2,2 is mijn insziens het hoogst mogelijk. Dan kun je hem waarschijnlijk na een maandje wegkwakken. Werkbaar max zit op 2.0 (maar da''s nog steeds niet best voor zo''n beestje)
ik heb dus een celeron, die staat nu op 833,33333 enz
maar ik wil hem op 1 gig zetten , dit heb ik al geprobeerd, maar hij liep echter vast, voltage omhoog doen en tot waar ongeveer ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
das niet echt een antwoord op mijn vraag.....Op woensdag 23 mei 2001 14:40 schreef Bene het volgende:
2,2 is mijn insziens het hoogst mogelijk. Dan kun je hem waarschijnlijk na een maandje wegkwakken. Werkbaar max zit op 2.0 (maar da''s nog steeds niet best voor zo''n beestje)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
2.2V = koelen met vloeibare stikstof 
Die krengen lopen standaard op 1,5V. Ik zou er echt niet aan beginnen om 2V er doorheen te jassen zonder waterkoeling o.i.d.
PS. Wat een hoop celeron vragen ineens
Die krengen lopen standaard op 1,5V. Ik zou er echt niet aan beginnen om 2V er doorheen te jassen zonder waterkoeling o.i.d.
wat ik dus wil weten is. of ik mijn voltage moet verhogen op een gig te komen, of is het onmoogelijk met een luchtgekoelde celen 667Op woensdag 23 mei 2001 14:43 schreef RTBravo het volgende:
2.2V = koelen met vloeibare stikstof
weet ik, nu is hij iets cooler, maar ik heb het al op 1,7 volt geprobeerd op een gig, maar toen starte mijn pc niet opOp woensdag 23 mei 2001 14:45 schreef hjs het volgende:
Die Celeron loopt standaard op 1.7 niet 1.5
Gewoon proberen lijkt me het beste...steeds hoger en niet boven de 2v dat is wel duidelijk nu neem ik aan
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Op woensdag 23 mei 2001 14:45 schreef hjs het volgende:
Die Celeron loopt standaard op 1.7 niet 1.5
edit:
Sorry de 566''s lopen op 1,5 V en de 667 lopen op 1,65 V
Sorry de 566''s lopen op 1,5 V en de 667 lopen op 1,65 V
Voor het overclocken naar 1 ghz moet je ff kijken op www.overclockers.com . Daar zie je hoe sommige mensen em zo ver krijgen.
tanks
kijken of dat kan, heb ik mooi een gig voor maar 300 piek (iets minder), draait wel niet zo snel, maar het getal
kijken of dat kan, heb ik mooi een gig voor maar 300 piek (iets minder), draait wel niet zo snel, maar het getal
hij loopt bij mij op 1,65V en ook op 830, volgens mij is 1,6 het juiste voltage, maar kan me vergissen. Als het je lukt, post je resultaten even.
I have usernames older than you.
toch gek, mijn mobo geeft als standaard 1,7 volt aan
hm.. typisch. Ik zie op oc.com dat men hem toch meestal op 1.9V zet voor 1G. Ik krijg hem wel geboot trouwens, op 1.8, maar dan gaat ie hangen op het handige wolkjesscherm van windows .. en als je dan bij het rebooten kijkt bij de temperatuur is het niet echt extreem, vind ik. Vanavond maar weer eens proberen met 1.9 of 2v..
667@1000 -> 1@1,5
Kijk, met zo''n verhouding heeft oc''en zin, en is het leuk (behalve als die affikt). Maar met tweaken van 1000 naar 1100 heb ik zoiets van ja... lekker boei. Maar als je dit kunt flikken zonder te fikken heb je mijn respect wel een beetje verdient.
Kijk, met zo''n verhouding heeft oc''en zin, en is het leuk (behalve als die affikt). Maar met tweaken van 1000 naar 1100 heb ik zoiets van ja... lekker boei. Maar als je dit kunt flikken zonder te fikken heb je mijn respect wel een beetje verdient.
Mijn C600 loopt op 900 op 1.8 Volt
en 1.8 volt omdat ie dan ook 927 doet, kan wel weer eens proberen of ie het ook op 1.7 doet. (op 927 heb ik hem toch zelfde of nooit, soms voor een benchmark ff met SoftFSB)
Doen celerons het ook goed als je het voltage juist verlaagd, of was dat meer een AMD verhaal
en 1.8 volt omdat ie dan ook 927 doet, kan wel weer eens proberen of ie het ook op 1.7 doet. (op 927 heb ik hem toch zelfde of nooit, soms voor een benchmark ff met SoftFSB)
Doen celerons het ook goed als je het voltage juist verlaagd, of was dat meer een AMD verhaal
Dan heb je de nieuwere stepping van de core te pakken....de cC0 ipv de cB0. Verandering was van 1,65 naar 1,7V.Op woensdag 23 mei 2001 15:01 schreef Forced het volgende:
toch gek, mijn mobo geeft als standaard 1,7 volt aan
Succes trouwens met je project...Ik heb hier een PIII800EB die net niet de 1 G wil halen....ook niet op 1,95v!!
reserveringshouder Tesla Model 3
geprobeerd . verslagje van vanmiddag.
eerst alles op stabielst gezet (cas 3, dram speed normal etc.) voltage op 1,7 ...... nix..., cmos reset.... systeem start gelukkig op.
later voltage op 1,75. systeem start wel op maar windows fouten -> kom niet in windows.
voltage op 1,8 systeem start op -> kom in windows
3dmarktest 2001, stopr er halverwege mee
voltage op 1,85 3dmark doet het nu wel...maar oei, mijn temp......
