[BC3] ervaring met voltage veranderen met potlood

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
he hallo,
Ik vroeg m,e af of er iemand ervaring heeft met het veranderen van het voltage van de core door potloodstreepjes te zetten op de proc.
(amd 1200 tb)
T loopt nu bij mij op 1387 (44 graden) en eigenlijk wel stabiel... (kan gewoon mijn ding d0en... k weet niet zo goed hoe het met 3d dingenb gaat
Ik wil namelijk gaan kijken hoe verhet kan gaan en op en bepaald moment wordt ie onstabiel en dan kan een verhoging van het voltage daar eventueel wat aan doen...
In mijn bios kan ik t namelijk niet doen... maar k durf die potloop st5reepjes niet zo goed te zetten k heb een super orb.... dus die moet er dan vanaf en zoals jullie weten heeft die koeler een rep..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
als ik jouw zo hoor, moet jet het niet doen!

• HermeS
.

• BC3 Victim
Ik zelf heb niet echt veel vertrouwen in potloodstreepjes, misschien kun je het beste solderen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik vroeg m,e af of er iemand ervaring heeft met het veranderen van het voltage van de core door potloodstreepjes te zetten op de proc.
Euh dit is tweakers hoor.. |:(

• HermeS
Op dinsdag 22 mei 2001 22:27 schreef insoft het volgende:
Ik zelf heb niet echt veel vertrouwen in potloodstreepjes, misschien kun je het beste solderen.
:? :? :?
dan ben jij de eerste!

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 22:28 schreef HermeS het volgende:

[..]

:? :? :?
dan ben jij de eerste!
Hoezo kijk maar ff in hier verder op het forum zijn zat mensen die bv. hun l1 bruggen gesoldeerd

• HermeS
Ik zeg toch ook niet dat solderen slecht is.

ik beweer dat potlood streepjes ook goed werken:
- makelijker
- sneller
- goedkoper
- verwijderdbaar (foutje is gauw gemaakt).

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 22:32 schreef HermeS het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat solderen slecht is.

ik beweer dat potlood streepjes ook goed werken:
- makelijker
- sneller
- goedkoper
- verwijderdbaar (foutje is gauw gemaakt).
Nadeel:
Potlood slijt eerder, en als je weet hoe het moet waarom zou je dan niet solderen?

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 22:25 schreef HermeS het volgende:
als ik jouw zo hoor, moet jet het niet doen!
Waarom niet dan?
K vond het juis wel een goeie om er eens een beetje mee te brotzooien/ expeimenteren..
Vandaar mijn vraag.

• HermeS
ja inverhouding slijt potlood veel harder dan een streeptje tin/metaal strips.

maar nog altijd wel zo langzaam dat je die streepjes maar 1 x goed hoeft tezetten.

dus onbetrouwbaarder, ... nee.
maar ik denk niet dat meneer topic starter instaat is om potlood streepjes tezetten, laat staan solderen.

• HermeS
Op dinsdag 22 mei 2001 22:41 schreef karanin1 het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
K vond het juis wel een goeie om er eens een beetje mee te brotzooien/ expeimenteren..
Vandaar mijn vraag.
een wijze man heeft ooit eens tegen mij gezegt. hermes, jongen, als je twijfelt kun je het beter niet doen.

jij twijfelt == niet doen

• BC3 Victim
waarom zou ik geen potloodstreepje kunnen zetten...ok geef toe t is ergh klein en precies maar zou ik t daarom niet kunnen :?

een wijze man heeft ooit tegen mij gezegd wie nie waagt die nie wint

• HermeS
Op dinsdag 22 mei 2001 22:47 schreef karanin1 het volgende:
waarom zou ik geen potloodstreepje kunnen zetten...ok geef toe t is ergh klein en precies maar zou ik t daarom niet kunnen :?

een wijze man heeft ooit tegen mij gezegd wie nie waagt die nie wint
LOL, maar het kijn zo zijn dat het te winnen minimaal is. weet je wat voor core je hebt?

natuurlijk is het te doen, het is niet eens moeilijk tenoemen. Maar waarom doe je het dan niet, en vraag je naar ervaring?

Wat valt er voor ervaring optedoen bij het zetten van wat streeptjes?

slijpen dat potloot, scherpste puntje ff knakken, strepen . klaar.

het gevaarlijkste is dus het verwijderen/monteren van de koeler!

en onder de search kun je hier veel info over vinden.

• BC3 Victim
ja dat van dat doorsnijden ben ik ook niet tegengekomen :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik gun iedereen de lol om zelf zijn processor te overclocken máár, die mensen moeten er zich wel een beetje in verdiepen.

Als je de L1-bridges doorverbind dmv podloodstrepen dan is het mogelijk om de multiplier te verhogen.

Het voltage kun je al verhogen zonder dat er ook maar één podlood aan te pas is gekomen, dit omdat het verhogen van het voltage maar een biosinstelling betreft.

Tip: duik eens in de reviewdatabase om meer te lezen over het hoe en waarom van het overclocken met podloodstrepen.
Dit kost je een paar minuten en hoeven wij niet binnenkort een post te lezen die gaat over een opgerookte proc.

Doe hier uw voordeel mee.

edit:

Ik ben trouwens niet vergeten dat het zweet in mijn handen stond toen ik mijn eerste strepen op een TB trok.
Wij moeten dus allemaal ergens beginnen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BC3 Victim
in mijn bios kan je t voltage niet veranderen. Ik ben genoodzaakt om als ik t voltage wil veranderen l7 bruggen te veranderen (verbinden)....
Maar k zal wel verder gaan zoeken.

hERMES k was niewusgierig naar mensen die dit gedaan hebben enof het goed werkt thats all .. als ik die vraag hier niet kan stellen waar is dit forum dan voor

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je je voltage wilt veranderen via de bruggen ben je mooi de l*l

AMD heeft het namelijk zo gemaakt dat je altijd 1 brug door moet snijden en een andere weer doorverbinden.
Oke een brug verbinden met een potlood is te doen maar een brug onderbreken met een stanleymes word een stuk ingewikkelder :)

Alle proemn in n drek

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 22 mei 2001 23:14 schreef Bierkameel het volgende:

AMD heeft het namelijk zo gemaakt dat je altijd 1 brug door moet snijden en een andere weer doorverbinden.
Oke een brug verbinden met een potlood is te doen maar een brug onderbreken met een stanleymes word een stuk ingewikkelder :)
:? Ik heb gewoon alle bruggen verbonden om 1,85V te krijgen, lager ga ik toch niet >:)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 23:14 schreef Bierkameel het volgende:

Valt nogal mee hoor, naar 1.800 van 1.700 of 1.600 is heel simpel. En als je de 1e 4 inkleurt zit je op 1.825 Da''s ook heel mooi.
1.850 is nog simpeler *D
Dit zijn de Vcore bruggen :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/vcorebruggen.jpg

• HermeS
karanin1: ik schat dat 80% van de mensen die hier een duron/tbird heeft zijn level 1 brugen verbonden heeft! (waarbij dat niet vanuit de fabrik al gedaan was).

en werkt perfect.

als je je besluit genoemen hebt, en je gaat ervoor (wat achteraf jij denk ik beter wel kan doen), is ff langs tomsharde.com gaan, en daar het volledige artikel erover lees, uiters geschrikt leesvoer zou ik zeggen!

• BC3 Victim
wel ok thanx all

Pagina: 1