De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Correct me if i''m wrong.
-
Op woensdag 23 mei 2001 14:27 schreef Edd het volgende:
Waarom moet je kast openblijven? Volgens mij als je hem dicht doet, krijg je een betere airflow.
Correct me if i''m wrong.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
heb je al eens gedraait met een dichte kast?Op woensdag 23 mei 2001 14:57 schreef timmersr het volgende:
Natuurlijk alleen indien je daarmee bereikt dat de temperatuur naar beneden gaat
-
Dat lijkt mij de enige mogelijkheid waarbij hij heter wordt als het kassie dicht zit.
Verwijderd
enehh SuperOrb is natuurlijk al helemaal niet de oplossing, heb je koelprut er onder?
zo niet dan vindt ik het niet gek, die temp
Wat zegt het BIOS over Temp en voltage? Waarschijnlijk heb je in je BIOS een afdeling Health waar de CPU temp staat vermeld.
Als die waarden allemaal kloppen ga ik ernstig twijfelen aan de correctheid van je voltage regulator. Ga eens omlaag per kwart volt (of de kleinste stap) en kijk of hij blijft booten en check de voltage aanduiding.
Gaatie omlaag, dan zouk zeggen houwen zo.
En gaat eens terug naar de laatste final BIOS.
O ja. Zit er misschien een stickertje onder op de koelert? Dat kan een plakkertje zijn om koelprut die er op zit te beschermen en dat moet er dan dus heel rap af!!
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
swiftech erop
en ten tweede koop 1 of 2 antec system bowers
te koop bij www.ned-cool.nl
Verwijderd
PS: Wanneer gaat iedereen nou eens stoppen met zo''n ding
een cooler te noemen. Dit

is een cooler, dit

een fan/ventilator.
Je zet ''s zomers toch ook geen tafelcooler aan?
:(:(:(:(
Verwijderd
"Cooler" is een ruim begrip. HSF valt hieronder. Koeler is een bvgl nmw, btw.Op woensdag 23 mei 2001 16:45 schreef DaBit het volgende:
Ook al fout. Wat jij een cooler noemt is een heatsink/fan combo.
Oh! Dan heb ik een Whirlpool bijvoeglijk naamwoord.Op woensdag 23 mei 2001 17:11 schreef Flippit het volgende:
[..]
"Cooler" is een ruim begrip. HSF valt hieronder. Koeler is een bvgl nmw, btw.
FF voor de duidelijkheid: ik koel, dus ik ben een koeler. Ik heb een koelkast zonder vriesvak, dus ik heb een koeler.
De inhoud is wel koeler, dat klopt.
[back on topic]
Bij de weg, Timmer, heb je nog gekeken naar het Voltage en de koelprut?
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
fout----> je zet er fatsoenlijke kast coolers in, op goede plaatsen, desnoods, moet je je hele kast verbouwen, en neemt een ruime kast, zodat er voldoende lucht in kan, en niet zo''n kleine koekentrommen waarin de lucht binnen 1 sec. warm is. je probeert te zorgen dat onderdelen die warm worden, zoals de voeding, niet te kort bij je cpu zitten, anders is het bijvoorbeel bij je videokaart, daar kun je hooguit voor zorgen dat de warme fucht snel wordt afgevoerd.
Als ik je temp zo eens leeg wordt het veel verbouwen geblazen
Hebben de A7V''s niet vaak problemen met verkeerde temp-metingen zoals 10c teveel? Kan het goed al zijn!
Bnet pindle#2913
Heb je de voltage instelling misschien op Auto staan. Heeft een vriend van me ook gehad.Op woensdag 23 mei 2001 14:25 schreef timmersr het volgende:
Leuk een snelle pc, maar ik kom niet eens aan overclocken toe!!
Het is toch absurd dat de kast moet openblijven (''k wordt gek van die herrie!) cq. dat er extreme maatregelen moeten worden genomen (zoals waterkoeling; lekker met een LAN-party!
) om de pc stabiel te houden zonder te OC''en!?
Volgens MBM5 & Sandra zit de Athlon & MB met kast open momenteel op 58/37 graden. Dit loopt op naar zo''n 67/46 als ik de kast sluit en dan beginnen de stabiliteitsproblemen...
IMHO geeft AMD te weinig voorlichting over dit probleem!
Ik heb al geprobeerd het core-voltage te verlagen in bios, maar ondanks mijn instellingen op 1,6V, blijft MBM5 & Sandra melden dattie op +/- 1,83V looptZou dat dan wellicht toch aan het Asus 1004-03a beta bios liggen?
Verder een bracket-cooler ingebouwd & nog 2 coolers bovenop de hd''s gelegd.
Wie heeft een oplossing?
Basically: Asus
Het volgende: het mb & de documentatie hebben de VIO setting op 3,45 volt als default ingesteld. De docu spreekt zichzelf tegen en uiteindelijk komt het uit op 3,56V! Deze moet natuurlijk standaard op 3,3 staan.
Verder worden de waarden die je insteld met Jumperfree totaal genegeerd! Met een handmatige jumper-instelling liepen alle voltages en frequenties perfect.
Kastje dicht en 58/39!
Mijn volgende mb wordt een MSI of Jetway.
Bedankt voor alle input (al begreep ik niet waarom Hiro Shima de Super Orb liep af te kraken,
Verwijderd
Ja, en hij breekt gegarandeerd je core. Orbs koelen slecht, een normale heatsink doet het IMO beter.Op donderdag 24 mei 2001 04:30 schreef timmersr het volgende:
by the way:
Bedankt voor alle input (al begreep ik niet waarom Hiro Shima de Super Orb liep af te kraken,dat ding is gegarandeerd tot 1,5Ghz!)
hmmm die dingen koelen goed, als je ze er echt goed op zet. Maar ze maken ook veel herrie, d''r zijn gewoon veel betere combo''sOp donderdag 24 mei 2001 04:30 schreef timmersr het volgende:
by the way:
Bedankt voor alle input (al begreep ik niet waarom Hiro Shima de Super Orb liep af te kraken,dat ding is gegarandeerd tot 1,5Ghz!)