[BC3] Mijn ma kan niet slapen...:)

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de Globalwin WBK 38 binnengekregen en dat ding maakt me toch een klere herrie! Als je denkt dat de Super Orb herrie maakt heb je het mis, want dat was de voorganger...Het gevaarte koelt wel ontzettend goed, maar de herrie die het produceert...zo erg dat mijn ma me straks kwam vertellen dat ze niet kon slapen door de PC >:) (slaapt op 1ste verdieping, ik op 2de, zitten een paar deuren tussen). Vanacht ga ik dus voor het eerst proberen te slapen onder het genot van een straaljagermotor :+

Laat dit dus een waarschuwinkje zijn voor de tweakers die van plan waren om een WBK38/FOP38 te kopen :)

Verwijderd

als je em wegdoet, let me know :)

Verwijderd

DUHH
Delta 6800RPM (is het niet?) dit is well known, prbeer um eens op 7 of 5 volt

Verwijderd

Dat begrijp ik niet ik heb zelf helemaal het de koning onder de koelers... als die op 12V draait.... en NO WAy, dat ik in die pokkeherrie ga zitten gamen, surfen, werken of DVD kijken.

Dus lekker op 5 V........ dan koelt die nog steeds erg goed.... moet je ook doen man...
en je gaat toch niet slapen in die herrie... zet dat ding ''s nachts uit zeg jesus.... ;)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Ik heb ook dat probleem dat mijn ma zeurt:(.
Ik slaap er wel doorheen:).
En pc uit is echt geen optie, dan kan ik niet slapen omdat ik denk dat er iets met mijn pc aan de hand is8-).

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
LOL

ik heb net zo''n koeler aan m''n broertje ''kado'' gedaan (nou ja, hij betaalt het me wel terug, maar ik heb hem voor hem versierd voor een heel leuke prijs).

Heb ik hem nu een pandora''s doos kado gedaan?

LOL

• zork
Op 5 of 7 volt laten draaien is natuurlijk een optie, alleen is er 1 probleem: Er is dan geen rpm signaal op fan connector 1 waardoor de boel gaat piepen...En daar valt echt niet doorheen te slapen |:( Of is er een update waarmee die functie uit te zetten is :? Want dan kan ik die fan (begin 7000 toeren!) op 7v zetten en er nog een extra (7v) fannetje bijzetten.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Zat op die nieuwe niet zo''n highspeed pabst fan??

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik vraag mij af of je de fan niet met wat geknutsel kan vervangen door een Delta 8x8, die draait maar 4000rpm en haalt ongeveer dezelfde specs

Verwijderd

Zork > kijk ff in je bios, daar kun je die optie waarschijnlijk wel uitzetten.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja, de nieuwe CAK38 heeft een 4800 rpm Pabst fan... en koelt beter, maar ziet er lomper uit (slecht afgewerkt) niet dat dat wat uitmaakt ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 02:13 schreef zork het volgende:
Op 5 of 7 volt laten draaien is natuurlijk een optie, alleen is er 1 probleem: Er is dan geen rpm signaal op fan connector 1 waardoor de boel gaat piepen...En daar valt echt niet doorheen te slapen |:( Of is er een update waarmee die functie uit te zetten is :? Want dan kan ik die fan (begin 7000 toeren!) op 7v zetten en er nog een extra (7v) fannetje bijzetten.
Piepen over de PC-speaker bedoel je :?
In dat geval kun je toch gewoon de PC-speaker uit je mobo trekken?

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Kanje net zo goed gelijk een fan die wat minder koelt, maar met minder herrie kopen. Scheelt je weer geld.

Verwijderd

heb een pc''tje dat ''s nachts bolt, een eigen webservertje, helaas niet voor iedereen bereikbaar...

Eigelijk ook een mod, hij is ingebouwd in zo een black box, alleen het minimum, hdd, mobo,cpu,ram en voeding , ingebouwd in zo een 2U 19" zwarte kast die normaal gebruikt wordt voor 19" PDA versterkers, te koop bij conrad. Eén 80mm die de voeding (een 300W Aopen met grote koelvinnen) en de cpu koelt, de fan is een no-name variofan van 1cm dik, dus weinig luchtverplaatsing , wel genoeg om bij de warme temperaturen van een week geleden te overleven, cpu is een C333@415, ding werkt fantastisch, draait apache, php , activeperl, en mysql op win2000.

