[BC3] Wat doe ik het best?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben bezig met het OC ''en van mijn pc:

Asus A7V MB
Athlon 800MHz
256MB pc133

Ik heb de FSB verhoogt van 100MHZ naar 110MHZ (880MHZ proc), hierdoor komt men geheugen op 140MHZ te staan (heb het zelf terug gezet naar 110MHZ). Is het verstandig om het geheugen op 140 te zetten? Of kan ik beter via de multiplier verhogen? Ik zou aan 1GHz willen graken, hoe doe ik dit best? Ik heb de search gebruikt en de oc gids maar ik kan er niet meer aan uit en ik zou niet graag men amd''tje en mobo opblazen. :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Dat je je geheugen op 140 MHz draait kan geen kwaad :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

gewoon blijven proberen, totdat hij vast gaat lopen.
ik heb mijn geheugen ook op 148 gedraait :)
alleen toen werd ie onstabiel onder het spelen van een stevig potje cs.

• BC3 Victim
Het probleem is dat ie altijd al onstabiel is (op de normale settings) en ik niet weet of het aan windows of men hardware ligt. Dus als ik nu ga OC en ie loopt vast weet ik niet of het door de te hoge snalheid is of niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Jouw MB ondersteund volgens mij geen hogere FSB dan ±110mhz, dit is een bekend probleem van deze oudere generatie. Met de KT133A (als ik me niet vergis) is een hogere FSB geen probleem. Ik zou zeggen, gooi die Multiplier omhoog en kijk of hij stabiel op een hogere kloksnelheid kan lopen dan 880mhz (dus bv 9x100).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 16:08 schreef universal creations het volgende:
Jouw MB ondersteund volgens mij geen hogere FSB dan ±110mhz, dit is een bekend probleem van deze oudere generatie. Met de KT133A (als ik me niet vergis) is een hogere FSB geen probleem. Ik zou zeggen, gooi die Multiplier omhoog en kijk of hij stabiel op een hogere kloksnelheid kan lopen dan 880mhz (dus bv 9x100).
precies dit doen...
enehh nooit stabiel gelopen? wel alles goed geinstaleerd? eerst win(duh) dan VIA 4in1 (echt als eerste na win) en dan de rest.

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:00 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

precies dit doen...
enehh nooit stabiel gelopen? wel alles goed geinstaleerd? eerst win(duh) dan VIA 4in1 (echt als eerste na win) en dan de rest.
Zal ik eens proberen. probleem is dat ik die drivers van het net moet halen na het instaleren van windows want ik ben men cd kwijt :9

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 16:08 schreef universal creations het volgende:
Jouw MB ondersteund volgens mij geen hogere FSB dan ±110mhz, dit is een bekend probleem van deze oudere generatie.
De mijne haalt anders de 115, en het is toch echt een a7v (dus geen a7v133). En ik denk dat ie 121 ook nog wel doet, maar ik ga dat pas testen als ie aan vervanging toe is (anders zit ik dalijk zonder pc als er iets fout gaat en met 1GHZ kan ik zelfs nog Tribes2 1024x768 met alle opties op maximaal nog prima spelen, dus wat zeur ik?) >:)

• BC3 Victim
Ehm, waarom ben je bezig met overclocken als het systeem met de default settings al niet stabiel loopt? Dat probleem zul je echt als eerste aan moeten pakken, voordat je goed kunt gaan overclocken. Zoals je zelf al aangeeft, zoals het nu is weet je niet of de overclock de crash veroorzaakt of structurele instabiliteit.

Pagina: 1