te verbreken en dan weer aan te sluiten.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Past mijn BAT servertje zeker in
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
axis, ik verwijt jou niets hoor, maar Phreak, plaats die LED faq nou eens!
Als je je led''s nij conrad besteld, staat meestal in de catalogus al aangegeven wat de spanning van de led is. Je kunt er vanuit gaan dat rode, groene en gele leds ongeveer 1,6 tot 1,8 Volt nodig hebben. Blauwe iets meer, meestal rond de 3,5V
Je sluit ze aan met een weerstandje, op de 5V (12 kan ook maar bied geen meerwaarde, alleen maar een grotere weerstand nodig). De waarde van de weerstand is (ongeveer) 5-ledspanning)/stroom led (ongeveer 0,020A).
Ledjes hebben een polariteit, dus als ie het niet doet moet je even de aansluitingen omdraaien.
Succes! En natuurlijk pics als je klaar bent.
Ik heb daar een jumper voor op m''n moederbord...Op donderdag 24 mei 2001 21:17 schreef jwbagger het volgende:
over de voeding: je kan soms in de bios instellen ''resume after pw-fail'' o.i.d. en dat houdt in dat in principe altijd de computer aan staat als hij stroom heeft, behalve als windows hem heeft afgesloten. Da kan je hem weer aanzetten d.m.v. je aan/uit knop, of door de stroom even kort te verbreken en dan weer aan te sluiten.
Probleem is dat ik die ledjes meteen op mijn moederbord wil aansluiten. En het liefst wil ik die blauwe ledjes van de Conrad (3,3V volgens beschrijving) aansluiten op de power led en hd led connector op mijn mobo...Op donderdag 24 mei 2001 22:03 schreef AcouSE het volgende:
Als je je led''s nij conrad besteld, staat meestal in de catalogus al aangegeven wat de spanning van de led is. Je kunt er vanuit gaan dat rode, groene en gele leds ongeveer 1,6 tot 1,8 Volt nodig hebben. Blauwe iets meer, meestal rond de 3,5V
Maar als die connectoren 1,7V geven, dan werken die ledjes denk ik niet.. Of wel?
De groene draad even met de zwarte verbinden via een weerstand, maakt niet uit welke als de weerstand maar redelijk laag is.Op donderdag 24 mei 2001 18:59 schreef axis het volgende:
Heej,
...
Weet iemand hoe je kan zorgen dat zo''n ATX systeem altijd standaard aan staat als er spanning op de voeding staat zoals bij AT?
Verwijderd
Je kan ook dit gebruiken:Op donderdag 24 mei 2001 18:59 schreef axis het volgende:
Heej,
...
Weet iemand hoe je kan zorgen dat zo''n ATX systeem altijd standaard aan staat als er spanning op de voeding staat zoals bij AT?

De voeding, pc en het relais is aan.
(nix aan de hand)

Voeding wordt onderbroken (afsluiten windows, stekker uit het stopkontact etc.)
het relais staat uit maar zorgt er nu voor dat dat de power on cable contact maakt.
Zodra de voeding weer spaning krijgt, gaat mobo aan en zet vervolgens de voeding weer aan--> voeding aan dus relais aan.
hij zal in een loop blijven zitten.
Btw vergeet de diode niet anders gaat je pc naar de ballen.
ow en LED''s werken standaard op 1,6v rond de 20mA.
dus je zal een vesterkker moeten fixxen om die 3,3v LED''s te gebruiken.
Ik denk dat blauwe led''s ook op 1.6v beschikbaar zijn met iets hogerre stroom (hou daar ook rekening mee dat je mobo die stroom kan leveren)
Veel suc6
<font size=6>De rest is niet relevant!</font>
Verwijderd
owk dat is dan ook weer duidelijk...Op vrijdag 25 mei 2001 01:52 schreef Kaj. het volgende:
nog een keertje: als je die LED''s op je moederbord aan wilt sluiten, is polariteit het enige waar je op hoeft te letten...
SCHREEUWLELIJK! Ga Phreak eens ff pushen om de Led-Faq te plaatsen! Daar staat dit allemaal in...Op vrijdag 25 mei 2001 01:52 schreef Kaj. het volgende:
nog een keertje: als je die LED''s op je moederbord aan wilt sluiten, is polariteit het enige waar je op hoeft te letten...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Gaat lekker heb dezelfde 1U,2U en 4U kasten hier liggen, ik gebruik die als webserver, heb een MSI 6140 microatx C300@375, een 6GB quantum en een aopen 300W(lekker koelvinnen) in een 2U model gestopt met blauw ledjes ..coolOp donderdag 24 mei 2001 18:59 schreef axis het volgende:
Heej,
ben nu bezig met de voorbereiding om deze zooi:
[afbeelding]
in een van deze 3U kasten te proppen,
[afbeelding]
Is voor een van mijn servertjes.. wordt wel beetje zagen, boren en schroeven, maarja, zo''n 3U lege kast kost 75 piek bij conrad... Iets minder dan een kant en klare 19" computerkast zoals de SVEC 4U kast die ik voor mijn eigen systeem wil hebben, die is 750,-
Maarruh, ik wil dus op de voorkant van de frontplate alleen maar een zwart drukknopje om hem aan te zetten (of weet iemand hoe je kan zorgen dat zo''n ATX systeem altijd standaard aan staat als er spanning op de voeding staat zoals bij AT?) en twee ledjes, één voor de power, en ééntje voor de hd-activity.