Dient natuurlijk als dnetc proxy server ook en als merak mailserver.

Binnenkort beginnen aan nummer 2, lekkere compacte pc''tjes om onder de bureau te hangen.:O

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Zet dat kreng gewoon uit als je gaat slapen. Een beter milieu begint bij jezelf :* :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
hier maakt et ook een hoop lawaai met 3 koelers en in de andere kast ook nog eens met 5koelers maar me ma zeurt nie:9 ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
hmm ZoRK, weet je zeker dat je Gistron niet meer gaat vragen om om te wisselen >:) , ik had je gewaarschuwd ;)

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb ook een wbk38 en heb de fan vervangen met mijn oude coolermaster fan
de koeler heeft nu wat minder airflow maar van die herrie heb ik nu geen last meer

idle temp : 36
stressed : 52

• zork
Op donderdag 24 mei 2001 10:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Piepen over de PC-speaker bedoel je :?
In dat geval kun je toch gewoon de PC-speaker uit je mobo trekken?
PC-speaker eruit trekken is geen optie, aangezien de pc na 3 seconden piepen uitgaat. Het gaat hier trouwens om de WBK38. Ik denk dat ik gewoon een weerstandje (of een potmetertje) in het draadje bouw, is het makkelijkste.

• zork
Op donderdag 24 mei 2001 10:51 schreef Yo.Joost het volgende:
hmm ZoRK, weet je zeker dat je Gistron niet meer gaat vragen om om te wisselen >:) , ik had je gewaarschuwd ;)
Yo Joost,

Nee joh, ik ga dat monstertje zeker niet bij oc-shop (bedoel je toch) omruilen hoor >:) Het is een relaxte cooler. Het probleem is mijn ma, die zit te zeuren om de herrie. Mij hoor je niet klagen, ik ben wel meer gewend :7 Ik ga dus gewoon voor een simpel weerstandje of regelbare waardoor dat kreng minder toeren draait en dus ook niet zo trilt, wat het grootste probleem is, want daardoor gaat het zoemen...

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 15:42 schreef zork het volgende:

[..]

PC-speaker eruit trekken is geen optie, aangezien de pc na 3 seconden piepen uitgaat. Het gaat hier trouwens om de WBK38. Ik denk dat ik gewoon een weerstandje (of een potmetertje) in het draadje bouw, is het makkelijkste.
ahja, das ook wel logisch eigenlijk. die waarschuwing is niet voor nix :)

• zork
Op donderdag 24 mei 2001 15:57 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

ahja, das ook wel logisch eigenlijk. die waarschuwing is niet voor nix :)
Zal wel lullig zijn ja...PIEP PIEP PIEP...Huh, wat is dat :? Ff opzoeken in het boekje...Zo, PIEP PIEP betekend dat er geen cooler aangesloten is en dat de cpu binnen nu en 3 seconden affikt...:7

• BC3 Victim
een deken? OOOOOOOOOOOOOOOOOHHH!HAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHHAHHHHHHHAHAA :):):):):):)
grappig vind ik dat ...

Verwijderd

Beetje erg offtopic, maar toch.
Ik was ff een dagje weg, gisteravond tot net een uurtje geleden, blijkt dat me pc hele tijd heeft uitgestaan. Heeft me pa die uitgedaan omdat een pc zog. een grote brandoorzaak is bij bedrijven |:(|:(|:(
Daar gaat koetje....

Echt tyfusgeblaaaat. En ding maakt niet eens veel herrie, bijna niks zelfs (fan staat op 10% (2376rpm ipv 5000).

