[BC3] Twee vraagjes over een celly 566

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier een "nieuw" systeempje staan. Ik heb het van iemand overgekocht voor 1250,-. Hierin zit een celly 566MHz, op een ASUS CUV4X mobo. (BIOS versie 1007)

Ik heb nu twee vraagjes over die celly. Ik heb een temp van +/- 40gr. en een mobo temp van +/- 30 gr.(dit na 11 uur aan staan, met 100% belasting door een }:O). Ik wil weten of dit een normale temp is, of dat hij lager moet wezen.

Tweede vraag is hoe ik hem een beetje kan OC-en. Het BIOS is namelijk een autodetect, hij "ziet" dus wat voor proc erin zit.

Thanks in advance

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op dinsdag 22 mei 2001 21:14 schreef suspicious het volgende:
Ik heb hier een "nieuw" systeempje staan. Ik heb het van iemand overgekocht voor 1250,-. Hierin zit een celly 566MHz, op een ASUS CUV4X mobo. (BIOS versie 1007)
1) Flinke prijs heeft ie gevraagd. Of heb je een hele goeie monitor erbij gekregen ?
Ik heb nu twee vraagjes over die celly. Ik heb een temp van +/- 40gr. en een mobo temp van +/- 30 gr.(dit na 11 uur aan staan, met 100% belasting door een }:O). Ik wil weten of dit een normale temp is, of dat hij lager moet wezen.
2) ik heb bijna identiek systeempje als de jouwe. Mobo temp is ok, CPU temp ook. Mijne is ongeveer 60 gaden full load. Lijkt heel hoog, maar deze ASUS mobo''s meten de temperatuur in de core ofsow en dan kom je vet hoog uit. No problems dus.
Tweede vraag is hoe ik hem een beetje kan OC-en. Het BIOS is namelijk een autodetect, hij "ziet" dus wat voor proc erin zit.
3)Celeron 566 "moet" 850 kunnen halen. Ik heb de mijne met veel moeite erop kunnen krijgen maar uiteindelijk werkt het wel. FSB en voltage moet je niet via bios instellen, maar met de jumpers op het mobo als je tot het uiterst van je cpu wilt overclocken. De bios doet namelijk een beetje raar hiermee (stelt ze pas in na een volledige boot) en daarom boot mijn pc alleen als ik het hardwarematig instel en niet softwarematig. Voltage moet je waarschijnlijk wat hoger zetten, maar sommigen krijgen hem al op 850 op 1,5 V. Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Thanks in advance
np :)

• sus

sus

Topicstarter
1) Flinke prijs heeft ie gevraagd. Of heb je een hele goeie monitor erbij gekregen ?
Nope, 3x 40GB HDD (IBM schijfjes). Mag dat ook? En dan nog een GeForceII erin :9~

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
uh die 3x 40gb erbij is idd lekker.. wil je ze kwijt? >:)

• RTBravo

RTBravo

Op dinsdag 22 mei 2001 21:36 schreef suspicious het volgende:

Nope, 3x 40GB HDD (IBM schijfjes). Mag dat ook? En dan nog een GeForceII erin :9~
owkay dan is het goed :D

• sus

sus

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 21:56 schreef Thermo het volgende:
uh die 3x 40gb erbij is idd lekker.. wil je ze kwijt? >:)
nope, die ga ik dus niet wegdoen >:)

Maar, hoe doe ik dat precies met dat OPC-en. Ik kan alleen maar via een switch instellen wat voor proc ik heb. En dan via bios.

Alleen, die switch gaat maar tot 533MHz (8x 66), en auto-detect gaat wel verder. Wat nu??

[edit - stukje vergeten]

Ik kan 100MHz (FSB) tot 8x (vanaf 4,5) en 133MHz (FSB) tot 6x (vanaf 4x)

[/edit - stukje vergeten]

Verwijderd

multiplier is vast op 8,5, stel als bus 100 in en je hebt 8,5, maar waarschijnlijk zul je dan wel je Vcore omhoog moeten gooien

Verwijderd

is het een gewonen celly of een celly2

want een gewonen kom je niet hoog
met een celly2 wel

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 22:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
is het een gewonen celly of een celly2

want een gewonen kom je niet hoog
met een celly2 wel
Met gewone kom je niet hoog ???

ode aan de Celeron 300A@450 :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hm les celly''s herkennen:)
celly-a (mendocino core) tot max 566mhz en overklokbaar tot de 600mhz:(
uiterlijke kenmerken:
Zwarte basis kleur en een core van 2x2cm ongeveer, tot 433mhz :? in socket 370 en slot-1 variant
vcore 2,0v

Celly-II (copppermine core) vanaf 533mhz
overklokbaar tot ongeveer 1ghz
groene basiskleur, core van ongeveer 1 bij 1 cm.
Alleen in socket 370 zover ik weet, vcore van 1.6v tot 1.75v
zo ongeveer zat het:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• sus

sus

Topicstarter
Owkee, als dat het hele verhaal is, heb ik een nieuwe celly (celly2). Hij zit dan op een soort van printplaatje, met een goudkleurige core van +/- 1x1 cm.

