De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je hebt een multiplier (vermenigvuldiger) en de FSB. Je moet die 2 met elkaar vermenigvuldigen en dan krijg je de volgende situaties:
dus je had: 10x100fsb=1000mhz
en toen kreeg je: 10x110fsb=1100mhz
Als je toch 133fsb wil en niet wil oc''en moet je multieplier 7,5 eens proberen, maar let er wel op dat je geen kt133a chipset op je mobo hebt dus ik denk niet dat je de 133fsb zult halen. En als je de multiplier wilt veranderen moet je de L1 bruggen verbinden...
En gebruik voortaan eens de search....
dus je had: 10x100fsb=1000mhz
en toen kreeg je: 10x110fsb=1100mhz
Als je toch 133fsb wil en niet wil oc''en moet je multieplier 7,5 eens proberen, maar let er wel op dat je geen kt133a chipset op je mobo hebt dus ik denk niet dat je de 133fsb zult halen. En als je de multiplier wilt veranderen moet je de L1 bruggen verbinden...
En gebruik voortaan eens de search....
ik kna oko 100 wrooden pre minutu tpyenOp donderdag 24 mei 2001 00:54 schreef Synasenn het volgende:
en het is ook noiet ceht nodig geweest
I see dead pixels...
Wat? Slechst 3 typos? Dan ga ik echt vooruit. 
Ik heb vantevoren wel de FAQ gelezen voor ik poste, maar daar kon ik niet echt uit afleiden of ik hem nu optimaal het laten draaien was, of dat ik dus aan het oc''en was.
Mijn Multiplier stond op 10 en mijn FSB op 100, dus dat gaf gewoon 1 Gig.
En je hebt gelijk, 133 trok hij inderdaad niet. Maar ik dacht dat dat een voedings tekort was ipv. waar ik later achterkwam een max van 1.2 Gig voor de proc.
In iedergeval bedankt voor de informatie, ik zie nog wel of ik hem terug of verder klok.
Ik heb vantevoren wel de FAQ gelezen voor ik poste, maar daar kon ik niet echt uit afleiden of ik hem nu optimaal het laten draaien was, of dat ik dus aan het oc''en was.
Mijn Multiplier stond op 10 en mijn FSB op 100, dus dat gaf gewoon 1 Gig.
En je hebt gelijk, 133 trok hij inderdaad niet. Maar ik dacht dat dat een voedings tekort was ipv. waar ik later achterkwam een max van 1.2 Gig voor de proc.
In iedergeval bedankt voor de informatie, ik zie nog wel of ik hem terug of verder klok.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als je fbs van je athlon 133 fbs moet zijn, en je heb um nu op 100, ben je aan het underclocken
alles tot 133 (ook 133) is gewoon normaal dus. alleen als je verder gaat dan 133 ben je aan het overclocken.