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb hier aan fans draaiend:

2x Delta 60mm HP (alpha p7125)
2x Sunon 80mm 2.0watt
1x Ys-tech 120mm 8 watt
1x adda 80mm 2.1 watt
1x Nidec beta-v 92mm 3.2 watt
2x Enermax fans (hoor je eik niet)

Ik heb een deken over mijn kast gehangen en
het geluid is acceptabel, kan er bij slapen.
dus misschien een tip om een deken over je kast te hangen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• BC3 Victim
zet je pc op ene dik kussen.. helpt tegen trillingen door door de vloeg ,aangezien je ma een verdieping lager slaapt

• zork
Ik heb de pc op schuimrubber gezet, de kast goed dichtgezet (zodat ie niet trilt) en en clipje van de wbk38 aangedrukt (die trilde)...nu is het geluid perfect :7

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 24 mei 2001 18:25 schreef Vo0 het volgende:
Beetje erg offtopic, maar toch.
Ik was ff een dagje weg, gisteravond tot net een uurtje geleden, blijkt dat me pc hele tijd heeft uitgestaan. Heeft me pa die uitgedaan omdat een pc zog. een grote brandoorzaak is bij bedrijven |:(|:(|:(
Daar gaat koetje....

Echt tyfusgeblaaaat. En ding maakt niet eens veel herrie, bijna niks zelfs (fan staat op 10% (2376rpm ipv 5000).
Heh heh, mijn moeder heeft dat maar een keer gedaan en heeft toen de wind van voren gehad van mij.
Een PC uitzetten vanwege het brandgevaar.
Ze zou beter op de TV letten omdat zo''n ding in de stand-by stand veel gevaarlijker is.

Trouwens, voor de meneer die een deken over zijn PC heeft gegooit.
Zou het niet beter zijn door gewoon PS(piepschuim)platen in je kast te plakken?
Heb je weer een deken over voor als het ''snachts koud word.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Een deken over de kast? :? Lijkt me niet praktisch.

Als ik het stiller wil, start ik gewoon het proggie SpeedFan op. Erg handig om de RPM van de CPU fans mee te regelen... zo wordt mijn straaljager-GlobalWin VOS32 een rustig zweefvliegtuigje... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 09:54 schreef Brian Dickens het volgende:
Een deken over de kast? :? Lijkt me niet praktisch.

Als ik het stiller wil, start ik gewoon het proggie SpeedFan op. Erg handig om de RPM van de CPU fans mee te regelen... zo wordt mijn straaljager-GlobalWin VOS32 een rustig zweefvliegtuigje... :)
Speedfan gebruik ik nu ook :) Heerlijk deze stilte, 2300rpm in plaats van 5000.
Ik slaap echt heerlijk nu, zelfs met computer aan }:O }:O
Jammer dat het niet werkt op de VIA chipsets |:( (die staan het niet toe om RPM te regelen, volgens de maker) |:( :(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Standby van monitoren en TV''s zijn de grootste brandoorzaak. Als je je PC verlaat, of gaat slapen, druk dan in ieder geval de monitor uit (kan je koetje toch wel tegen?)

Een klant van mij zag zijn hele bedrijf in vlammen opgaan, tot aan de grond, door een doorgebrande (1 jaar oude) monitor. was een botenopslag in Reeuwijk.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik slaap altijd met me pc aan, in het begin denk je nog wat een pokke herrie en een poosje later denk je hmmz lekker stil :)

39

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Nu ik SpeedFan heb, zal ik de PC zeker zo af en toe ''s nachts laten doorwerken. Voorheen was het altijd zo''n lawaai, de GlobalWin VOS32 is namelijk niet echt rustig te noemen. Maar SpeedFan maakt van die straaljager een zweefvliegtuigje, heerlijk gewoon... :)

Zou een ideaal proggie zijn voor Zork, ware het niet dat hij een Socket A systeem heeft en dus waarschijnlijk geen Winbond-chipset.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 18:05 schreef Brian Dickens het volgende:
Zou een ideaal proggie zijn voor Zork, ware het niet dat hij een Socket A systeem heeft en dus waarschijnlijk geen Winbond-chipset.
|:( |:( |:(
Dit is dus ECHT balen. Het zou echt zwaar machtig wezen als dit proggie ook zou werken op de VIA chipsets, maar neen :(

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:40 schreef Dr.Q het volgende:
ik heb hier aan fans draaiend:

