specs??
| I've got permission to color outside the lines |
mmm ik heb een 850 en krijg hem niet boven de 900, die dingen zijn gewoon kut te klokken. Leef ermee, ik kan hem ongeveer een week op de 1g draaien en dan gaat die vreemde dingen doen
. Ik denk niet dat je er wat aan kan veranderen.
jah drol dat is een thunderbird
het gaat hier over de athlon classic. Oftewel een slotA athlon.
(niet persoonlijk hor dat "jah drol" staat ook een
achter)
(niet persoonlijk hor dat "jah drol" staat ook een
Ik heb precies (zelfde proc, zelfde cooler) hetzelfde probleem.
950 is geen probleem, maar op 1000mhz wil ie windows /linux niet opstarten
Misschien dat je je FSB nog iets kunt verhogen, 5/6 mhz omhoog en dan heb je je ghz.
Helaas begint hier dan de HD op de highpoint controller te protesteren
Misschien dat je je FSB nog iets kunt verhogen, 5/6 mhz omhoog en dan heb je je ghz.
kut over te klokken?
euh, denk dat dat wel mee gaat vallen, hold on totdat Thermo wakker is, das een 500 op 750 als ik me niet vergis, dus kut over te klokken valt mee ..
euh, denk dat dat wel mee gaat vallen, hold on totdat Thermo wakker is, das een 500 op 750 als ik me niet vergis, dus kut over te klokken valt mee ..
Idem, ook een 800@950 (maar wel maar 1.8 V) en geen mhz meer wilt ie. En als je eens begitn te rekenen (geen zin nu) dan zie je direct dat het je Cache chips zijn die aan hun plafond zitten. Schakkel in je bios L2 cache maar eens uit. Als je dan wel hoger raakt kan je beginnen zoeken naar een manier op de divider van je cache aan te passen.Op donderdag 24 mei 2001 11:13 schreef speed24 het volgende:
Ik heb precies (zelfde proc, zelfde cooler) hetzelfde probleem.
Die cache divider kan ik gewoon instellen in de bios maar raak er geen reet verder mee. Dus ik kan niet verder met dat ding en heb nog een 850 die alleen maar op de 900 wil lopen.
heb jij ook de TD2 dan?Op donderdag 24 mei 2001 15:14 schreef Orbit het volgende:
[..]
Idem, ook een 800@950 (maar wel maar 1.8 V) en geen mhz meer wilt ie. En als je eens begitn te rekenen (geen zin nu) dan zie je direct dat het je Cache chips zijn die aan hun plafond zitten. Schakkel in je bios L2 cache maar eens uit. Als je dan wel hoger raakt kan je beginnen zoeken naar een manier op de divider van je cache aan te passen.
TD2 maakt daar niet uit, elect. Een 800 heeft standaard een cache divider van 2/5. Probeer em eens op 1/3 met behulp van Mathlon3, of bak een K7V BIOS met die divider erin. Probeer eerst zoals gezegd em met L2 cache uit te booten (setting in BIOS). Wil ie dan hoger, dan is het dus zaak de divider op 1/3 te krijgen 
TGEN
TGEN
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verwijderd
Volgens mij ga je die 50mhz niet merken.
Of is het puur voor de pats?
Ik heb me duron eens een tijdje op 790mhz laten open door de fsb op te schroeven, (het si een 700), merk er geen fuck van.
Of is het puur voor de pats?
Ik heb me duron eens een tijdje op 790mhz laten open door de fsb op te schroeven, (het si een 700), merk er geen fuck van.
zie specs... ik heb er eentje uit week 22 2000.
je kan me icq''en als je vragen hebt aangezien wij (bijna) exact dezelfde mobo-cpu combo hebben.
tweak on!
je kan me icq''en als je vragen hebt aangezien wij (bijna) exact dezelfde mobo-cpu combo hebben.
tweak on!
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Dr. Q, hoe krijg je je FSB op 122MHz? Hier wil ie niet hoger dan 115MHz
(ligt niet aan het mem)
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Nu weet ik dat tweaken en modden een prestige zaak is, maar ik zeg het toch:
WAT BOEIEN DIE 50 MEGAHERZEN? Je merkt het niet! 950 ipv 1000 is een verbetering van 5%, dus niet echt belangrijk. Wat wel belangrijk is is dat je CPU heel blijft. Tweaken mag leuk zijn, maar het mag niet teveel geld kosten toch?
Kijk, dat je nou de oude P233 uit de schuur gaat verklooien (ook zonde, maar minder erg), dat is leuk, dat is hobby. Maar niet je dure dure dure Athlon (denk ik).
Mocht je deze mening niet delen, gewoon negeren. Ik ben niet van plan een oorlog te starten, maar ik moest dit ff kwijt.
WAT BOEIEN DIE 50 MEGAHERZEN? Je merkt het niet! 950 ipv 1000 is een verbetering van 5%, dus niet echt belangrijk. Wat wel belangrijk is is dat je CPU heel blijft. Tweaken mag leuk zijn, maar het mag niet teveel geld kosten toch?
Kijk, dat je nou de oude P233 uit de schuur gaat verklooien (ook zonde, maar minder erg), dat is leuk, dat is hobby. Maar niet je dure dure dure Athlon (denk ik).
Mocht je deze mening niet delen, gewoon negeren. Ik ben niet van plan een oorlog te starten, maar ik moest dit ff kwijt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Yep, ook een TD2, maar ik heb helemaal geen last van die volt drops.Op donderdag 24 mei 2001 17:38 schreef Elect het volgende:
[..]
heb jij ook de TD2 dan?
tsjaa misschien dat ik ff kan helpen...
had ook wat problemen met mijn athlon 650 om die op 900 te krijgen maar hij draait er nu wel op...
in ieder geval heb ik de bios-file aangepast zodanig dat ik een cache-divider van 1/3 heb en heb de bios geflashed. Blijkbaar werkt het niet als je de instelling zo in de bios verandert. Dan gooi je maar eens de maximale spanning over de processor heen, goed koelen natuurlijk en misschien ga je dan wel over de 1000 heen en anders zal het je niet lukken denk ik zo
had ook wat problemen met mijn athlon 650 om die op 900 te krijgen maar hij draait er nu wel op...
in ieder geval heb ik de bios-file aangepast zodanig dat ik een cache-divider van 1/3 heb en heb de bios geflashed. Blijkbaar werkt het niet als je de instelling zo in de bios verandert. Dan gooi je maar eens de maximale spanning over de processor heen, goed koelen natuurlijk en misschien ga je dan wel over de 1000 heen en anders zal het je niet lukken denk ik zo
hij draait nu op 950 mhz ipv de 800 en dit alles op 1.80 volt met een VOS32 ..
gaat perfect, en gewoon goed koel.
dus maby dat ik met de fsb nog wat ga kloten, maar verder ben ik wel tevreden eigenlijk
thnx voor all reply''s ook, helped me a lot!
gaat perfect, en gewoon goed koel.
dus maby dat ik met de fsb nog wat ga kloten, maar verder ben ik wel tevreden eigenlijk
thnx voor all reply''s ook, helped me a lot!
Pagina: 1