Toon posts:

[BC3] TB1Ghz @ 1,45+ --> hoe lompe koeling nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik voor me nieuwe pc die ik zo vét mogelijk wil proberen over te klokken.. liefst 10x145+Mhz FSB.. moet toch lukken met me 1x 256MB Dane-Elec geheugen, maar nou nog de processor.. ik ben er van overtuigd dat zo''n 1Ghz TB-je op 1,5Ghz kan lopen, maar heb ik dan genoeg aan de CoolerMaster DP5-6H51...

en nog een vraagje daarover.. ik krijg de Soltek SL-75 KAV.. zal ik daarmee ''t voltage hoog genoeg krijgen om die TB@1,5Ghz te laten lopen:?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
als je een 1ghz op 1500 wil laten lopen ga dan maar denken aan 2 dikkevette peltiers en lompe waterkoeling... niet alle 1333 mhz procs redden dat met coolermaster

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 16:24 schreef nitenite het volgende:
als je een 1ghz op 1500 wil laten lopen ga dan maar denken aan 2 dikkevette peltiers en lompe waterkoeling... niet alle 1333 mhz procs redden dat met coolermaster
Nou @1,4Ghz moet toch lukken met Coolermaster hoor... nee maar anders ga ik ff beetje moeilijker doen, door de Noise Control Silverado te bestellen >:)

kan dat ding btw wel op me mobo.. is daar genoeg plek voor :?

Verwijderd

Ik haal met mijn Thunderbird 1200/200 AXIA
1400(10*140) op 1.85V met een spire MA324-15
en twee Antec 80mm intake fan''s,temp is ongeveer 54-56 graden,ik heb hem nu even op 1Ghz lopen(7.5*133 Vcore=1.5V) en de temp is 42 graden.
Ik had hiervoor een AXHA en die kwam niet hoger dan 1266.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Optimist ;) 1,5GHz met luchtkoeling is wel errug hoog hoor, ik denk dat je blij mag zijn met 1,4 GHz.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

TGEN

Hmmmx_

Coolermaster is sterk af te raden voor alles boven de 900MHz. Ik zou voor een vette OC een Swiftech kopen, of een Thermoengine. Anders is het misschien leuk om een water- of gaskoeling projectje te beginnen :)

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zit hier met een tb1000 AVIA en die draait hier nu heel mooi en stabiel op 1360 mhz. :) hij wil op dit moment ook niet hoger waarschijnlijk omdat de spanning dan niet voldoende is. Heb trouwwns een coolermaster.
temperatuur wordt op dit moment 62°.
begin binnenkort met waterkoeling en dan moet ik die temp toch absoluuuut omlaag gaan krijgen.. dan ga ik weer is verder kijken waar ik uitkom.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 24 mei 2001 17:56 schreef OWHek het volgende:
ik zit hier met een tb1000 AVIA en die draait hier nu heel mooi en stabiel op 1360 mhz. :) hij wil op dit moment ook niet hoger waarschijnlijk omdat de spanning dan niet voldoende is. Heb trouwwns een coolermaster.
temperatuur wordt op dit moment 62°.
begin binnenkort met waterkoeling en dan moet ik die temp toch absoluuuut omlaag gaan krijgen.. dan ga ik weer is verder kijken waar ik uitkom.
62`c LOL >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 20:24 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

62`c LOL >:)
dat nog te doen... bedoel pas bij 80graden wordt ''t gevaarlijk.. toch :?

mmm... dan wordt ''t denk ik toch maar die NoiseControl koeler.. dies lekker stil en koelt in de top 5 wat betreft ''normale'' fan Socket-A koelers ;)

ps. nog geen antwoord op mijn vraag of ik ook volt-mod zou moeten doen op dit mobo :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 23:54 schreef scorpionv het volgende:
Optimist ;) 1,5GHz met luchtkoeling is wel errug hoog hoor, ik denk dat je blij mag zijn met 1,4 GHz.
Mmm maar die NoiseControl Silverado moet volgens mij op de Turbo stand (die voor 1,5Ghz bedoeld is) wel helpen, maar idd, met 1,4Ghz ben ik al blij, maar dat ding moet ook een tijd mee, dus beetje 50- graden mag wel ;)

ps. kun je ook waterkoeling onder garantie laten inbouwen door bedrijven :? of wordt dat dan erg duur :? en zelf inbouwen, is dat veel duurder dan de 150 piek voor de Silverado:?
ps.2
Tomshardware.com schreef het volgende:
One of the real highlights in the group remains Noise Control''s Silverado, which combines two encapsulated rotors (arranged like turbines) with a CPU contact surface made of pure silver. It''s the best of both worlds - a very low noise level and a high cooling performance.

