Voor een Zalman is een goede airflow erg belangrijk denk ik. Dus als ik jou was zou ik eens even een paar casefans plaatsten, dat zal de temp zeker ten goede komen.
Iedere graad die je case stijgt, stijgt je processor ook.....
Iedere graad die je case stijgt, stijgt je processor ook.....
Geen inspiratie
meestal komt bij zalman de bijgeleverde fan er niet precies boven, das wel belangrijk...ik heb antec kast die heeft nog een slot hoger en dus een schroefje hoger waardoor hij er wel recht boven zit. ik heb een 1333 en die wordt ook 52 graden stressed. Ik heb eergister silverado binnengekregen...die moet ik nog proberen, ik denk dattie beter en stiller is als zalman...alleen zalman ziet er iets geiler uit (silverado bruter)
robbynitroz
robbynitroz
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
offtopic:
MBT de vragen over Zalman en Silverado...
UTFS- het zijn zowat de 2 meest besproken koelers van het moment (naast de 462 monster van Swifteech>:))
Zalman is een waaier van plaatjes, Silverado heeft een zilveren (ja Ag!) heatspreader.
En er werd een paar dagen terug op Tweakers nog hiernaar verwezen.
P.s. niet zeuren dat de Silverado er niet tussenzit behalve in de benchmarks- volg de links in het artikel en je vindt het!
MBT de vragen over Zalman en Silverado...
UTFS- het zijn zowat de 2 meest besproken koelers van het moment (naast de 462 monster van Swifteech>:))
Zalman is een waaier van plaatjes, Silverado heeft een zilveren (ja Ag!) heatspreader.
En er werd een paar dagen terug op Tweakers nog hiernaar verwezen.
P.s. niet zeuren dat de Silverado er niet tussenzit behalve in de benchmarks- volg de links in het artikel en je vindt het!
Dan nog even on-topic: casefans erbij is niet zo''n slecht idee; beter nog kun je gaan denken aan een duct van de voorkant van de kast met een forse fan erin direct naar de CPU. Ik werk momenteel aan zoiets bij m''n eigen sys (geen Zalman:''(), en zelfs de prototype (lees: 2x5 1/4 panel eruit en een 80mm sunon ertussen, met stukjes karton erachter) scheelde al 4C bij een minder efficiente koeler dan de jouwe.
Oslik blyat! Oslik!
Vet hoor zo''n Zalman. Ik heb er ook een sinds maandag, hij is superstil en koelt goed! (Duron 700 @ 800 @ 43 graden max).
Hierbij heb ik de fan op ''quiet'' staan.
Hiervoor had ik een Super Orb, daarmee kon ik echt niet slapen, hiermee zeker wel!!
btw, ik heb wel twee Panaflo 80 mm casefans erin zitten...(Antec 830
)
Hierbij heb ik de fan op ''quiet'' staan.
Hiervoor had ik een Super Orb, daarmee kon ik echt niet slapen, hiermee zeker wel!!
btw, ik heb wel twee Panaflo 80 mm casefans erin zitten...(Antec 830
www.space-promotion.nlOp donderdag 24 mei 2001 10:16 schreef xfiles het volgende:
waar heb je ''m gehaald ?
kortste bij ik gevonden heb is www.pc-mac2000.com
Thx
Geen inspiratie
Verwijderd
Je moet ook ff de kamertemp/casetemp erbij zetten... Mijn processor is stressed bijna nooit meer dan 20 graden warmer dan de kast.Vet hoor zo''n Zalman. Ik heb er ook een sinds maandag, hij is superstil en koelt goed! (Duron 700 @ 800 @ 43 graden max).
Als de kamertemp zoals nu (''s morgens) 18 graden is... Dan komt mijn processor niet boven de 38 stressed. Echter zoals eergistermiddag dat het hier 25 was (Bah in de zon onder een schuin dak), dan wil mijn processor zo naar de 45.
Hoe warm is jouw kast, en hoeveel voltjes jaag jij door je Duron?
Ok, even een wat betere test gedaan.Op vrijdag 25 mei 2001 09:45 schreef Sn@ke het volgende:
[..]
Hoe warm is jouw kast, en hoeveel voltjes jaag jij door je Duron?
Ik heb dus een Duron 700 @ 800 (6 x 133), @ standaard voltage. Op dit moment is de kast-temp. 22 graden.
Ik heb hem net gestressed door CPU Stability Test en Hot CPU Tester Lite 2 tegelijk te runnen.
Hiermee kwam de Duron op 39 graden. Na een potje UT is ie 38 graden.
Dit dus met standaard voltage en twee case-fans.
Toen ik die 43 bereikte was het idd een stuk warmer in mn kamer/kast. Nu (''s ochtends) is het nog redelijk fris.
hmmzz jij bent redelijk enthausiast over dat ding... k geeft toe hij is niet lelijk.. maar gewoon het id dat er niet dirct een cooler op zit bevalt me niet... ik vind um gewoon 3 keer K*T
hij komt me net iets te vaak als slechte uit de test... en met mijn ownmade cooler krijg ik die van jou cooler als met je zalmanntje..
hij komt me net iets te vaak als slechte uit de test... en met mijn ownmade cooler krijg ik die van jou cooler als met je zalmanntje..
Audi A8 W12 6.0
Ok, maar is jou home-made cooler ook stil? De Zalman hoor ik op 7 volt niet.Op vrijdag 25 mei 2001 12:02 schreef delyver het volgende:
Op 12 volt hoor je hem wel, maar er is zeker mee te leven.
ps. de testen die hier boven staan zijn dus allemaal op 7 volt gedaan. Op 12 volt zijn de prestaties beter.
weet iemand ook hoe die zalman past in een A-Open HQ08A. 
En mogenlijk zelf met een MSI K7T Turbo moederboard erbij?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Volgens mij allebei ja.Op zaterdag 26 mei 2001 10:26 schreef demeester het volgende:
weet iemand ook hoe die zalman past in een A-Open HQ08A.
Volgens mij 7...Op zaterdag 26 mei 2001 10:13 schreef ken het volgende:
volgens mij is dat 5V ipv 7 toch????
Verwijderd
Zalman past in hx08 perfect. Alleen de koeler die je aan de kast vastmaakt zit dan toch rechtstreeks op de heatsink
Pagina: 1