2x Delta 60mm HP (alpha p7125)
2x Sunon 80mm 2.0watt
1x Ys-tech 120mm 8 watt
1x adda 80mm 2.1 watt
1x Nidec beta-v 92mm 3.2 watt
2x Enermax fans (hoor je eik niet)

Ik heb een deken over mijn kast gehangen en
het geluid is acceptabel, kan er bij slapen.
dus misschien een tip om een deken over je kast te hangen.
Haha een deken, goh wat zijn die fans dan nuttig! :P

• BC3 Victim
misschien ook een optie:
plaats een ''tweede pc'' (vaak ''de server'') in de gangkast ergens beneden. dan kan je je eigen pc rustig uit doen.
Mijn pc maakt nieteens echt ''veel'' lawaai met ze 4fans maar toch slaap ik liever in complete RUST.

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Op donderdag 24 mei 2001 10:39 schreef idX het volgende:
Kanje net zo goed gelijk een fan die wat minder koelt, maar met minder herrie kopen. Scheelt je weer geld.
ooit van overclocking gehoort?
:Z ;)

met papier mache kun je alles maken!!

• Epsilon
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

Op donderdag 24 mei 2001 02:13 schreef zork het volgende:
WTF IK WILDE NIKS POSTEN STOM forum
sorry geen flame hoor, goed forumpju
*slijm* *slijm*

• zork
Op vrijdag 25 mei 2001 18:05 schreef Brian Dickens het volgende:
Nu ik SpeedFan heb, zal ik de PC zeker zo af en toe ''s nachts laten doorwerken. Voorheen was het altijd zo''n lawaai, de GlobalWin VOS32 is namelijk niet echt rustig te noemen. Maar SpeedFan maakt van die straaljager een zweefvliegtuigje, heerlijk gewoon... :)

Laat ik nou net een Socket A systeem hebben :( (Abit KT7a)...Ik heb eigenlijk het idee dat het juist met bios flashen opgelost kan worden. Als FAN1 namelijk te snel of te langzaam gaat draaien, gaat de boel piepen en schakelt het systeem zich uit. Door het flashen van de BIOS kan je dat uitzetten, misschien heeft dat proggie dan nog een kansje...:)

Brian Dickens, ken ik jou niet ergens van :?

• MICHIEL123
  • Niet online
dat progje speedfan waar is dat te downen??
ikke heb een hele echte slot-a athlon en deze heeft een hele leuke dual cooler deze coolers maken ook zo''n lekker geluid 5000 rpm per stuk en geloof me al te stil zijn ze niet *cpu is full load maar 36gradjes maar dat telt niet :P*

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 24 mei 2001 15:45 schreef zork het volgende:

[..]

Yo Joost,

Nee joh, ik ga dat monstertje zeker niet bij oc-shop (bedoel je toch) omruilen hoor >:) Het is een relaxte cooler. Het probleem is mijn ma, die zit te zeuren om de herrie. Mij hoor je niet klagen, ik ben wel meer gewend :7 Ik ga dus gewoon voor een simpel weerstandje of regelbare waardoor dat kreng minder toeren draait en dus ook niet zo trilt, wat het grootste probleem is, want daardoor gaat het zoemen...
Eummmmmmm, als jullie gaan slapen, heb ik DE oplossing:
Druk 2 oordoppen in de oren van je ma, heeft ze nergens last van.
Wat je ook kunt doen:
Druk je ma in de gang kast, lekker rustig is het daar, als het goed is.
Anders heb ik nog wel een oplossing:
Isoleer de kamer van je ma, of je ma zelf natuurlijk.

Mmmmmmmm, tis nog geen eens 11.00 uur, en begin nu al melig te worden.
Ach, voor diegene die mij kennen weten het wel, ben altijd melig.

Ps. waar kan ik trouwens Speedfan oid leechen

And The Only One

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 10:56 schreef Diamon het volgende:
Ps. waar kan ik trouwens Speedfan oid leechen
Hier
Werkt HELAAS alleen met Winbond sensors (voornml. Intel chipsets dus), niet met VIA |:( |:(
Pagina: 1