[BC3] Dremel diamanten slijpschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Iemand ervaring met die diamanten slijpschijf van in de 50 piek? Nu verslijt ik drie heavy duty slijpers per gat maar vind vijftig piek net teveel van het goede om in vijf minuten stuk te draaien.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
zijn die er dan? hmmmz wel een goed idee... maarja, als ie zich vastgrijpt en breekt ben je de zak natuurlijk.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

decoupeerzaag???

2 zaagjes voor een 10tje...

Verwijderd

ik heb reeds eenreview gelezen dat je veel beter de goedkopere gebruikt, ze zijn dus hun geld niet waard :O

Verwijderd

Nepdremels schijnen beter te zijn.

• P5ycho
ik gebruik die rooie schijven met smalle diameter... gaan best lekker.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 00:14 schreef P5ycho het volgende:
ik gebruik die rooie schijven met smalle diameter... gaan best lekker.
Die dingen slijten als een trein als ik er weer een intake indouw.... echt * floep * weer vervangen...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb een hard-ijzeren frees van dremel (14,95 geloof ik) in mijn el cheapo Kinzo van 69 gulden gedaan, en dat werkt perfect. Gebruik hem met name voor afwerking, na gebruik van de decoupeerzaag. maar hij slijt niet echt hard moet ik zeggen... perfect tooltje.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die diamantslijpschijven gaan toch langer mee, in verhouding met andere slijpschijven? Waarom zijn ze dan niet beter?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik ben nu bezig met die heavy duty schijven ruled heel hard.... gaan haast niet stuk..

als er al een stuk gaat draai ik er gewoon een nieuwe op...

ze hebben me 14.95 per 20 gekost... meer dan zat voor een kast :)

ik heb erook over na zitten denken om die diamand te kopen maar ALS je er dan een breekt ben je toch wel flink zuur.. dus kan je beter die heavy duty gebruiken :)

Audi A8 W12 6.0

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als het schijven zijn met een grof oppervlak, dan zijn die voor keramisch materiaal, niet voor staal. (probeer het niet, heb ik al gedaan......)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
nee niet echt lekker voor metaal, maar voor de rest is het ultiem dingetje!

neem gewoon de reinforced van dremel, dat werkt nog het beste, (bij mij hebben ze niet die van proxxon helaas)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/Image18.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Als je je dremeltje op stand 3-4 zet ipv 5, dan slijp je ongeveer even hard, maar je schijfjes gaan 10x zo lang mee.

Ik heb trouwens zowel die glasfiber versterkte dingen als die roodachtige schijfjes (de dunne; 36-stuks in een doosje), en ik vind die roodachtige dingen eigenlijk heel wat fijner werken. Als je het gewend bent breek je ze ook niet meer.

Ik heb ook siliciumcarbide (zwart) separatieschijfjes, en dat is helemaal top. Kosten: 46 piek voor 100 stuks via de tandartsgroothandel.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
een nep dremel werkt inderdaad ook goed
ik heb er een van kinzo !!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
ik heb 1 van yoko....dat is echt een perfect ding...gewoon kristal dat werkt het best :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Why een dremel voor een gat? Ik gebruik een decoupeerzaag, is meestal bijna rond genoeg, nog ff bijvijlen met een vijltje soms, en klaar is /me :).
Zaagjes gaan veel langer mee, en kosten ook niet zo veel :).

• P5ycho
ja maar stel je decoupeerzaag grijpt in het staal, dan vervorm je heel de boel.

wat ik altijd doe is dremelen met rode schijfjes tot 2mm van de rand, en dan de rest met zon 1cm doorsnee rond schuurtooltje... als je vantevoren ook nog met een passer-mes een ronde markering erop gemaakt hebt, kun je je gat tot in de perfectie afwerken...

tijd voor een digicam hier, heb nog wel een en ander te laten zien...

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Topicstarter
[b]

Ik heb ook siliciumcarbide (zwart) separatieschijfjes, en dat is helemaal top. Kosten: 46 piek voor 100 stuks via de tandartsgroothandel.
Is daar vrij te bestellen door particulieren?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:16
Op zaterdag 26 mei 2001 02:30 schreef P5ycho het volgende:
als je niet met een decoupeerzaag kan omgaan moet je het niet doen natuurlijk. dat geldt net zo hard voor een dremel.
maar het moet wel erg met je gesteld zijn wil je geen decoupeerzaag kunnen vasthouden..

• BC3 Victim
gisteren naar Karwei geweest, daar heb ik een gatenzaag voor metaal 79mm in diameter gezien, 41,- voor een perfect rond gat en hij is heel veel keren bruikbaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 13:35 schreef Bene het volgende:

[..]