Verwijderd

www.koolance.com...... kast met ingebouwde waterkoeling.... weet allen niet zo gauw of die al in nederland is...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:04 schreef ThunderBert het volgende:
www.koolance.com...... kast met ingebouwde waterkoeling.... weet allen niet zo gauw of die al in nederland is...
Waarom zet jij bv. je multiplier niet hoger.. je hebt lage temp en al hoge fsb.. waarom nie 8.5 of 9 proberen :?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Goede koeling is maar 1 van de vele factoren in overclocking. De mogelijkheid om een hoog voltage in te stellen is eveneens belangrijk (voltage-mod), en zeer belangrijk is de CPU zelf. Je kan pech of mazzel hebben met je CPU, overclockresultaten van iemand anders zijn niet echt reproduceerbaar met een andere CPU.

Voor echt goede koeling, pak waterkoeling. Is relatief veilig, ik zou niet weten wat er mis kan gaan.
Voor ultieme koeling, pak waterkoeling + peltier. Is een stuk riskyer, condens is slechts 1 van de problemen met peltiers.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:05 schreef scorpionv het volgende:
Goede koeling is maar 1 van de vele factoren in overclocking. De mogelijkheid om een hoog voltage in te stellen is eveneens belangrijk (voltage-mod), en zeer belangrijk is de CPU zelf. Je kan pech of mazzel hebben met je CPU, overclockresultaten van iemand anders zijn niet echt reproduceerbaar met een andere CPU.

Voor echt goede koeling, pak waterkoeling. Is relatief veilig, ik zou niet weten wat er mis kan gaan.
Voor ultieme koeling, pak waterkoeling + peltier. Is een stuk riskyer, condens is slechts 1 van de problemen met peltiers.
Tuurlijk weet ik dat de CPU ook een rol speelt, maar ik heb wel gemerkt dat die AXIA 1Ghz TB''s een zeer grote kans maken 1,4+ Ghz te komen >:) en ik koop ''t bij een winkel waar ze misschien zelfs zo ''gek'' zijn om me een andere 1Ghz cpu te geven, als deze niet eens 1,33Ghz haalt >:)
en owja.. ik kom er niet achter wat de max vol is van die Soltek mobo.. hij schijnt erg geschikt te zijn voor oc-en, maar ik kan dus niet vinden wat maxvolt is.. en of ik dan voltmod zou kunnen doen :?

btw. waterkoeling is toch niet echt een optie.. ik ben nou ook weer niet zo''n ''freak'' die dat zelf gaat inbouwen en ''t wordt me dan ook echt te duur (tenminste, ik neem aan dat waterkoeling duurder dan 150 piek is, ofnie :?)
Op vrijdag 25 mei 2001 00:04 schreef ThunderBert het volgende:
veel te duur ;(

Verwijderd

je luisterd ook niet heh...
iedereen zegt dat je weinig kans hebt en je praat gewoon lekker verder.
je hitte wordt een probleem ivm het stabiel draaien niet zozeer de levensduur, je hebt warschijnlijk water of Delta geweld nodig.
maar aangezien je dit niet wil horen wens ik je veel sterkte met je silverdildo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:11 schreef Hiro Shima het volgende:
je hitte wordt een probleem ivm het stabiel draaien niet zozeer de levensduur, je hebt warschijnlijk water of Delta geweld nodig.
maar aangezien je dit niet wil horen wens ik je veel sterkte met je silverdildo.
Ik luister wel... ik schik ook al in hoor.. jzs, lekker humeur heb jij :(

Ik zeg toch al dat ik dan voor 1,4Ghz wil gaan, niet meer.... :*

Is dus ook al ''een hele klus'', maar nou is ''t me nog onduidelijk of ik voltmod nodig heb en of een Coolermaster al volstaat of ik iets beters nodig heb... (ik kies dan voor Silverado, want ik heb geen zin in een straaljager naast me bed)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 25 mei 2001 00:11 schreef Hiro Shima het volgende:
silverdildo LOL

Silverado is wel redelijk hoor, maar een Swiftech 462 is beter.
Waterkoeling is nog duurder als je alles koopt.
En max corevoltage van alle socket a mobo''s is 1,85V, om hoger te komen moet je solderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:15 schreef scorpionv het volgende:

