[BC3] PC start niet bij te hoge FSB

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Me Duron 800 start niet als ik in me bios de FSB hoger dan 111mhz zet. Dan moet ik me bios dus flushen en dan werkt alles weer gewoon. Maar met MSI Fuzzy Logic draai ik altijd op 117mhz, dus ik snap er niets meer van. Iemand enig idee hoe dit kan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 19:59 schreef MrBlackfly het volgende:
Me Duron 800 start niet als ik in me bios de FSB hoger dan 111mhz zet. Dan moet ik me bios dus flushen en dan werkt alles weer gewoon. Maar met MSI Fuzzy Logic draai ik altijd op 117mhz, dus ik snap er niets meer van. Iemand enig idee hoe dit kan?
Je bios steeds flashen?? je kan hem ook gewoon resetten. Wat voor mobo heb je btw.

Verwijderd

meld ff wat de rest van je systeem is...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welk moederbord heb je?
Als je dezelfde hebt als ik dan is er iets raars aan de hand.
Als je de MSI Pro 2a hebt (of ouder) dan is het normaal.
Die dingen kunnen nu eenmaal niet hoger

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:01 schreef Hiro Shima het volgende:
meld ff wat de rest van je systeem is...
-AMD Duron 800 (met Fuzzy Logic zet ik de FSB op 117mhz en dan loopt ie ongeveer 900mhz)
-MSI K7T Turbo Socket A
-Cirrus 56k PCI (want PCI heeft toch ook met de FSB te maken?)

edit:

typos

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heeft dat bord geen KT133?
dan vindt ik het al heel erg knap dat je de 117 haald... bij mij is de max 103...

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:07 schreef Hiro Shima het volgende:
heeft dat bord geen KT133?
dan vindt ik het al heel erg knap dat je de 117 haald... bij mij is de max 103...
op de doos staat KT133a, dus ik neem aan dat het KT133 is :)

Maar ik haal dus ook geen 117 via me bios... alleen met Fuzzy Logic... 111 is echt me maximum (via me bios) en dan loopt me PC nog te flippen ook (ene keer start hij wel, andere keer niet) :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zet je multiplier op 7
doe dan een jumpertje uit je PC en dan draait ie vrolijk op 933.
En met een beetje geluk draait ie gewoon op 8*133

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:12 schreef thedolf het volgende:
zet je multiplier op 7
doe dan een jumpertje uit je PC en dan draait ie vrolijk op 933.
En met een beetje geluk draait ie gewoon op 8*133
Jumpertje uit me PC? Welke? Ik bedoel dan waarvoor he, dan kan ik via me moederbord manual wel uitvissen welke het is :)

edit:

Me CPU temp is nu 48 graden @ 900mhz. Zou ik dan ook verder kunnen gaan tot 1000 ofzo? Of word dat te riskant?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op m''n K7T Turbo zit zo''njumper die aangeeft of ie 100mhz FSB of 133mhz FSB gebruikt, staat in je manual :)

M''n T-bird is 52 stressed op 1000, dus je kan nog wel ff doorgaan denk ik-> boven 60C wordt pas echt riskant!

Eitje bakken op je vogeltje? >:)

Verwijderd

heb je niet gewoon in de BIOS je geheugen op FSB+33 staan? (of misschien gewoon 133) dat betekent dus dat je geheugen op 133+11(+) staat, is natuurlijk niet gegarandeerd

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:23 schreef jeroen__online het volgende:
Op m''n K7T Turbo zit zo''njumper die aangeeft of ie 100mhz FSB of 133mhz FSB gebruikt, staat in je manual :)

M''n T-bird is 52 stressed op 1000, dus je kan nog wel ff doorgaan denk ik-> boven 60C wordt pas echt riskant!

Eitje bakken op je vogeltje? >:)
vet cool!! ik ga ff in me bios rotzooien, thanx!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

[NOTE]
Jeroen__online stelt zich NIET verantwoordelijk voor enige schade die hierdoor veroorzaakt wordt!!

[/NOTE]

Veel plezier :)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ene, je geheugen loopt (op de K7T Turbo) ONAFHANKELIJK van de FSB, bij 100mhz fsb kan je RAM op 100mhz OF 133mhz,
bij een fsb van 133mhz kan je RAM ALLEEN OP 133mhz, ff op letten!

Maakt bij mij toch nie uit, want ik kan nog ff switchen met m''n OC''ed RAM-bankies :)

• BC3 Victim
Met mijn K7 Pro voor SLOT A kan ie stabielop 114 Fsb Lopen

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

m''n ouwe 440BX PentiumII 400 liep stabiel met een 124Mhz fsb :)

goeie ouwe tijd.........NOT

>>>>>AMD rules<<<<<<

• BC3 Victim
Mijn moederbord wil niet op 133mhz draaien :'(

Als ik die jumper eraf haal, blijven alle lampjes op me moederbord rood en start hij niet :(

Verwijderd

ik haal rustig de 114 in de bios :) en ik heb een msi kt7-pro2a

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:56 schreef bagger3001 het volgende:
ik haal rustig de 114 in de bios :) en ik heb een msi kt7-pro2a
jamaar ik wil 117 en dat moet gewoon kunnen... OF fuzzy logic is een kutprog dat niet te vertrouwen is...

Verwijderd

PC start niet bij te hoge FSB
Nee idd...
Das vrij bekend bij KT7-A''s en Duronz... Unlocken en clocken zou ik zo zeggen...

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 21:21 schreef Sn@ke het volgende:

[..]

Nee idd...
Das vrij bekend bij KT7-A''s en Duronz... Unlocken en clocken zou ik zo zeggen...
dus ik MOET hem eerst unlocken?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 22 mei 2001 21:23 schreef MrBlackfly het volgende:

[..]

dus ik MOET hem eerst unlocken?
als je de Multiplier wilt veranderen wel

Hoe dat moet RTFF/UTFS

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 21:28 schreef DR het volgende:

[..]

als je de Multiplier wilt veranderen wel

Hoe dat moet RTFF/UTFS
pfff wat een gedoe :(

Waarom maken ze niet gewoon een Fuzzy Logic voor Win2k? :(

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 21:30 schreef MrBlackfly het volgende:

[..]

pfff wat een gedoe :(

Waarom maken ze niet gewoon een Fuzzy Logic voor Win2k? :(
valt me nog mee dat je niet vraagt waarom ze um niet vooraf al voor je overgeklokt hebben|:(

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
Op dinsdag 22 mei 2001 20:01 schreef AmAnido het volgende:

[..]

Je bios steeds flashen?? je kan hem ook gewoon resetten. Wat voor mobo heb je btw.
Kijk eens in zijn tag

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:23 schreef kokkel het volgende:

[..]

Kijk eens in zijn tag
Toen ik reageerde stond dat er nog niet.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ikhaal met een KX133 ook 133 fsb.. moet wel alle hware eruit omdat de KX133 (slot-a) chipset geen 1/4 pci-devider ondersteund.
122-124 fsb is toch echt wel het maximum, anders springen mijn pci''s eruit like popcorn.
ik draai momenteel 8.5x122= 1037, met het ram op 163 mhz cas222 (hstclk+pciclk).
de processor kan nog vrolijk 1080 lopen maar dan moet én de fsb omlaag (andere mplr) én de cache devider omlaag én het voltage omhoog en in the end schiet je er geen bal mee op ivm de verlaagde bandbreedte.
kwestie van uitvinden wat het beste algehele resultaat opleverd.

succes ermee!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Koos Kansloos?
Pagina: 1