[BC3] cooling?????

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet erg weinig van koeling en airflow af ben zoveel mogelijk aan het lezen maar er is zoveel info dat ik totaal de weg kwijt ben. :?
Mijn systeem is het volgende:

hx-45 A miditower aopen
Amd thuderbird 950 (met simpele cooler)
MB-ak33 atx socket a mainboard aopen
WD 20 gb ata 100 5400rpm protege
Aopen 50 speed cd-950e
radeon 64mb ddr vivo
Soundblaster live Creative Sound Blaster Live! Player 1024 Geluidskaart oem
fm isdn etech oem

2 weken geleden is mijn proc in de soep gelopen, had nog garantie en kan morgen een nieuwe ophalen.
Ik denk dat ie overhit is geraakt en doordoor kapot is gegaan.
2 weken geleden was het erg warm hier en ik zit recht onder het plat dak waar de hele dag de volle zon opstaat en de tempratuur binnen is dan ondraagelijk.

Nu was ik aan het denken aan een noise control silverado voor mijn proc (lage decibellen en erg goede tempratuur, zie tomshardware cooler test).
Nu vraag ik me af of ik daar genoeg aan heb?
Ik heb niets overklokt in mijn pc maar wil me daar in de toekomst wel aan wagen.
Moet ik nog extra casefan''s aanbrengen of andere fan''s/coolers?
Ik wil geen risico meer lopen dus wil best wat besteden.
Wat is een goede cooler voor mijn videokaart?

Suggesties en ideen zijn erg welkom

gegroet :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

de silverado is wel zat om de temp van de proc. aan de lucht over te dragen MITS de lucht niet te warm is, want dan maakt het weinig uit hoe dik je koeler is.
dus een case fan (zit in die kast ruimte voor een 80x80 voorin) is geen overbodige luxe

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 07:53 schreef Hiro Shima het volgende:
dus een case fan (zit in die kast ruimte voor een 80x80 voorin) is geen overbodige luxe
Heh :) goede vraag want dat ben ik mezelf ook aan het afvragen, ik krijg hem vandaag terug dus dan zal ik well ff kijken.

Wat is een goede casefan?

Gegroet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het is goed om te zorgen voor een juiste airflow in je kast. meestal stukken beter dan een dure nieuw heatsinkje. Maar ja dan kan je niet echt opscheppen van kijk mij nou..

Voor een beetje goede casefan zou ik persoonlijk toch gaan voor een 220V fannetje. Zijn meestal wel iets duurder maar maken over het algemeen minder geluid. Zorg er wel voor dat de fan gekogellagerd is (:?) is namelijk stukken stiller en gaat fannetje langer mee..

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/party/ylsuper.gif

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maakt niet echt uit. Gewoon een 8x8 fan. En volgens mij bedoeld Hiro Shima dát er ruimte is, hij vraagt het niet maar ja...

En die Silverado: de ene vindt hem geweldig, de andere vreselijk. Ik heb geen ervaring. Ik ga zelf binnenkort voor waterkoeling, is wel vrij duur maar wel heel stil en goed (ook voor overklokken).

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 15:03 schreef Aikon het volgende:
En volgens mij bedoeld Hiro Shima dát er ruimte is, hij vraagt het niet maar ja...
My bad

Ben trouwens van plan een nieuwe kast te halen want al mijn slots zitten vol en wil graag wat speel ruimte hebben(aanraders?)

Over die silverado:

Ik heb hem gewoon uit de cooling test bij tomshardware gekozen omdat die me het beste aansprak.
Ik heb totaal geen ervaring met cooling dus moet op tests en rviews afgaan.

Als iemand een goed/beter alternatief heeft laat het me weten.

gegroet

• BC3 Victim
niemand???

Verwijderd

is een goede keuze...
maar zorg voor een goede airflow in je kast.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Als je uitkijkt naar een nieuwe kast, kan je misschien eens naar Antec gaan kijken. Hele goeie kasten, veel plaats, goede airflow en stille voeding.

Verwijderd

waterkoeling. :) :) :) :)

Verwijderd

Ik ben weg van de swiftech MC462A, ik zeg je hij is niet stil en licht maar koelt rete goed

• BC3 Victim
Ik hou toch wel van een beetje "rust"
Ik heb geen zin om naast een comp te zitten die klinkt als een opstijgend vliegtuig :P

Gegroet

• BC3 Victim
Waar zijn die sunon fans n Nederland verkrijgbaar?
Staan 2 bedrijven bij pricewatch maar als je na hun pagina''s gaat staan daar geen sunon fans op.

Gegroet

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op donderdag 24 mei 2001 17:54 schreef f00l het volgende:
Waar zijn die sunon fans n Nederland verkrijgbaar?
Staan 2 bedrijven bij pricewatch maar als je na hun pagina''s gaat staan daar geen sunon fans op.

Gegroet
ja dat zou ik nou ook wel eens willen weten !

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De Silverado is een prima koeler. Koelt heel aardig, en is muisstil.
Alleen je hebt niks aan een goede CPU koeler als de warmte alsnog in de kasty blijft hangen, en je kast opwarmt.

Dus een Silverado is een goede investering. Alleen een paar casefans zijn altijd erg welkom. Je kunt ze het best zo groot mogelijk nemen.
Want hoe groter: hoe meer lucht ze verplaatsn in verhouding tot de herrie

succes ermee

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Na het lezen van tientallen reviews, articles, howto''s, posts en faq''s ben ik to het volgende gekomen:

Case: A-Open Hx08 Big Tower
Cpu cooler: noisecontrol silverado
fans: 3 Sunon 120x120x25mm fans
1 onderin de voorkant intake
1 achterkant bij cpu exhaust
1 boven op de case exhaust

Op/aanmerkingen/tips zou ik erg op prijs stellen.

gegroet

• BC3 Victim
Niemand???

Verwijderd

tsja ik heb een hx45 staan hier, en tot nu toe niet veel betere kasten gezien :P behalve dan van die enorme huge kasten die koelen goed, maar niet mee te nemen imo.

okee over de koeling, de hx45 is perfect te modden.

1: 120mm fan voorin zetten [gaatje zagen]
2: 120mm fan achterin zetten [weer gaatje zagen en evt beetje hoekjes veranderen]
3: als dit niet genoeg is 2x80mm bovenin tussen voeding en 5.25 inch rack
4: je kan je hdd/fdd rack weghalen en achter je fdd gaten een 80mm kwijt
5: naast de slots aan de achterkant kunnen 3x60mm fans
6: hdd coolers en slotcoolers.

dit werkt allemaal perfect en het blijft een lekker compact kastje.
Pagina: 1