[..]

silverdildo LOL

Silverado is wel redelijk hoor, maar een Swiftech 462 is beter.
Waterkoeling is nog duurder als je alles koopt.
En max corevoltage van alle socket a mobo''s is 1,85V, om hoger te komen moet je solderen.
ok, maar zullen we ''t dan ff houden bij de silverdildo, want al wat beter is, is of straaljagerwerk of waterkoeling en daar heb ik dus allebei geen zin in...

maar nou heb ik nog steeds geen duidelijk of met max 1,85V en Silverado (als je er vanuit gaat dat de CPU meewerkt wat betreft zijn max.) 1,4 of misschien meer kan halen... want als de kans toch klein is dat dat niet lukt, koop ik liever voor 120 piek minder een Coolermaster en ga niet verder dan 1,33Ghz.. :o

Verwijderd

je voltage is kan je op een socketA max op 1,95 krijgen (geloof ik) hoger moet je solderen

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 00:12 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ik luister wel... ik schik ook al in hoor.. jzs, lekker humeur heb jij :(

Ik zeg toch al dat ik dan voor 1,4Ghz wil gaan, niet meer.... :*

Is dus ook al ''een hele klus'', maar nou is ''t me nog onduidelijk of ik voltmod nodig heb en of een Coolermaster al volstaat of ik iets beters nodig heb... (ik kies dan voor Silverado, want ik heb geen zin in een straaljager naast me bed)
mijn excuses voor het humeur.. heeft niets met jou te maken.
maar de info staat er tenminste ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:18 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

mijn excuses voor het humeur.. heeft niets met jou te maken.
maar de info staat er tenminste ;)
welke info? zoals ik net al zei zit ik nog met die vragen.... btw excusses geaccepteerd :P
Op vrijdag 25 mei 2001 00:17 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
maar nou heb ik nog steeds geen duidelijk of met max 1,85V en Silverado (als je er vanuit gaat dat de CPU meewerkt wat betreft zijn max.) 1,4 of misschien meer kan halen... want als de kans toch klein is dat dat niet lukt, koop ik liever voor 120 piek minder een Coolermaster en ga niet verder dan 1,33Ghz.. :o

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 25 mei 2001 00:17 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]
Ik geef je 50/50 met een 1GHz AXIA. 1,33GHz haal je sowieso. Voor hoger moet je met alles blij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:23 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ik geef je 50/50 met een 1GHz AXIA. 1,33GHz haal je sowieso. Voor hoger moet je met alles blij zijn.
Ok.. das duidelijk over de CPU, maar nu nog de koeler en ''t mobo met voltage.. :?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 25 mei 2001 00:23 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Toevoeging: met Silverado en zonder Voltage-mod.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:31 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Toevoeging: met Silverado en zonder Voltage-mod.
ok :> en tegen welke zal ik dan ''t eerst ''aan lopen''... de cpu neem ik aan, of toch de koeling :?

• BC3 Victim
Heb hier een 1200@1400 (AXIA) draaien. Loopt net aan stabiel. Heeft afentoe wat problemen. Temp zit stressed rond de 60 graden. Heb nu een coolermaster =o(. Binnenkort inderdaad maar eens aan de waterkoeling =o).

Ik geef je weinig kans als je je 1000tje wil opvoeren naar 1500 en nog steeds met luchtkoeling wilt blijven werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:40 schreef Dangerclose het volgende:
Heb hier een 1200@1400 (AXIA) draaien. Loopt net aan stabiel. Heeft afentoe wat problemen. Temp zit stressed rond de 60 graden. Heb nu een coolermaster =o(. Binnenkort inderdaad maar eens aan de waterkoeling =o).

Ik geef je weinig kans als je je 1000tje wil opvoeren naar 1500 en nog steeds met luchtkoeling wilt blijven werken.
dat was intussen idd duidelijk, maar tis ook duidelijk dat ik met Coolermaster niet op 1,33+ kom, dus die Silverado moet verder helpen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 00:49 schreef Hiro Shima het volgende:
je voltage is kan je op een socketA max op 1,95 krijgen (geloof ik) hoger moet je solderen
Ik weet niet waar ik dat kan vinden, op de site van hun staat alleen dat ''t mogelijk is de V te variéren, maar niet hoe ver.. ;(

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Om die snelheden te halen zul je met iets beters moeten komen als een coolermaster.
Misschien dat je het red met een hoop casefans.
Maar ik zou voor de swiftech gaan, of de thermoengine ...

ik heb die laatste en mijn syteem komt nooit boven de 40-41 graden uit...