Is daar vrij te bestellen door particulieren?
Ehm, geen idee. Mijn pa is smoelesmid, dus vandaar.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:30 schreef P5ycho het volgende:

wat ik altijd doe is dremelen met rode schijfjes tot 2mm van de rand, en dan de rest met zon 1cm doorsnee rond schuurtooltje... als je vantevoren ook nog met een passer-mes een ronde markering erop gemaakt hebt, kun je je gat tot in de perfectie afwerken...

tijd voor een digicam hier, heb nog wel een en ander te laten zien...
Nou, als je een goed metaalzaagje met fijne tanden hebt, en de plaat goed vastmaakt zodat hij niet kan gaan trillen, dan kan er weinig gebeuren :). En natuurlijk de boel goed afplakken.

Verwijderd

gewoon figuurzaag, mooi ijzerzaagje erin [5 gulden voor 50 zaagjes ofo] en huppa... vijltje erlangs en done

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zondag 27 mei 2001 14:49 schreef DaBit het volgende:

[..]

Ruik ik hier een inkoopactie slijpschijfjes? 25 schijfjes voor 15 piek ofzo? Als ze echt goed zijn is dit leuk voor de casemodders hier...

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:54 schreef freakyfrank het volgende:
decoupeerzaag???

2 zaagjes voor een 10tje...
Inderdaad, en een gehele decoupeerzaag voor 100 piek. Dat lijkt me een beter plan.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:16
Op zondag 27 mei 2001 16:58 schreef -polle- het volgende:

[..]

Inderdaad, en een gehele decoupeerzaag voor 100 piek. Dat lijkt me een beter plan.
de meeste mensen hebben of een decoupeerzaag liggen of kunnen er 1 lenen, of eventueel huren voor weinig geld bij veel bouwmarkten. dat valt van een dremel niet te zeggen.

en zelfs als je moet kiezen tussen de aankoop van een dremel of een nieuwe decoupeerzaag, zou ik echt voor de decoupeerzaag gaan. niet alleen zaagt die beter rondjes in je kast dan een dremel, maar het is ook nog een stuk gereedschap waar je nog vaker wat aan hebt. en niet een stuk speelgoed.

• BC3 Victim
ja maar 80mm gaten gebruik je het meest

• BC3 Victim
Hmmz, ben gewoon gegaan voor een haakse slijper van Black&Decker, dat gaat als een speer, en met zo''n schijfje kun je wel twintig kasten van gaten en ramen voorzien... Alleen ronde gaten gaan wat lastig, dus die doe ik met een 80mm gatenboor... Gaat als een raket!

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 22:28 schreef MGP het volgende:
gisteren naar Karwei geweest, daar heb ik een gatenzaag voor metaal 79mm in diameter gezien, 41,- voor een perfect rond gat en hij is heel veel keren bruikbaar.
dan kun je maar één soort gat maken... ;)

• P5ycho
Op zaterdag 26 mei 2001 13:42 schreef aatos het volgende:

[..]

als je niet met een decoupeerzaag kan omgaan moet je het niet doen natuurlijk. dat geldt net zo hard voor een dremel.
maar het moet wel erg met je gesteld zijn wil je geen decoupeerzaag kunnen vasthouden..
een maat van me heeft het met een decoupeerzaag gedaan, ik zelf heb het niet eens geprobeerd. mijn gaten zijn in elk geval 10x zo goed afgewerkt.

• P5ycho
Op zondag 27 mei 2001 14:49 schreef DaBit het volgende:

[..]

ik heb wel interesse... misschien dat je iets kunt regelen ofzo?

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 15:48 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
gewoon figuurzaag, mooi ijzerzaagje erin [5 gulden voor 50 zaagjes ofo] en huppa... vijltje erlangs en done
volgens mij ook de beste manier
beter dan telkens 50 piek naar de haaien
en lekker makkelijk ook
alteid SIMPEL denken mensen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Kinzo is sw33t :)
ik hep er oowk 1 (met van die opzetstukken, best lachuh), ik verslijt gwoon 323 van die rotschijfjes want die koste toch nix :) ik ga nie 1 zown duur ding kope. Ik hep raam aan de zijkant en bovekant van me kast, 4 8x8cm gaten "uit-gedremelt" en 1 5x5cm gat(je) en 2 6x6cm en (jah ik hep ze geteld *D 87 schijfjes verslete LOL :)

Dremel 0wnz Y0

I see dead pixels...

Verwijderd

Niemand ??

Verwijderd

iemand in amsterdam en omstreken die me eventueel wilt bijstaan met m`n logo uitdremelen (ik betaal natuurlijk de schijffies)

mijn usericon is het logo btw :)

staat al op m`n kap maar moet alleen nog uitzagen :)

Verwijderd

Ik woon in adam en heb ook nog es een dremel :)

Alleen geen tijd, binnen zo`n 3 weken wel ... misschien kunnen we wat afspreken? :P
Pagina: 1