Je wil het liefst naar de 1,5, laten we daar even van uitgaan..
Je hebt allereerst te maken met een maximale snelheid die je cpu zal draaien, daar kom je niet omheen, de vraag is hoe hoog die snelheid ligt en daar kun je alleen achter komen door de experimenteren.. Het zou nogal wat zijn als iedere cpu in principe oneindig snel kan draaien mits er genoeg voltage en koeling op gezet wordt..
Okee, koeling.. Luchtkoeling is niet de ultieme koeling en is bovendien hoe beter je koelt, vaak steeds luidruchtiger.. Een goede koeler zoals de Swiftech 462-A is zo ongeveer de beste luchtkoeler van dit moment, maar is ontzettend lawaaierig (ik spreek uit ervaring

).. Waterkoeling is een stuk stiller maar het hobby gehalte is wat hoger.. Aan jou dus de keus wat je wil betalen (letterlijk en figuurlijk) voor die 1,5 Ghz, ervan uitgaande dat je een cpu hebt die dat aankan..
Dan voltage, per moederbord verschilt hoe ver je het voltage op kan krikken.. Mijn DFI AK-76SN doet max. 1,85 volt, daarom ga ik een voltage mod doen.. Er staat een heel goed artikel op
AthlonOC, lees dat eens door.. Dan zul je zien dat op ieder moederbord, mits je weet hoe, een voltage mod te bouwen is, je kunt zelfs contact opnemen met die kerel van AthlonOC als je wil weten hoe dat op jouw mobo moet..
Dan tenslotte, multiplier overclocking is veiliger voor de rest van je componenten dan FSB overclocking.. Het kan dus best zijn dat als jij die 145 FSB wil halen, je geheugen dat toch niet trekt.. Is allemaal een kwestie van proberen en nog eens proberen, maar op zich gebruikt Dane Elec altijd wel goede chips (ik heb Samsung op m''n DDR reepjes zitten), dus wie weet.. Lees ook
dit artikel eens voor de theorie achter FSB en multiplier overclocking, ook al van AthlonOC..
In ieder geval veel succes en laat weten hoe ver je komt!