resultaten komen later als ik een goeie koeler heb (nu een standaard ding (wel fan verwisselt)met VEEL fans er omheen die door mijn kast staan te loeien, nee niet
)
(ps. op 1,85 volt, (sdram weer op fast, etc, geen cas 3)
voltage moet dus minimaal 1,7 zijn (hangt een beetje van je cpu af), beter om 1,8 volt of 1,85 te gebruiken, zorg er voor dat je een goede airflow (deze heb ik meer dan 300%, wat een kabal, 5 8x8 fans op full speed (adapters))hebt en een goede koeler
resultaten komen dus later als ik geld heb voor een fop38 (of die nieuwere) of misschien fop32 -> ik weet nog steeds niet welke fan ik moet nemen
eerst alles op stabielst gezet (cas 3, dram speed normal etc.) voltage op 1,7 ...... nix..., cmos reset.... systeem start gelukkig op.
later voltage op 1,75. systeem start wel op maar windows fouten -> kom niet in windows.
voltage op 1,8 systeem start op -> kom in windows
resultaten komen later als ik een goeie koeler heb (nu een standaard ding (wel fan verwisselt)met VEEL fans er omheen die door mijn kast staan te loeien, nee niet
(ps. op 1,85 volt, (sdram weer op fast, etc, geen cas 3)
voltage moet dus minimaal 1,7 zijn (hangt een beetje van je cpu af), beter om 1,8 volt of 1,85 te gebruiken, zorg er voor dat je een goede airflow (deze heb ik meer dan 300%, wat een kabal, 5 8x8 fans op full speed (adapters))hebt en een goede koeler
resultaten komen dus later als ik geld heb voor een fop38 (of die nieuwere) of misschien fop32 -> ik weet nog steeds niet welke fan ik moet nemen
Verwijderd
Nou mijne haalt nu wel weer 1000mhz op 1.8V ( zie sig ) Komt omdat ik mijn peltier er weet tussen heb gedaan. Scheelt toch 100mhz tegenover normale waterkoeling.
Greetz
Greetz
Verwijderd
Mijn Celeron 667mhz ( cBo stpping ) heeft een hele tijd op 1000mhz gelopen op 1.95V met Alpha PEP66. Nu ik water/peltier koeling heb wou ie op 1050mhz op 1.85V
Helaas is toen het cache geheugen doorgefikt ofzo, want hij haalt de 1000mhz nu niet eens meer op 2.00V. Mijn buurjongen heeft een 633 ( cCo stepping ) en die haalt met mijn oude PEP66 makkelijk 1000mhz op 1.90V. Als je 1000mhz wil halen dan moet je er...
A) Veel voltage doorheen jagen. ( Als je geluk hebt )
Een goede cooler hebben. ( Hiermee geef ik je veel meer kant, maar dat weet natuurlijk iedereen wel
)
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Greetz
A) Veel voltage doorheen jagen. ( Als je geluk hebt )
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Greetz
Hmmm..
Ik heb vandaag nog even zitten rommelen: Mijn vh6 wil niet over de 1,85V heen. Booten lukt wel, maar daarna .. whoei!
mooi blauw is niet lelijk. Na een reboot - en het terugschroeven naar 830@1,65v ging ie eerst een registry backup terugzetten oid.. hm. Windows blijft vaag. Maar goed, nieuw bios kan misschien 1,9. Dan moet het toch wel lukken ..
Ik heb vandaag nog even zitten rommelen: Mijn vh6 wil niet over de 1,85V heen. Booten lukt wel, maar daarna .. whoei!
Kun je het voltage niet hardwarematig instellen op je mobo ? Ik had het "geluk" dat ik een slot 1 mobo heb en die heeft een slot convertor nodig voor de celeron. Daarop zitten altijd (tenzij je zon brak ding heb) voltage jumpers.Op donderdag 24 mei 2001 20:17 schreef pjottum het volgende:
Hmmm..
Ik heb vandaag nog even zitten rommelen: Mijn vh6 wil niet over de 1,85V heen. Booten lukt wel, maar daarna .. whoei!mooi blauw is niet lelijk. Na een reboot - en het terugschroeven naar 830@1,65v ging ie eerst een registry backup terugzetten oid.. hm. Windows blijft vaag. Maar goed, nieuw bios kan misschien 1,9. Dan moet het toch wel lukken ..
die registry errors kreeg ik toen ik mijn voltage te laag had staan toen ik em overgeclockt had, maar het kan er ook aan liggen dan je pci sloten veel te hoog lopen doordat je geen standaard fsb gebruikt (66/100/133).
Verwijderd
mijn celly die ik niet meer heb liep op
667@1100 op 1,85v stabiel met een goldenorp cloon van ice berg temp was 45graden vol last
667@1100 op 1,85v stabiel met een goldenorp cloon van ice berg temp was 45graden vol last
Nou ja, hij draait prima op 830 (of 833 zoals sommigen zeggen) maar het voltage kan niet hoger volgens het bios dan 1,85. Leve Abit. Daarom wilde ik flashen, maar dat heeft me niet veel verder geholpen.Op zaterdag 26 mei 2001 13:49 schreef RTBravo het volgende:
Kun je het voltage niet hardwarematig instellen op je mobo ? Ik had het "geluk" dat ik een slot 1 mobo heb en die heeft een slot convertor nodig voor de celeron. Daarop zitten altijd (tenzij je zon brak ding heb) voltage jumpers.
die registry errors kreeg ik toen ik mijn voltage te laag had staan toen ik em overgeclockt had, maar het kan er ook aan liggen dan je pci sloten veel te hoog lopen doordat je geen standaard fsb gebruikt (66/100/133).
Die reg-errors snap ik dan weer wel signalen worden te slap. (er is vast iemand die dit prima kan uitleggen)
Nou ja, 830 is ook leuk - met standaardkoeler trouwens.
Pagina: 1