Tot hoever zou ik kunnen gaan met een normale koeler erop. Er moet binnenkort wel een andere koeler komen, maar ik heb njente die cente :( (ik wil een gele versie van :()

Verwijderd

tot een graad of 70...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 22 mei 2001 21:34 schreef RTBravo het volgende:
3)Celeron 566 "moet" 850 kunnen halen.
Mmm de mijne wilde best opstarten met 850MHz, seti@home deed het ook, maar in Unreal Tournament crashte de boel binnen de minuut. Uiteindelijk heb ik een poosje gedraaid op 90*8.5=765MHz, met de AGP en de PCI ge-underclocked.. :(
Maar misschien lag het aan de slot-1 -> socket370 adapter, want ik had toen nog een Abit BH-6 mobo.

Siditamentis astuentis pactum.

• sus

sus

Topicstarter
Heb hem nu als volgt draaien:

celly 566@680
FSB van 66 naar 80MHz
PCI van 33 naar 40MHz

multiplyer=8,5x

Mijn temp is nu +/- 47gr (schommelt tussen 45 en 49), met een 100% belasting door }:O

Is dat goed? (die temp). Ik heb nl. geen flauw idee how warm die dingen normaal worden en hoe warm ze mogen worden. Ik heb er trouwens een gewone standaard koeler op zitten.

• RTBravo

RTBravo

Op woensdag 23 mei 2001 09:49 schreef Varienaja het volgende:
Mmm de mijne wilde best opstarten met 850MHz, seti@home deed het ook, maar in Unreal Tournament crashte de boel binnen de minuut. Uiteindelijk heb ik een poosje gedraaid op 90*8.5=765MHz, met de AGP en de PCI ge-underclocked.. :(
Maar misschien lag het aan de slot-1 -> socket370 adapter, want ik had toen nog een Abit BH-6 mobo.
Zelfde problemen met UT hier. Ik kan em overclocken tot 850 mhz met een voltage van 1,7 V ofsow en dan komt ie netjes windows in, maar als ik UT start loopt ie na 4 seconde vast. Toen ik het voltage op 1,8 V zette kon ik ongeveer een uur UT-en totdat hij crashd. Nu mijn voltage op 1,85 V staat is hij stabiel. Ik zou als ik jou was ook ff met voltage kloten (niet te ver als je niet weet wat je doet :D, blijf onder de 2V tenzij je extreem koelt). Toen ik een of andere Abit III slotket had werkte hij zelfs pas stabiel vanaf 1,95 V! De Asus slotket is voor mijn mobo een stuk beter dus, maar ik weet jouw merk niet.

(Edit: Ik weet je merk dus wel :P. Abit slotket kopen ? :D)

• RTBravo

RTBravo

Op woensdag 23 mei 2001 12:24 schreef suspicious het volgende:
Heb hem nu als volgt draaien:

celly 566@680
FSB van 66 naar 80MHz
PCI van 33 naar 40MHz

multiplyer=8,5x
Hmm met dat aantal MHz-en moet je ff oppassen. Sommige HDD''s (lees mijn HDD''s)gaan helemaal flippen rond de 40 mhz PCI bus. Data kan verloren gaan zoals bij mij het geval was en dat vind je niet leuk. Oftewel maak ff paar goeie backuppen als je verder gaat met deze snelheden.
Mijn temp is nu +/- 47gr (schommelt tussen 45 en 49), met een 100% belasting door }:O

Is dat goed? (die temp). Ik heb nl. geen flauw idee how warm die dingen normaal worden en hoe warm ze mogen worden. Ik heb er trouwens een gewone standaard koeler op zitten.
Celerons kunnen een grote hitte aan. Hoe hoog dat is word een beetje over gespeculeert, maar jouwe zit daar nog lang niet aan. Mijne heeft in het begin ff op 125 graden (!) gedraait omdat ik hem geleverd kreeg zonder heatsink (vergeten erbij te doen door bedrijf) en ik met me stomme begin ervaring hem ff zonder koeling ging testen. Resultaat, PC boot, snel BIOS in, temp bekijken, 125 ''C aflezen en PC crashd. En later werkte ie gewoon nog toen de heatsink er wel op zat :)

• sus

sus

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 12:48 schreef RTBravo het volgende:

Hmm met dat aantal MHz-en moet je ff oppassen. Sommige HDD''s (lees mijn HDD''s)gaan helemaal flippen rond de 40 mhz PCI bus. Data kan verloren gaan zoals bij mij het geval was en dat vind je niet leuk. Oftewel maak ff paar goeie backuppen als je verder gaat met deze snelheden.
Op welke snelheid adviseer jij dan om mijn PCI te zetten??

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 12:59 schreef suspicious het volgende:

[..]

als ze gaan flippen, moet je ze van de ata100/66 afhalen en op de normale ide''s gooien, de hd''s kunnen het wel aan, het probleem is de controler

• RTBravo

RTBravo

Op woensdag 23 mei 2001 12:59 schreef suspicious het volgende:
Gewoon tot de 33. Of net iets erboven. Je moet ff kijken hoe die verhoudingen liggen in je bios. Ik zou hem in ieder geval niet laten draaien op 40 of meer.

En hem afhalen van je ata66 of 100 controller en op een 33 zetten is voor mij geen oplossing, want daar heb ik geen ata 66 en ata 66 hdd voor gekocht. Snelheid komt voor een groot deel van je hdd af en als je een snelle cpu hebt en een "langzame" hdd schiet je nog niks op.
Pagina: 1