Weet iemand hoeveel spanning er op die ledjes staat!?
Om de een of andere reden kan ik een blauwe niet gebruiken als power led, vermoed dat die niet genoeg stroom krijgt. Dus blauwe als hdd led is ook al cool, een bright-red voor power
Deze heeft als doel firewall/router/mailserver/webserver/printserver/koe/verwarming
Ik heb de voeding uit zijn kast gehaald en mobo en voeding op 1cm hoge M3 afstandsbussen gezet. Een dremel en een veiligheidsbril is nodig ... vanachter staat 1 variofan (met NTC) die de boel koelt, is en blijft koel vanbinnen.
Voor installatie ff cdrom aankoppelen, heb die voor de rest niet nodig ...
Volgende (want die was fijn om te bouwen wordt een MSI6156 BX C400@600? met een geforce ? hahah zal wel in de 4U moeten...
Ga daar het fileserverke en mp3 encoder van maken.
Heb wel een 10GB travelstar IBM 2,5" gekocht voor een leuk prijske (7mm hoog). Kan dus nog ene bij
En ga hier een flashdisk inbouwen, leuk om de koe en proxy op te zetten, anders kan ik moeilijk slapen he ? geen lawaai daar streef ik naar en toch 24/24 online zijn.
Inderdaad als je wil steek je met zo een kast een server in mekaar voor een prijs om mee te lachen, het vergt alleen wat handigheid en veel knutselplezier, ik ga binnenkort met zo een kast experimenteren in een echte rack... op linux tuurlijk, moet een beetje spannend blijven he
Heb je geen foto''s ergens??Op vrijdag 25 mei 2001 20:38 schreef xfiles het volgende:
[..]
Gaat lekker heb dezelfde 1U,2U en 4U kasten hier liggen, ik gebruik die als webserver, heb een MSI 6140 microatx C300@375, een 6GB quantum en een aopen 300W(lekker koelvinnen) in een 2U model gestopt met blauw ledjes ..cool
Om de een of andere reden kan ik een blauwe niet gebruiken als power led, vermoed dat die niet genoeg stroom krijgt. Dus blauwe als hdd led is ook al cool, een bright-red voor power
Deze heeft als doel firewall/router/mailserver/webserver/printserver/koe/verwarming
Ik heb de voeding uit zijn kast gehaald en mobo en voeding op 1cm hoge M3 afstandsbussen gezet. Een dremel en een veiligheidsbril is nodig ... vanachter staat 1 variofan (met NTC) die de boel koelt, is en blijft koel vanbinnen.
Voor installatie ff cdrom aankoppelen, heb die voor de rest niet nodig ...
Volgende (want die was fijn om te bouwen wordt een MSI6156 BX C400@600? met een geforce ? hahah zal wel in de 4U moeten...
Ga daar het fileserverke en mp3 encoder van maken.
Heb wel een 10GB travelstar IBM 2,5" gekocht voor een leuk prijske (7mm hoog). Kan dus nog ene bij
En ga hier een flashdisk inbouwen, leuk om de koe en proxy op te zetten, anders kan ik moeilijk slapen he ? geen lawaai daar streef ik naar en toch 24/24 online zijn.
Inderdaad als je wil steek je met zo een kast een server in mekaar voor een prijs om mee te lachen, het vergt alleen wat handigheid en veel knutselplezier, ik ga binnenkort met zo een kast experimenteren in een echte rack... op linux tuurlijk, moet een beetje spannend blijven he
Die MSI 6140, is dat met onboard vga en lan?? Want een probleem is dat de voeding zo groot is (en ik had er nog niet aan gedacht die uit zijn kassie te halen) en de uitbreidingskaarten... Die zijn ook te hoog..
Maarr.. koel!!
Dat is allemaal al af, ga Bulldog maar pushen want hij zou de termenlijst doen en een linkslijst. I''ve done my jobOp vrijdag 25 mei 2001 20:11 schreef AcouSE het volgende:
[..]
SCHREEUWLELIJK! Ga Phreak eens ff pushen om de Led-Faq te plaatsen! Daar staat dit allemaal in...