Toon posts:

[BC3] ABIT KT7A & Athlon TB800 niet op 133FSB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7A mobo, met daarop een Athlon TB800, 256MB 133Mhz geheugen (merk weet ik zo ff niet) & SBLive!
ik heb ''m nu lopen op:
Multiplier: 8x
CPU FSB/PCI clk: 100/33Mhz
CPU FSB Plus: 0Mhz

Zodra ik de FSB met 1 verhoog (dus CPU FSB/PCI: 101/33) dan start mijn machine niet meer op, en zit er niks anders op dan het cmos te resetten met de jumper op het mobo.
Ook de Multiplier omlaag zetten geeft als de FSB>100 is hetzelfde resultaat..

Ik dacht dat omdat ik de KT7-a- versie heb, dat ik mijn computer wel op 6x133/33 zou kunnen draaien... apparently not? Is dit normaal & hoort dit zo? Of vergeet ik iets? (zoals aanpassen van power supplies ofzo)

Waar dient die ''CPU FSB Plus'' instelling voor? Wat is het verschil tussen deze instelling en het aanpassen van de instelling ''CPU FSB/PCI Clock''?

Naar wat voor temperatuur moet ik toe voor deze combinatie cpu& mobo, zodat ik ''t langst kan genieten van dit pc-tje? Ik zit nu rond de 52C(CPU tijdens full }:O load).

Thanx for any comments in advance :)

Verwijderd

mabe een gare pci kaart?, het schijnt dat sommige tv-kaarten er niet zo goed tegen kunnen, of het geheugen trekt het niet, mischien moet je het geheugen niet instellen op fsb+pci clock <--- staat ergens bij advanced chipset features

Verwijderd

Zie L1-bruggen en dit

Verwijderd

Zie L1-bruggen en dit

Sorry verkeerde knopje |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 17:01 schreef Squeek het volgende:
Zie L1-bruggen en dit
Maar wat staat er in over mijn probleem?
Is het op 133Mhz draaien van dit systeem wel overclocken, of zou het eigenlijk gewoon op 6x133 moeten draaien, omdat het een KT7_A_ is? :?
Met de L1 bruggen begin ik nog ff niet.. want dat is alleen voor de multiplier te veranderen (toch?) Is me op dit moment te veel moeite.. Wil eerst weten of mijn systeem draait zoals het draaien moet (8x100 of 6x133?)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij ligt ''t aan je CPU, deze ondersteunt de FSB 133 MHz instelling niet.
Er zijn namelijk alleen maar TB800 met een 200 MHz FSB gemaakt en niet met een 266 MHz FSB.
www.amd.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 17:10 schreef Gemballa het volgende:
Volgens mij ligt ''t aan je CPU, deze ondersteunt de FSB 133 MHz instelling niet.
Er zijn namelijk alleen maar TB800 met een 200 MHz FSB gemaakt en niet met een 266 MHz FSB.
Een kleine overclock, van FSB/PCI 100/33Mhz naar 101/33Mhz ondersteunt ''ie dan ook niet?

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 17:10 schreef Gemballa het volgende:
CPU''s draaien prima op zowel 100 als 133.
T-bird 1.2 kan zowel op 12*100 als 9*133, uiteraard is 9*133 te verkiezen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik weet niet hoor maar van 8 x 100 naar 6 x 133 is toch echt de multiplier veranderen ... (8> Dus als je ''m zo wil gaan runnen zul je helaas met het potlood in de weer moeten.

Waarom ie op 808 niet werkt..*shrug* ''tis overclocken, geen garanties en zo.

PS. T-Bird 800@866 (6.5x133), KT7A. Temp stressed +/- 44 graden.

• BC3 Victim
Bosw8er je hebt gelijk. Maar moet je dan niet eerst je CPU unlocken?

Zoals Meister al heeft gemeld. |:(

Verwijderd

ja eerst unlocken, maar ik vindt het erg vreemd dat ie de 808 niet eens haald (FSB+1) of heb je het alleen maar getest met de MP op 6,5?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn antwoorden al.
(dankzij een vriendelijke medewerker bij Abit''s Benelux Office, die mij natuurlijk niet officieel enige overclocking info mocht geven, en die ik dus officieel niet van hem heb gehoord ;) )

Nou ff goed denken wat hij ook al weer zei:

De athlon 800 draait op een FSB van 100 Mhz.
Het geheugen echter, kan wel op 133Mhz draaien door in het BIOS onderaan ergens ''DRAM Clock: HCLK + PCICLK'' te selecteren.
Pas vanaf de Athlon1000 kan ie op FSB 133Mhz draaien.

Waarom dat ie niet op 6x133 draait:
2 redenen: mijn CPU kan geen FSB 133 aan, -en- ik heb nog niet de L1 bruggen doorverbonden (waarmee ik de multiplier omlaag zou kunnen halen van 8 naar 6).
(dit begreep ik uit een reactie van een medetweaker op mijn originele vraag)

Waarom ie niet op 808 Mhz draait: Ik moet de VCore een standje verhogen.. dan doet ie ''t wel >:)
Misschien dat het door de stepping code komt dat ie 808 niet haalt op zelfde voltage (bij mij stepping code=''AFFA''. De cooler is eraf geweest, dus heb ik meteen maar ff gespiekt). Deze stepping schijnt niet zo heel erg goed overklokbaar te zijn als de AXIA''s.
Niet dat dat mij wat uitmaakt (zo lang mijn pc-tje draait en ik niet mijn vingers aan mijn pc brand is mij alles ok)

Als ik met de ''CPU FSB-Plus'' instelling ga spelen, dan kan ik die tot max. ''14'' zetten ipv. ''0''(=standaard) Hierdoor wordt mijn pc sneller (912 Mhz, mijn dnet }:O eet zo''n 10% meer gras-blokjes :9 )

Nooit geweten dat er voor zowel FSB, CPU, PCI als ook DRAM verschillende instellingen mogelijk waren...(bij mij ingesteld op resp. 100, 800, 33, 133 als ik het goed heb) Heb ik weer wat geleerd vandaag. :)

edit:

En op http://go.to/kt7faq staad echt veel over mijn abit-mobo!
Pagina: 1