Ik heb een coolermaster dp5 6H51 op mn Tbird zitten, en ik heb daar recht naast in de kast een papst koeler zitten die op 12V draait. Standaard hoort zo''n coolermastertje 4500rpm te maken, maar bij mij draait ie volgens MBM op 5500rpm, te klinkt het iig ook
(heel irritant geluid). Maar hoe kan ik dit het best verhelpen? Misschien die papst koeler laten zuigen ipv blazen?
Als die papst recht op je coolermaster blaast, komt die extra 1000 rpm idd daardoor. Dan wordt het dus tijd om dat ding te verplaatsen, als je van dat geluid af wilt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je koelermaster fan op 7 volt laten draaien.
Geen inspiratie
Hmm, tja, verplaatsen is niet echt een optie denk ik, en als ik hem op 7V laat draaien, dan wordt mn procje weer warmer. Ik heb daar overigens 2 papst boven elkaar zitten, 1 boven de proc, een andere boven de videokaart. Is het een optie om de onderste te laten blazen en de bovenste te laten zuigen?
heuh? 4500 standaard?
die van mij is (nu nog) dezelfde, en die draait standaard toch echt wel op 5400 toeren
dus ik denk niet dat er zoveel verschil in zit. en dat dat 4500 juist 5400 moest zijn (typo ofzo van iemand)
die van mij is (nu nog) dezelfde, en die draait standaard toch echt wel op 5400 toeren
dus ik denk niet dat er zoveel verschil in zit. en dat dat 4500 juist 5400 moest zijn (typo ofzo van iemand)
Ik heb dat ding ook, draai om en nabij de 5000 rondjes per minuut
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Zo staat het iig op de site van coolermaster. Ik heb nu de bovenste fan omgedraait (zuigt lucht weg dus), en de coolermaster maakt nu 5100rpm. Maar dit werkt niet echt goed. Nu wordt mn proc 49 graden tegen 45 graden met een blazende papst. Ik denk dat ik die bovenste papst op 7V laat blazen.
mijn originele coolermaster fan draaide 8000 toeren, misschien wel omdat er 3 schoepjes missen
Coolermastertje van mij loopt zo rond de 6000 toeren, maar niet echt irritant geluid...
Bestuh!!
Pagina: 1