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 01:42 schreef martijn12345 het volgende:
Om die snelheden te halen zul je met iets beters moeten komen als een coolermaster.
Misschien dat je het red met een hoop casefans.
Maar ik zou voor de swiftech gaan, of de thermoengine ...

ik heb die laatste en mijn syteem komt nooit boven de 40-41 graden uit...
Heb al eerder gezegd, die dingen maken veel te veel herrie... de Silverado en dan op Turbo stand wordt ''t ;)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Je wil het liefst naar de 1,5, laten we daar even van uitgaan..

Je hebt allereerst te maken met een maximale snelheid die je cpu zal draaien, daar kom je niet omheen, de vraag is hoe hoog die snelheid ligt en daar kun je alleen achter komen door de experimenteren.. Het zou nogal wat zijn als iedere cpu in principe oneindig snel kan draaien mits er genoeg voltage en koeling op gezet wordt..

Okee, koeling.. Luchtkoeling is niet de ultieme koeling en is bovendien hoe beter je koelt, vaak steeds luidruchtiger.. Een goede koeler zoals de Swiftech 462-A is zo ongeveer de beste luchtkoeler van dit moment, maar is ontzettend lawaaierig (ik spreek uit ervaring :)).. Waterkoeling is een stuk stiller maar het hobby gehalte is wat hoger.. Aan jou dus de keus wat je wil betalen (letterlijk en figuurlijk) voor die 1,5 Ghz, ervan uitgaande dat je een cpu hebt die dat aankan..

Dan voltage, per moederbord verschilt hoe ver je het voltage op kan krikken.. Mijn DFI AK-76SN doet max. 1,85 volt, daarom ga ik een voltage mod doen.. Er staat een heel goed artikel op AthlonOC, lees dat eens door.. Dan zul je zien dat op ieder moederbord, mits je weet hoe, een voltage mod te bouwen is, je kunt zelfs contact opnemen met die kerel van AthlonOC als je wil weten hoe dat op jouw mobo moet..

Dan tenslotte, multiplier overclocking is veiliger voor de rest van je componenten dan FSB overclocking.. Het kan dus best zijn dat als jij die 145 FSB wil halen, je geheugen dat toch niet trekt.. Is allemaal een kwestie van proberen en nog eens proberen, maar op zich gebruikt Dane Elec altijd wel goede chips (ik heb Samsung op m''n DDR reepjes zitten), dus wie weet.. Lees ook dit artikel eens voor de theorie achter FSB en multiplier overclocking, ook al van AthlonOC.. :)

In ieder geval veel succes en laat weten hoe ver je komt!

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 00:40 schreef Dangerclose het volgende:

Ik heb een tb1000@1480 en dat is tot nu goed gegaan met luchtkoeling met een super orb van thermatalke idd 39-40 graden en stressed op
45 graden
jij zou dat ook makkelijk moeten halen want ik kon doorgaan tot de 1620 mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:06 schreef serkan het volgende:

[..]

Ik heb een tb1000@1480 en dat is tot nu goed gegaan met luchtkoeling met een super orb van thermatalke idd 39-40 graden en stressed op
45 graden
jij zou dat ook makkelijk moeten halen want ik kon doorgaan tot de 1620 mhz
Koelt die Silverado dan net zo goed als die Thermatalke SuperOrb:?

ik zie @tomdshardaware dat die Thermatalke SuperOrb iets slechter koelt en véél meer herrie maakt, ook ben ik niet bepaald gerust over de ''sloopkracht'' van Thermatalke koelers ;(

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 14:36 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Koelt die Silverado dan net zo goed als die Thermatalke SuperOrb:?

ik zie @tomdshardaware dat die Thermatalke SuperOrb iets slechter koelt en véél meer herrie maakt, ook ben ik niet bepaald gerust over de ''sloopkracht'' van Thermatalke koelers ;(
Ik heb er zelf een hier op mijn computer en dat is al de hele tijd goed gegaan
Ik heb em er al meer dan 10x afgehaald en geen eens een krasje op mijn core
Moet gewoon rustig en geduldig te werk gaan;(b-)heb een athlon (axia)1000@1480 mhz met thermatalke super orb met msi k7tpro2

Pagina: 1